Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop veel gebruiken op school en soms bij mijn moeder thuis. Ik ga de laptop veel gebruiken voor programmeren. En wil dus een laptop met goede scherm en toetsenboard.
Ik ben ook van plan om dual boot te gaan runnen. (Windows en linux)
En ik maak ook veel gebruik van vm's op het moment.
Ik wil dus graag een laptop die ik kan uitbreiden als nodig is. Maar als basis een goede cpu/gpu heeft.
Ram en hdd/ssd moet vervangbaar zijn.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer dan €1500,-
Maar als iets beters is voor 1550 is het ook goed.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Wordt veel gebruikt op school voor ruim 4 uur.
Zit veel op 1 plek met netstroom dus 10+ batterij duur is geen must.
Voor thuis heb ik een desktop staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Mijn voorkeur gaat nu naar een hp omen 15 of een asus rog strix en beide met een i7 8750h plus 1060.
Laptopparts4less heeft ook nog misschien een interesante laptop. Maar is weinig goeie info over te vinden behalve van de 7700hq versie.
pricewatch: HP Omen 15-dc0980nd
pricewatch: Asus ROG Strix GL504GM-ES070T
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik ga de laptop veel gebruiken op school en soms bij mijn moeder thuis. Ik ga de laptop veel gebruiken voor programmeren. En wil dus een laptop met goede scherm en toetsenboard.
Ik ben ook van plan om dual boot te gaan runnen. (Windows en linux)
En ik maak ook veel gebruik van vm's op het moment.
Ik wil dus graag een laptop die ik kan uitbreiden als nodig is. Maar als basis een goede cpu/gpu heeft.
Ram en hdd/ssd moet vervangbaar zijn.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer dan €1500,-
Maar als iets beters is voor 1550 is het ook goed.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Wordt veel gebruikt op school voor ruim 4 uur.
Zit veel op 1 plek met netstroom dus 10+ batterij duur is geen must.
Voor thuis heb ik een desktop staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Mijn voorkeur gaat nu naar een hp omen 15 of een asus rog strix en beide met een i7 8750h plus 1060.
Laptopparts4less heeft ook nog misschien een interesante laptop. Maar is weinig goeie info over te vinden behalve van de 7700hq versie.
pricewatch: HP Omen 15-dc0980nd
pricewatch: Asus ROG Strix GL504GM-ES070T
https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen