Kabel doet het niet meer? :(

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik heb 3 dagen geleden mijn sb live eruitgehaald omdat hij misschien problemen veroorzaakte (irq scanner), toen viel het me op dat er een onderdeeltje in de kast lag (soort omhulsel staat BEL op), ik start de pc weer op alles doet het (scanner nog steeds niet), behalve het internet (hij vindt geen enkele site), de 3com kaart die ik bij chello kreeg ziet hij wel gewoon en het ip adres ook (al vermoed ik dat deze in het geheugen staat). Ik weer in de kast kijken en zie dus dat dat onderdeeltje wat er los in lag van de kaart afkwam, dus ik heb het er enigzins weer opgelegd (zoals ik al zei het was een omhulsel met een soort van zwart plastic erin), maar nog steeds doet hij het niet. Ik heb al de andere netwerkkaart eruitgehaald, de sb erin. De netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd en zelfs een nieuwe ethernet kaart gekocht: eerst 1 van edimax en daarna 1 van 3com(dezelfde hadden ze niet). Bij de oude 3com geeft hij wel het ip adres etc.. weer bij ipcfg, maar bij de 2 nieuwe niet. Ik weet dus ook niet of dat losse onderdeeltje er altijd al af was of alleen toen ik de kast verplaatste.
Ik hoop dat iemand de oplossing hiervoor weet? (behalve de upc mannen bellen ;) )
Oh ja ik internet nu vanaf een laptop (niet echt geweldig)

• StephaN900
  • Niet online
Ohw ben vergeten de specs erbij te zetten:
-netwerkkaart: realtek ...
-netwerkkaart internet(los onderdeel): 3com nic
-Netwerkkaar internet (nieuw): 3com complete networkcard of zoiets, maar hier krijg ik helemaal geen ip adres bij winipcfg

athlon 1333
256mb
sb live
ati radeon 64mb
Win ME
Kabel van chello

plz help :'(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eerst handmatig instellen op het oude IP adres, eventueel daarna instellen op DHCP.

Gateway - DNS handmatig invoeren.

En daarna even kijken of je de gateway kan pingen.

Suc6
Zo niet, mail mij dan even je netwerksettings (dsmarty@dsmarty.com)

• StephaN900
  • Niet online
Ah ok, maar die oude 3com kaart als ik die erin doe en ik ping hem dan geeft hij wel gewoon een ip adres aan enzo dus moet ik dit met die nieuwe kaart proberen (ervan uitgaande dat die oude 3com kapot is?)

• DSmarty
  • Niet online
Welk OS?

Heb je de goede drivers geinstalleerd?
Geen IRQ conflict?

Kan je wel "ping localhost" uitvoeren met de andere kaarten?

• DSmarty
  • Niet online
BTW, als de oude kaart echt kaduk is, dan kan je misschien toch het beste UPC bellen.

Het kan namelijk zo zijn dat je nic op mac-adres (hardwareadres) gelocked is.... (alhoewel dat bij mij niet zo is, maar ik gebruik het vast-ip com21 platform)

• StephaN900
  • Niet online
Ok ik had met de oude kaart ook geen ip adres meer zie ik? Blijkbaar omdat ik ipconfig /release 2 heb gedaan.
Upc bellen dus?

• StephaN900
  • Niet online
k ik heb chello gebeld en eerst kwamen ze met een release renew verhaal aan wat niet hielp, dus heb ik weer teruggebeld en ze zouden het mac adres veranderen en vanochtend keek ik even of hij het deed en hij doet het weer 8-)

• DSmarty
  • Niet online
Hardstikke mooi...
Pagina: 1