Toon posts:

Lagg spikes tijdens het game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga ik dit probleem oplossen,

Ik ben geen computer gek dus ik heb niet veel dingen zelf geprobeerd. Ik heb de computer terug naar fabrieks instellingen gedaan. Aan de wifi ligt het niet, En hij geeft altijd 60FPS aan.

pricewatch: Asus FX503VD DM002T Dit is mijn cumputer.

Iemand een opslossing?

Mvg Bauke van kempen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

welkom op het forum van Tweakers, Gathering of Tweakers (of GoT in het kort).

We verwachten hier enige inzet voordat er een topic geplaatst word. Om welke games gaat het? Op welke instellingen? En wat zijn de problemen die je precies ondervind? En wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd? Zonder een duidelijkere omschrijving van de problemen kunnen wij je niet helpen. Er zullen alleen maar gokken gedaan kunnen, wat jou minder goed helpt en het hele proces frustreert, ook omdat je het misschien zelf al geprobeerd hebt. Kijk alsjeblieft even in de FAQ en dan specifiek Het algemeen beleid #topicplaatsen en pas je eerste bericht aan met meer informatie

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 18-08-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Laten we fortnite als voorbeeld nemen.

Display resolution 1920x1080 16:9
3D Resolution: 100%
View distance: Far
Shadows: Off
Anti-Aliasing: Medium
Textures: Medium
Effects: Medium
Post Processing Medium

Ik zelf zou echt niet weten waar het aan ligt. ik ben namelijk zelf geen computer gek, Ik zelf weet niet echt welke onderhandelingen ik zelf kan ondernemen. Fout meldingen heb ik wel eens bij fortnite gekregen, Mijn computer gaf aan ''Engine Crash''. En het is ook niet dat ik elk potje erg veel lagg heb, het is onregelmatig. Soms erg veel lagg en soms totaal niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit is echt nog niet genoeg informatie. Welke versie van drivers van relevante onderdelen (gpu, moederbord, ethernet) gebruik je? Ook mist er nog steeds wat je zelf hebt gevonden en hebt geprobeerd. GoT is geen helpdesk, dus laat specifiek weten waar je op stuk loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gropah op 18-08-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat dit nog steeds te weinig informatie is, Maar zoals ik al eerder aan heb gegeven ik ben geen computer fan dus ik weet niet wat ik kan doen. Welke versies mijn onderdelen zijn zal ik ook niet weten, ik heb deze computer aangeschaft en ben gaan spelen
[ pricewatch: Asus FX503VD DM002T ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:59
Info nog steeds summier,

Maar je zegt dat je WiFi geen probleem is,echter is dit heel vaak juist wel het probleem.
Ook al heb je goede WiFi, zeker met online gamen blijft een vaste kabel toch het beste.

En WiFi kan juist zeker voor lag spikes zorgen.

Plus hier op Tweakers, zal je zelf toch ook wat moeten proberen,uittesten ect,anders kan niemand je ermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gropah schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:47:
Dit is echt nog niet genoeg informatie. Welke versie van drivers van relevante onderdelen (gpu, moederbord, ethernet) gebruik je? Ook mist er nog steeds wat je zelf hebt gevonden en hebt geprobeerd. GoT is geen helpdesk, dus laat specifiek weten waar je op stuk loopt.
En hoe gaat iemand die weinig verstand heeft van computers jou deze informatie verschaffen? :) Weet hij wel wat jij bedoeld met een GPU en ethernet? ;)

@Verwijderd De 60FPS waar je over spreekt, heb je die continu? Het zakt dus ook niet in of zo? Want dan zit het qua game-performance op zich wel goed en heb je waarschijnlijk een probleem met de verbinding naar de server(s) toe.

EDIT:
Je geeft aan dat het niet aan de WiFi ligt, waar basseer je dat op? :) Heb je dat uitgesloten? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2018 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Als ik hier kijk b.v

https://www.tomshardware....marks,review-34288-5.html

Verbruikt Fortnite meer dan 2gb vram op hogere instellingen,echter de videokaart die in die laptop zit heeft maar 2gb ram.Dat alleen al kan de lag veroorzaken.

Als de ram vol raakt,krijg je stutter/lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

freaky35 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:10:
Als ik hier kijk b.v

https://www.tomshardware....marks,review-34288-5.html

Verbruikt Fortnite meer dan 2gb vram op hogere instellingen,echter de videokaart die in die laptop zit heeft maar 2gb ram.Dat alleen al kan de lag veroorzaken.

Als de ram vol raakt,krijg je stutter/lag
Maar dan zou hij ook geen 60fps mogen halen. Daarnaast heeft hij lagere instellingen, dus minder RAM gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
hij kan de 60 fps wel aantikken,maar op momenten dat ie de VRAM vol heeft,dan zal die stutter/lag geven

misschien dat deze settings uitkomst bieden?:

YouTube: Fortnite Battleroyale-RX 460 2GB-Competitive Settings 2017

TS, zal BV met MSI afterburner kunnen checken wat het VRAM verbruik is ingame

[ Voor 56% gewijzigd door freaky35 op 19-08-2018 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:05:
[...]
En hoe gaat iemand die weinig verstand heeft van computers jou deze informatie verschaffen? :) Weet hij wel wat jij bedoeld met een GPU en ethernet? ;)

@Verwijderd De 60FPS waar je over spreekt, heb je die continu? Het zakt dus ook niet in of zo? Want dan zit het qua game-performance op zich wel goed en heb je waarschijnlijk een probleem met de verbinding naar de server(s) toe.

EDIT:
Je geeft aan dat het niet aan de WiFi ligt, waar basseer je dat op? :) Heb je dat uitgesloten? ;)
De 60 FPS in constant, Als ik mijn fps hoger zet is het rond de 80 - 100, Maar ik zet het op 60 want dat vindt ik goed genoeg. Ik heb niet de beste wifi, Maar het zijn zegmaar niet ''internet laggs''. Het is meer dat het lijkt of mijn laptop op dat moment even vast loopt. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:05:
Info nog steeds summier,

Maar je zegt dat je WiFi geen probleem is,echter is dit heel vaak juist wel het probleem.
Ook al heb je goede WiFi, zeker met online gamen blijft een vaste kabel toch het beste.

En WiFi kan juist zeker voor lag spikes zorgen.

Plus hier op Tweakers, zal je zelf toch ook wat moeten proberen,uittesten ect,anders kan niemand je ermee helpen
Maar ik heb constant 60 FPS, En als ik met bijvoorbeeld een vriend speel op het zelfde internet heeft hij er geen last van maar ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:13:
hij kan de 60 fps wel aantikken,maar op momenten dat ie de VRAM vol heeft,dan zal die stutter/lag geven

misschien dat deze settings uitkomst bieden?:

YouTube: Fortnite Battleroyale-RX 460 2GB-Competitive Settings 2017

TS, zal BV met MSI afterburner kunnen checken wat het VRAM verbruik is ingame
Ik ga het morgen proberen met deze settings, Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lagg spikes zijn trouwens ook erg onregelmatig, Bijvoorbeeld vandaag had ik er minder last van dan gisteren, En het klinkt dan dat het toch aan de wifi zal liggen. Maar dat lijkt mij totaal niet logisch, Want als ik met vrienden speel op het zelfde internet hebben zei hier geen last van, maar ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is op Tweakers gebruikelijk om het bericht te bewerken als je de laatste poster bent.
Achter elkaar blijven posten wordt gezien als spam.
Pagina: 1