Toon posts:

Excel waarde geven aan een range

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Goedemorgen,

Weet iemand hoe ik een vaste waarde kan geven aan een bepaalde range?

Even mijn specifieke voorbeeld:
Ik werk momenteel met percentages en wil dit groeperen. 0-10% is 0.5, 10-20% is 1.0, 20-30% is 1.5 en zo verder...

De percentages heb ik beschikbaar en ik vroeg me af of dit automatisch in een groep kan worden ingedeeld?

Alvast bedankt!

Groeten,
Nico

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-08-2018 12:28)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik vermoed dat je bedoelt dat je bij invoer van een bepaald percentage meteen het bijbehorende getal wil laten weergeven. Dat kan bv. door, als in Blad1 je gegevens staan, in Bad2 een tabel te maken met in kolom A de getallen 10, 20, 30, enz. en in kolom B de getallen 0,5 - 1,0 - 1,5 enz. (zorg dat kolom A in oplopende volgorde gesorteerd staat). Je kunt dan, als je bv.in D1 van Blad1 een zoekwaarde invoert, de bijbehorende waarde als volgt opvragen:
code:
1
=VERT.ZOEKEN(D1;Blad2!$A$1:$B$10;2)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik vermoed dat je bedoelt dat je bij invoer van een bepaald percentage meteen het bijbehorende getal wil laten weergeven. Dat kan bv. door, als in Blad1 je gegevens staan, in Bad2 een tabel te maken met in kolom A de getallen 10, 20, 30, enz. en in kolom B de getallen 0,5 - 1,0 - 1,5 enz. (zorg dat kolom A in oplopende volgorde gesorteerd staat). Je kunt dan, als je bv.in D1 van Blad1 een zoekwaarde invoert, de bijbehorende waarde als volgt opvragen:
code:
1
=VERT.ZOEKEN(D1;Blad2!$A$1:$B$10;2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt! Op deze manier had ik eigenlijk nog niet gedacht, maar zo zou het volgens mij inderdaad goed moeten gaan. Ik ga het eventjes uitproberen met verticaal zoeken

Bedankt!