Toon posts:

van 128 Mb naar wat??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, 'k heb ff een klein vraagje.....
'k Wil wat meer geheugen in mijn pc zetten, maar ik zit te twijfelen hoeveel extra ik erin moet zetten....

Ik heb nu 128 Mb PC133 SDRAM, moet ik nu gewoon 128 Mb extra erbij doen, aannemend dat dat genoeg prestatiewinst oplevert, of moet ik er wat meer bijgooien?

Ik draai op mijn pc voornamelijk spellen.

Dan ff nog een vraag die er mee te maken heeft...is meer dan 256 Mb aan RAM winstgevend qua prestatie of niet?
Ik denk zelf dat het weinig verschil maakt na de 256 Mb, maar ik wil het ff zeker weten.

Verwijderd

Hoe meer hoe beter.

boven de 256Mb merk je er vaak niets van idd, hangt ook af van welke applicaties je draait.

Ik zou er een 256Mb PC133 SDRAM naast prikken, dingen kosten toch niets meer tegenwoordig.

Verwijderd

k'heb hier een stick van 128mb en een van 256mb,met win 2000 kan je beter meer dan 128mb hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thnx:)

Verwijderd

Dit is ook pas 80 keer langsgekomen, maar ik ben de beroerdste niet dus hier wat info:

Het maakt wel degelijk verschil uit.
Het ligt er alleen aan welk OS je gebruikt.
win 98 en ME kunnen niet goed overweg met meer dan 128 mb. Draai je w2k dan is het verschil tussen 128 en 256 wel goed merkbaar.

128 mb er bij is voldoende tenzij je veeeeeel gaat photo shoppen of video's gaat bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op winME, en ik draai op zich niet van die intensieve programma's......alleen Flash, maar dat is niet zooo intensief denk ik.
Ik denk adt ik maar 128 Mb erbij ga kopen.......tegen de tijd dat ik m'n pc weer ga upgraden ga ik toch voor een P4 of een TBird, en dan koop ik er toch RDRAM of DDR bij, dan heb ik niks meer aan die extra Mb's....

Verwijderd

win 98 en ME kunnen niet goed overweg met meer dan 128 mb.
onzin

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:14
Ik draai win2k en heb 128meg RAM nu wil ik een blokkie 512 (179,-) kopen, is da slim of puur overkill (niet dat ik DAT erg vind) ik werk nogal met plaatjes (photoshop) en ik speel VEEL spellen (long live Baldur's Gate en Final Fantasy) maar goed, graag uw reacties

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik draai nu winME met 512Mb en hij gilt vaak als me pc lang aanstaat dat me ram vol zit terwijl ik toch sekers weet dat er genoeg ram inzit.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:00

Wimo.

Shake and Bake!

Dan is het absoluut geen overkill.. maaar simpelweg luxe :) Doen dus

• FailFr8er
ME is toch nog 9x, ik geloof dat die hele 9x windows niet meer dan 128meg ondersteunen

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:00

Wimo.

Shake and Bake!

Niet denken.. niet goed voor je :)

Koop lekker 512mb erbij en photosoep on ;)

• FailFr8er
Joeghee, meer mensen met reacties? ;)

Verwijderd

heb er 512 pc133 bij gehaald voor 189 piek d8 ik...is vrij goedkoop.

Suc6

Ray

• FailFr8er
Tips en hints zijn erg welkom, ik denk dat ik het gewoon ga doen....

Verwijderd

Voor verreweg de meeste mensen is 256 tot 512 mb genoeg. Of je nou Win98 of Win2K draait.

Verwijderd

256 is genoeg maar als je veder gaat zal je het haast niet gaan merken omdat windows niet meer kon ondersteunen aan hun applicaties. Dus ik zal er gewoon 128 bij gooien meer is ook goed voor backup

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
voor NU is 256 idd nog goed, maar alle toekomstige spellen gebruiken zelf al meer dan 200mb ram, als je dan 256 hebt is dat toch een beetje spijtig, zeker nu het ram zo goedkoop is :)

"toekomstige" bedoel ik ook nu uitkomende mee, bv I-War 2 gebruikt al meer dan 200mb, verouderde spellen als Baldur's Gate 2 (is dezelfde engine als BG1 + nieuwe effecten) gebruiken uiteraard niet zo veel ram, maar Max Payne (dat nog deze maand uitkomt) verw8 ik toch ook tegen de 200 gebruiken

Aangezien je niet oneindig veel mem slots hebt vind ik dus dat je evengoed 512 kunt bijsteken :) goedkoper kan toch bijna niet meer denk ik

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Op woensdag 18 juli 2001 20:23 schreef ReseTTim het volgende:
ik draai nu winME met 512Mb en hij gilt vaak als me pc lang aanstaat dat me ram vol zit terwijl ik toch sekers weet dat er genoeg ram inzit.
Dit klopt idd. Zie Microsoft Article Q253912:
SYMPTOMS
If a computer that is running any of the versions of Windows that are listed above contains more than 512 megabytes (for example, 768 megabytes) of physical memory (RAM), you may experience one or more of the following symptoms:

You may be unable to open an MS-DOS session (or command prompt) while Windows is running. Attempts to do so may generate the following error message:

There is not enough memory available to run this program.
Quit one or more programs, and then try again.
The computer may stop responding (hang) while Windows is starting, or halt and display the following error message:

Insufficient memory to initialize windows. Quit one or more memory-resident programs or remove unnecessary utilities from your Config.sys and Autoexec.bat files, and restart your computer.

CAUSE
The Windows 32-bit protected-mode cache driver (Vcache) determines the maximum cache size based on the amount of RAM that is present when Windows starts. Vcache then reserves enough memory addresses to permit it to access a cache of the maximum size so that it can increase the cache to that size if needed. These addresses are allocated in a range of virtual addresses from 0xC0000000 through 0xFFFFFFFF (3 to 4 gigabytes) known as the system arena.

On computers with large amounts of RAM, the maximum cache size can be large enough that Vcache consumes all of the addresses in the system arena, leaving no virtual memory addresses available for other functions such as opening an MS-DOS prompt (creating a new virtual machine).

WORKAROUND
To work around this problem, use one of the following methods:

Use the MaxFileCache setting in the System.ini file to reduce the maximum amount of memory that Vcache uses to 512 megabytes (524,288 KB) or less.

For additional information about how to use the MaxFileCache setting, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q108079 32-Bit File Access Maximum Cache Size
Use the System Configuration utility to limit the amount of memory that Windows uses to 512 megabytes (MB) or less.

For additional information about how to use the System Configuration utility, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q181966 System Configuration Utility Advanced Troubleshooting Settings
Reduce the amount of memory that is installed in your computer to 512 MB or less.

STATUS
Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.

MORE INFORMATION
Vcache is limited internally to a maximum cache size of 800 MB.

This problem may occur more readily with Advanced Graphics Port (AGP) video adapters because the AGP aperture is also mapped to addresses in the system arena. For example, if Vcache is using a maximum cache size of 800 MB and an AGP video adapter has a 128-MB aperture mapped, there is very little address space remaining for the other system code and data that must occupy this range of virtual addresses.

Ergo: gewoon een kwestie van een instellinkje aanpassen, of een echt OS gebruiken...

This title is for sale, please send me a PM

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:32
Op woensdag 18 juli 2001 20:25 schreef Sephiroth het volgende:
ME is toch nog 9x, ik geloof dat die hele 9x windows niet meer dan 128meg ondersteunen
hieruit blijkt wel weer dat geloof geen zekerheid is. Klopt namelijk helemaal niets van.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:38 schreef red-dragon het volgende:
Dit is ook pas 80 keer langsgekomen, maar ik ben de beroerdste niet dus hier wat info:

Het maakt wel degelijk verschil uit.
Het ligt er alleen aan welk OS je gebruikt.
win 98 en ME kunnen niet goed overweg met meer dan 128 mb. Draai je w2k dan is het verschil tussen 128 en 256 wel goed merkbaar.

128 mb er bij is voldoende tenzij je veeeeeel gaat photo shoppen of video's gaat bewerken.
Heb nog win98 (1st edition) en inmiddels er 384MB inzitten.
Als 6 maanden (de laatste herinstallatie) geen blauw scherm, sluiten of negeren etc. (2 maanden geleden ge-upgradet van 128->384).

Gewoon je pc volproppen met geheugen zou ik zeggen: baat het niet dan schaadt het niet. En het kost geen klote op dit moment..

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Chop2000

Vroem

Hmmmm ik ga denk binnenkort toch meer eens van 98se>2000 doen
athlans als ik meer geheugen heb ik denk tocg zo dat win2k het geheugen veel beter benut en uh ik speel toch geen dos games....

niks

• Chop2000

Chop2000

Vroem

ach ik koop voorlopig nog maar 1 stripje met 512 mb
en in de winter ga ik lekker 3 weekjes naar thailand en dan koop ik nog 2 stripjes met 512 erbij :-)
De infineon fabriek is 10km buiten bankok maar weet je wat wel kut is bankok is net zogroot als nederland gelukkig zijn er wel andere handelaartjes :-)
in november ben ik er ook geweest had ik 1x256mb infineon voor 230 balle dat spul draaid op 166 Mhz! (werd verkocht als pc133)

niks

• FailFr8er
* FailFr8er biedt zijn excuses aan voor zijn gemaakte fout... :?
* FailFr8er gaat zijn RAM vanmiddag bestellen bij Gistron, en dan maar hopen dat het er morgen is....!? |:( anders maakt hij ze helemaal AF!

Verwijderd

lol, 100piek per 256MB.. ik ga nu naar de 512MB maar als het zo blijft wil ik ook weleens 1024 proberen :)

Verwijderd

Ik heb al veel gelezen dat mensen die veel games doen zoals B&W (waar je veel moet zoemen en scrollen) zeer tevreden zijn met een upgrade naar 512Mb. Op deze manier moet de harde schijf niet steeds de textures liggen swappen. Hangt natuurlijkw el af van de snelheid van je proc en mobo of het iets uithaalt. In een P200Mhz is het overkill in een P3 800Mhz is het zeer nuttig.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
gewoon lekker zoveel kopen als je wilt(wel met Win2000 en XP dan) maar voor gamen is echt 256MB genoeg en loopt alles lekker..

• FailFr8er
Ik heb het net besteld!?
Nu maar hopen dat het er morgen is!?
Want ik heb zaterdag een LAN-party!? :9

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 08:02 schreef WebBitch het volgende:
lol, 100piek per 256MB.. ik ga nu naar de 512MB maar als het zo blijft wil ik ook weleens 1024 proberen :)
Heb je tegenwoordig dan al een merk geheugen (256 mb) voor honderd piek :?

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

HlpDsK: Voor verreweg de meeste mensen is 256 tot 512 mb genoeg.

Wie zei een jaar of wat terug hetzelfde over 640 kb? >:)

(Ik weet, vgl is krom, maar was open doel. ;))

:Y)

Verwijderd

Er is hier een keer genoemd dat als je alle drie de bankjes volgooit van een CUSL2 dat ie dan niet meer op 133MHz wil draaien (geheugen dan). Wie weet hier wat over?
Heb nu 128, wat kan ik beter doen? Eerst nog 128 en later nog eens 256 (handig ivm mijn huidige fin. positie :) ) of gewoon meteen de 128 eruit en 512 erin? Waar kan ik dan evt. dat geheugen kopen? Liever bij een bekende fysieke winkel in Amsterdam (mycom heeft geen 512 modules dacht ik).

Effe in nieuw topic gezet...

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 14:29 schreef Tuinhark het volgende:
HlpDsK: Voor verreweg de meeste mensen is 256 tot 512 mb genoeg.

Wie zei een jaar of wat terug hetzelfde over 640 kb? >:)

(Ik weet, vgl is krom, maar was open doel. ;))

:Y)
Ik heb het toch over nu?

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Uh gerween zover ik weet kon er geen 512 strip in een cusl2 een vriend van mij heeft er 1 met 2x128mb pc133 en 1 x 256 PC133 en blijft gewoon op 133 Mhz draaien hoor no probs!

niks

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Shit man ik wil OOK 384 mb, maar ik zit vast aan 1 reepje van 256, want mijn mobo, msi k7t-pro kan geloof ik niet meer dan een gevuld memslot aan, want dan loopt ie altijd vast, fabrieksfout??

http://www.gjpvanwesten.nl

• FailFr8er
RTFM mag ik aannemen!? Welke WIN draai je?

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 08:15 schreef Stylzz het volgende:
Ik heb al veel gelezen dat mensen die veel games doen zoals B&W (waar je veel moet zoemen en scrollen) zeer tevreden zijn met een upgrade naar 512Mb. Op deze manier moet de harde schijf niet steeds de textures liggen swappen. Hangt natuurlijkw el af van de snelheid van je proc en mobo of het iets uithaalt. In een P200Mhz is het overkill in een P3 800Mhz is het zeer nuttig.
klopt, als je 512MB RAM hebt kun je in Bios je AGP aperture size gerust op 256MB zetten, dan heeft je videokaart dus 256MB swap geheugen ipv. 128MB en dat moet toch ECHT wel wat schelen met textures van formaat zoals in B&W

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 14:18 schreef xmvl33 het volgende:

[..]

Heb je tegenwoordig dan al een merk geheugen (256 mb) voor honderd piek :?
wie heeft het over merkgeheugen, je moet gewoon beetje weten welke winkel over het algemeen goed ram heeft en dan beetje mazzel hebben.. ik draai op FSB van 107MHZ en heb 133MHZ RAM (toendertijd (vorig jaar mei ;)) 600 piek >:))) (i feel fucked about it :'() en dat ram loopt netjes meej op 142MHZ met 8ns instelling

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 00:34 schreef Gerrit83 het volgende:
Shit man ik wil OOK 384 mb, maar ik zit vast aan 1 reepje van 256, want mijn mobo, msi k7t-pro kan geloof ik niet meer dan een gevuld memslot aan, want dan loopt ie altijd vast, fabrieksfout??
als je een MSI k7t pro hebt en dat kan niet dan KLOPT ER IETS NIET.. probeer ander ram en als je het niet voorhanden hebt stuur dat ding dan gewoon terug naar de winkel... je meent toch niet dat je hem wou HOUDEN zo??

Verwijderd

Thanks chop2000, dat is ook precies wat ik nu ga doen.Ik heb inmiddels vernomen dat de 815 chipset maar twee volle bankjes op 133MHz kan draaien en drie volle op 100MHz. ASUS heeft dit echter weten te omzeilen en die kan het dus wel op 133MHz.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op onze Internetserver draait een Triple Boot, WinME, Win98SE en WinXP.
Ik heb er 1,5GB geheugen in zitten.
Nergens problemen mee. Geen stabiliteits fouten of wat dan ook. Als je je AGP Capture maar lekker hoog zet :p

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 19:20 schreef LindaVanKessel het volgende:
Ik heb er 1,5GB geheugen in zitten.
collega :P (als je hem niet snapt.. ik heb ook 1,5GB :) )

Verwijderd

(excuzes le moi)
Pagina: 1