Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik 24 jaar oud en volg ik de HBO-studie Software Engineering. Het is de bedoeling dat ik over anderhalf jaar mijn huidige studie afrondt. Op het moment van afronding van mijn huidige studie zal ik dan 25.5 jaar oud zijn. De laatste maanden heb ik veel nagedacht wat de volgende stap zal zijn na mijn studie. Een van de opties is om na mijn HBO-studie te beginnen aan een Master. Ik heb me al reeds georienteerd op de beschikbare Masters die aansluiten op mijn huidige studie.

Graag zou ik de Master Computer Science and Engineering willen volgen aan de TU/e. De reden waarom ik voor deze Master heb gekozen is omdat deze goed aansluit aan mijn huidige studie en verder lijken me de vakken ook erg interessant die gegeven worden. Verder ben ik ook van mening dat een Master me in mijn loopbaan kan helpen bij het vinden van de perfecte baan. De reden waarom ik de Master bij de TU/e graag zou willen volgen is omdat ik al reeds woonzaam ben in Oost-Brabant wat mij financieel erg zal helpen. Verder zie ik mezelf ook graag werken en wonen in Eindhoven of omgeving. Verder ben ik tevens van mening dat de TU/e over het algemeen goed aangeschreven staat.

Voor mezelf heb ik al een goed beeld van wat ik precies wil gaan doen na mijn huidige studie alleen maak ik me momenteel een beetje zorgen over mijn leeftijd. Ik zal namelijk op mijn 25.5 jaar pas beginnen aan de Master wat volgens mij al wat aan de hoge kant is. De Master duurt inclusief pre-master 2.5 half jaar. Als alles goed gaat dan ben ik op mijn 28ste klaar met mijn studie. Ik vroeg me af hoe er dan tegen mij wordt aangekeken als ik de arbeidsmarkt op zal gaan. Zal er raar tegen mijn leeftijd aangekeken worden als ik op het vroegst op mijn 28ste afstudeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:50
Absoluut niet te oud, gewoon doen nu je nog in de studie modus zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:23
Zoals gezegd. Zeker weten gewoon doen!
Al was je in de 50 geweest en aan een master studie zou denken. Op het moment dat het financieel uit kan en je bent gemotiveerd dan moet je dat altijd doen.
Ik studeer als 29 jarige ook gewoon door en zal 33 zijn als ik ben afgestudeerd. Dit is parttime en daarnaast werk ik uiteraard gewoon.

En Eindhoven... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dit topic komt elke week ruwweg langs, en altijd is de conclusie: Nee je bent dan niet te oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-09 21:18
Als jij het persoonlijk niet erg vind, dan zou ik niet malen om wat raar word gevonden of niet. Er zijn altijd mensen die dan al 10 jaar werken die telkens vragen "en wanneer ben jij nou eindelijk eens afgestudeerd", maar wat dat is weten de meesten wel ;)

Als jij het gevoel hebt dat dit is wat je nog graag wil doen MOET je het voor jezelf gewoon doen haha. Zo niet, dan krijg je over 5 jaar die 'wat als' gedachtes en ga je het in het beste geval deeltijd doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:55

rickysedai

Whoop whoop

Ik ben momenteel 38 en bezig aan mijn master. Zo lang je in de studeermodus zit en gemotiveerd bent om door te gaan: vooral doen! Ik ben eerst gaan werken en heb nu een huis, vrouw, kinderen, voltijdbaan en 100.000 verplichtingen. Handiger is om het andersom te doen!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon doen, ik heb van mijn 29e tot mijn 35e nog een voltijds opleiding (MBO+HBO) gedaan.
Voltijds wilt natuurlijk niet zeggen dat je 40 uur per week op school zit, ik kon er meestal wel 24 uur naast werken. Veel vakken zijn vaak ook facultatief en kan je ook wel uit het boek leren of via aantekeningen van medestudenten.
Dit jaar ben ik 38 geworden en in september begin ik met de pre-master, als alles meezit ben ik klaar op mijn 43e.

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 18-08-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Wu
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 14:14
Je bent niet oud. Tijdens mijn CS&E master (security track) op de TU/e ben ik mensen tegengekomen die ouder waren dan ik, zeker degenen die de HBO route hebben genomen en internationale studenten.

Vergeet niet uit te zoeken of je een schakelprogramma/pre-master moet doen om toegelaten te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Je bent niet te oud, en zult zeker niet de enige zijn die op deze leeftijd aan de pre-master gaat beginnen. Tuurlijk, de eerste twee jaar na je diploma zul je best nog eens horen: 'goh, ben je pas zo laat afgestudeerd?' maar verreweg de meeste reacties zullen veel meer bewonderend zijn: wat gaaf dat je deze investering in jezelf hebt gedaan, respect dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt!

Als docent heb ik altijd enorm veel bewondering en respect voor studenten die tegen hun dertigste besluiten nog een papiertje te willen halen, en die dan tussen 17-jarigen lessen komen volgen. Het gaat er niet om wat je klasgenoten denken, het gaat om waar jij gelukkig van wordt. En als je die master wil doen, dan doe je hem toch gewoon?

Het is overigens vaak goed mogelijk er wat werk naast te doen, zo blijf je verbonden met je werkveld en heb je straks een kleinere achterstand met je cv. Als je wat ouder bent is dat vaak wat makkelijker te combineren qua time management. Ik heb zelf fulltime gewerkt tijdens mijn master, maar dat was met name mogelijk omdat ik op de universiteit werkte waar ik ook studeerde.

Succes :)

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 06:34:
Als alles goed gaat dan ben ik op mijn 28ste klaar met mijn studie. Ik vroeg me af hoe er dan tegen mij wordt aangekeken als ik de arbeidsmarkt op zal gaan. Zal er raar tegen mijn leeftijd aangekeken worden als ik op het vroegst op mijn 28ste afstudeer?
Als jij uit kunt leggen wat jij met jouw tijd gedaan hebt dan is er geen enkel probleem. Drie studies (MBO, HBO, WO) achter elkaar gedaan? Prima. 10 jaar over 1 studie gedaan en geen plausibele uitleg waarom het zo lang duurde? Da’s wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Je bent niet te oud. de opleiding die je kiest is ook mooi kort en kun je voor je 30e aan het werk. Succes ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Als jij uit kunt leggen wat jij met jouw tijd gedaan hebt dan is er geen enkel probleem. Drie studies (MBO, HBO, WO) achter elkaar gedaan? Prima. 10 jaar over 1 studie gedaan en geen plausibele uitleg waarom het zo lang duurde? Da’s wat lastiger.
Ik heb inderdaad eerst een MBO-studie gedaan voordat ik aan mijn HBO-studie ben begonnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 06:39:
Ik ben begonnen toen ik 27-ish was en daar keek niemand van op. Je bent gewoon een schoolverlater als alle anderen.
Yup, same here. Het boeit echt werkelijk niemand of je 22 of 27 bent. Juist die paar jaar extra levenservaring kunnen positief meetellen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:47 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 06:34:
Ik vroeg me af hoe er dan tegen mij wordt aangekeken als ik de arbeidsmarkt op zal gaan. Zal er raar tegen mijn leeftijd aangekeken worden als ik op het vroegst op mijn 28ste afstudeer?
Niet, je kan het prima verantwoorden als doorzettingsvermogen om het hoogste te halen en leren leuk vinden. Je zal ook zeker niet de oudste zijn, ik had ook mensen van ~30 in mijn master en dat was echt geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostNixon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 12:22
Zeker doen! ik begin in september aan de master Econometrics en ik ben 26 (ook mbo + hbo + premaster doorlopen), ik zie genoeg "leeftijdsgenoten" om mij heen. Zo lang je het goed kan motiveren moet het geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Veel te oud. Ik was 23 toen ik mijn Master haalde en begon met werken, dat is wel echt de max. Daarna hoor je er zeg maar niet echt meer bij.

Waarom wil je eigenlijk een Master? Zeker in de IT is er niemand die daar om vraagt. Een beetje leuke kop en vlotte babbel heb je meer aan. Post anders even een foto, dan kunnen we een betere inschatting maken...

Alle gekheid op een stokje, toen ik begon met werken was de gemiddelde leeftijd van de groep waarin ik startte 30. Laatst ook nog een carrièreswitcher aangenomen van 48 als young professional. Als je die Master graag wilt zou ik dat inderdaad nu doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Erapaz op 19-08-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:46
Ik heb zowel in mn bachelor als master mensen van 40+ in de groep gehad, gewoon doen

Nou dag he

Pagina: 1