[TKStar TK905] GSM Tracker, Wat voor Simkaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-05 00:53
Voor mn dagelijkse vervoermiddel heb ik een GPS/GPRS tracker gekocht. Een TKStar TK905.

Nu heb ik al even gekeken en volgens mij kan ik het ding gewoon zo instellen dat ie reageert op een sms'je of telefoontje en dat ie dan de coordinaten in een google-link terugstuurt. Dan kost het dus enkel een paar sms'jes per maand als ik de locatie enkel op die manier opvraag.

Maar, dr is een een App bij (TKSTAR GPS) en een site waar je online kunt inloggen met het IMEI en password maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe dat nu werkt. Volgens mij is dat ding verbonden middels GPRS en dan zou ie als ik, het goed begrijp, steeds verbinding hebben en data gebruiken? Dan moet ik dus een simkaartje hebben waar ook databundel aan gekoppeld is?

Vraag is eigenlijk of hier dus personen zijn die ook een tracker hebben en wat voor een simkaartje zij erin gebruiken en me daarin wat advies kunnen geven?

In principe hoef ik m niet steeds te volgen, dus is een simpel prepaidkaartje voldeonde die maar voldoende sms'jes kan versturen, maar stel het ding zou gejat worden dan is het ook handig als ik m live kan tracken zonder steeds een sms te moeten versturen. En als ik het een beetje goed begrepen heb, moet ie dan met GPRS ingesteld staan, maar geen idee hoeveel data dat dan weer gebruikt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Je zou het ook in eigen beheer kunnen doen, door bijvoorbeeld https://github.com/traccar/traccar te installeren op je eigen server of nas :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Ik heb ook zo'n soort GPS tracker met Traccar draaiende op de Synology NAS en dat werkt prima! Heb er een Telfort prepaid kaartje in die ik per SMS kan volgen maar ook via GPRS dus. Koop per maand voor iets van 2.50,- dacht ik een databundel van 25MB en daar red ik het prima. Houd er wel rekening mee dat vaak GPRS van prepaid kaartjes niet in het buitenand werkt. SMS vaak wel.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Puch-Maxi schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:44:
Je zou het ook in eigen beheer kunnen doen, door bijvoorbeeld https://github.com/traccar/traccar te installeren op je eigen server of nas :)
Zo technisch ben ik niet.

En het ding dat ik heb gekocht, een Chinees ding (TKSTAR TK905 via Aliexpress) heeft een server waar ik me bij kan aanmelden. Denk dat ik daarvoor dat GPRS moet instellen? (www.mytkstar.net)

Gisteren al even getest per sms/bellen ernaar; de locatie wordt goed doorgegeven via SMS maar ik wil m als het even kan dus ook gewoon via het internet tracken via de website van de maker (mytkstar.net) en daar heb ik dus ook de sim voor nodig en die zal waarschijnlijk ook data gebruiken.

Vroeger wist ik dat wel allemaal, dan was een prepaidsimmetje van Orange voldoende. Beltegoed bleef onbeperkt houdbaar, enz. Later werd dat weer om het half jaar opwaarderen met minmaal 10 euro ofzo en.. en.. En nu dus iets met GPRS en data en daar heb ik echt 0,0 verstand van hoe/wat/waar. Of het veel data verbruikt? Of het continue dus data verstuurd? Geen idee.. (Snap ook niet hoe een TomTom bijv. werkt. Daar zit geen sim in, en toch weet het ding continue waar ie is als ie een route aan het berekenen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:09:
Ik heb ook zo'n soort GPS tracker met Traccar draaiende op de Synology NAS en dat werkt prima! Heb er een Telfort prepaid kaartje in die ik per SMS kan volgen maar ook via GPRS dus. Koop per maand voor iets van 2.50,- dacht ik een databundel van 25MB en daar red ik het prima. Houd er wel rekening mee dat vaak GPRS van prepaid kaartjes niet in het buitenand werkt. SMS vaak wel.
Ah, dat is ook weer nieuw voor mij dat GPRS niet in het buitenland werkt :(
Zal niet in een auto komen, en route tracken enz is niet het doel. Ik wil gewoon direct op dat kaartje op die server kunnen zien waar ie is, mocht ie gejat worden. Ook als ik dus geen gsm op zak heb.

25Mb is niet veel, lijkt me. Van de week eens verder kijken naar hoe/wat/waar en de diverse mogelijkheden. ZOeveel simkaartjes tegenwoordig en de ene is weer goedkoop met sms, de ander weer wat duurder. Sommige moet je eens in het half jaar opwaarderen, bij anderen hoeft dat niet als je maar af en toe mee belt, enz

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-08-2018 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
Je moet het zo zien, de tracker is een GPS-ontvanger met een GSM-module. Daarmee kan hij SMSjes versturen en daarnaast ook data versturen en ontvangen (via GPRS, dit heeft overigens niets te maken met GPS). Een TomTom is ook een GPS-ontvanger, maar dan met een scherm en wegenkaarten.

Wat jij zoekt is een sim-only abonnement met een kleine databundel :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Let op dat je hiervoor een 097 nummer neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:51
Zelf heb ik ook een tracker welke je via een app kan uitlezen. Deze houd zelfs de afgelegde route voor je bij en snelheid etc. Instellen werkte vrij simpel: prepaid vodafone simkaart erin (laat de PIN er in de winkel afhalen), simkaart in tracker, instellen volgens de instructies (mijn verkoper moest even een account aanmaken) en klaar.

Of en hoeveel data hij verbruikt weet ik niet, zelf zet ik elk jaar 10 euro op zodat hij actief blijft (vodafone sluit je anders af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
BlackMonkey schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:58:
Zelf heb ik ook een tracker welke je via een app kan uitlezen. Deze houd zelfs de afgelegde route voor je bij en snelheid etc. Instellen werkte vrij simpel: prepaid vodafone simkaart erin (laat de PIN er in de winkel afhalen), simkaart in tracker, instellen volgens de instructies (mijn verkoper moest even een account aanmaken) en klaar.

Of en hoeveel data hij verbruikt weet ik niet, zelf zet ik elk jaar 10 euro op zodat hij actief blijft (vodafone sluit je anders af).
Wat ik al vermoedde is die GPRS dus nodig om contact te maken/houden met de server, waarna je 'm met de app kan uitlezen. En een simkaart van vodafone met 10 euro beltegoed voldoende om dat een jaar te kunnen blijven doen, begrijp ik :)

Ik ga morgen eens kijken bij de diverse simkaartjes naar de mogelijkheden ervan. Zag vanmiddag wel even snel dat er ook simkaartjes met een databundel zijn voor smartphones. De GPS tracker, moet je die dan zien als een smartphone in deze? De tracker werkt op een 2G telefonie simkaart.

Jaarlijks met een tientje opwaarderen vind ik prima trouwens. Meer wil ik dr ook verder niet aan uitgeven. Echt groot is de kans op jatten niet, maar goed, uitsluiten kun je het niet en als het dan toch gebeurd is het wel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Puch-Maxi schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:45:
Je moet het zo zien, de tracker is een GPS-ontvanger met een GSM-module. Daarmee kan hij SMSjes versturen en daarnaast ook data versturen en ontvangen (via GPRS, dit heeft overigens niets te maken met GPS). Een TomTom is ook een GPS-ontvanger, maar dan met een scherm en wegenkaarten.

Wat jij zoekt is een sim-only abonnement met een kleine databundel :).
Zoiets denk ik idd. Voor zo weinig mogelijk. Ik wil 'm en online kunnen tracken via de pagina/server van de fabrikant en de locatie per sms kunnen opvragen af en toe. Hij hoeft van mij niet continue uit te stralen waar ie is, tenzij ie buiten een bepaalde zone komt of bijv. boven de 50km/u komt. Het is voor een fiets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
jeroen3 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:48:
Let op dat je hiervoor een 097 nummer neemt.
Nooit van gehoord, van 097-nummers. Ook nooit gezien in prepaypakketjes.
Een prepaidsim is volgens de diverse leveranciers voldoende, begrijp ik.

Begrijp ik het trouwens goed, dat als ie informatie doorstuurt naar de server/website waar ie is, dat ie op dat moment dan GRPS gebruikt en ik daar dus een databundel ofzo voor nodig heb? En dat dat maar heel weinig is als ik de tracker zo instel dat ie na een paar minuten stilstand een signaaltje afgeeft en daarna in de slaapstand gaat tot ie daaruit gewekt wordt?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 19-08-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
koektrommeltje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:17:
[...]

Zoiets denk ik idd. Voor zo weinig mogelijk. Ik wil 'm en online kunnen tracken via de pagina/server van de fabrikant en de locatie per sms kunnen opvragen af en toe. Hij hoeft van mij niet continue uit te stralen waar ie is, tenzij ie buiten een bepaalde zone komt of bijv. boven de 50km/u komt. Het is voor een fiets namelijk.
Bij de meeste GPS trackers kan je dat instellen. Althans bij mijn GT02A die hardwired in twee auto's van me zitten. Instructies stonden in de hanleiding. Maar nogmaals: die gprs functie/tracking functie is tamelijk beperkt. Vrijwel alle prepaid kaartjes ondersteunen zo geen data in het buitenland. Bellen en sms zijn soms beperkt in het buitenland dus let daar op. Je kan ook een simonly abbonement met databundel nemen maar dan ben je toch al wat euro's per maand kwijt. Die van mij staat dus continu aan met een Telfort prepaid kaartje en koop elke maand een databundel prepaid van 25MB per maar voor €2,50. Doe ik dat niet dat is hij alleen te tracken met SMS wat op zich ook prima is.

Verder zit er geen geheugen in. Het is dus niet dat hij de gehele afgelegde route opslaat in een intern geheugen en later uit te lezen is of iets dergelijks. Verder vind ik het een perfect ding voor zijn prijs. Zeker icm de Traccar site. Dat is dus net zo iets als die chinese site die jij hebt. Bij mij zat daar trouwens gratis een jaar licentie bij. Na een jaar zou ik ook moeten betalen voor gebruik van die site. In mijn geval www.dyegoo.net. Daarom zelf maar een tracking site gaan hosten.
097 nummers zijn voor M2M toepassingen. Machine2Machine. Officieel valt een gps tracker daar ook onder.... Maar kraait geen haan naar denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 18-08-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:32:
[...]

Bij de meeste GPS trackers kan je dat instellen. Althans bij mijn GT02A die hardwired in twee auto's van me zitten. Instructies stonden in de hanleiding. Maar nogmaals: die gprs functie/tracking functie is tamelijk beperkt. Vrijwel alle prepaid kaartjes ondersteunen zo geen data in het buitenland. Bellen en sms zijn soms beperkt in het buitenland dus let daar op. Je kan ook een simonly abbonement met databundel nemen maar dan ben je toch al wat euro's per maand kwijt. Die van mij staat dus continu aan met een Telfort prepaid kaartje en koop elke maand een databundel prepaid van 25MB per maar voor €2,50. Doe ik dat niet dat is hij alleen te tracken met SMS wat op zich ook prima is.

Verder zit er geen geheugen in. Het is dus niet dat hij de gehele afgelegde route opslaat in een intern geheugen en later uit te lezen is of iets dergelijks. Verder vind ik het een perfect ding voor zijn prijs. Zeker icm de Traccar site. Dat is dus net zo iets als die chinese site die jij hebt. Bij mij zat daar trouwens gratis een jaar licentie bij. Na een jaar zou ik ook moeten betalen voor gebruik van die site. In mijn geval www.dyegoo.net. Daarom zelf maar een tracking site gaan hosten.
Dat vind ik dan juist weer het leuke aan die site/app. Daar kun je dus tot een maandje terugkijken wat ie allemaal heeft gedaan en onder andere routes terugkijken die je gereden hebt en waar de tracker is geweest/stil heeft gestaan.

Ik heb de app even kort gedownload en een tracker gevolgd van een Pakistaan die in het bezit is van een tracker die een Aliexpress-verkoper heeft gebruikt voor de foto's bij zn advertentie met daarop het IMEI zichtbaar. Password is standaard, dus ik kon zo inloggen en het ding volgen. Wel mooi opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
koektrommeltje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:37:
[...]

Dat vind ik dan juist weer het leuke aan die site/app. Daar kun je dus tot een maandje terugkijken wat ie allemaal heeft gedaan en onder andere routes terugkijken die je gereden hebt en waar de tracker is geweest/stil heeft gestaan.

Ik heb de app even kort gedownload en een tracker gevolgd van een Pakistaan die in het bezit is van een tracker die een Aliexpress-verkoper heeft gebruikt voor de foto's bij zn advertentie met daarop het IMEI zichtbaar. Password is standaard, dus ik kon zo inloggen en het ding volgen. Wel mooi opzich.
Maar dat opslaan van de gehele route moet dus wel GPRS continu aan staan dus continu data. Ik red het met €2,50 per maand voor 25MB dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:42:
[...]

Maar dat opslaan van de gehele route moet dus wel GPRS continu aan staan dus continu data. Ik red het met €2,50 per maand voor 25MB dus...
Of je stelt het ding zo in dat ie bijv. om de 5 minuten een signaaltje afgeeft als je rijdt ermee. Maar hij zal maar af en toe een uurtje worden gebruikt, dus die gaat veel in slaapstand staan. Maar 25MB is dus voldoende per maand :) Helpt me alweer voldoende op weg om een geschikt simkaartje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
koektrommeltje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:46:
[...]

Of je stelt het ding zo in dat ie bijv. om de 5 minuten een signaaltje afgeeft als je rijdt ermee. Maar hij zal maar af en toe een uurtje worden gebruikt, dus die gaat veel in slaapstand staan. Maar 25MB is dus voldoende per maand :) Helpt me alweer voldoende op weg om een geschikt simkaartje te vinden.
Nou als ie om de 5 minuten een locatie doorgeeft teken die site er een hemelsbrede lijn tussen. De route wordt dan iets minder nauwkeurig. Maar op de fiets ga je niet enorm hard denk ik. dus dat moet te doen zijn lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Nou als ie om de 5 minuten een locatie doorgeeft teken die site er een hemelsbrede lijn tussen. De route wordt dan iets minder nauwkeurig. Maar op de fiets ga je niet enorm hard denk ik. dus dat moet te doen zijn lijkt mij :)
Gaat mij er meer om dat mochten ze 'm jatten, dat ik een globaal beeld kan krijgen waar ie zich ongeveer bevind of heeft bevonden als ik niet direct kan ingrijpen of ik bijv niet weet dat ie gepikt is. Voor mezelf mn eigen ritten tracktracen hoeft niet echt.

Maar als jij m tijdens het rijden continue laat tracken en dan maar 25MB verbruikt, weet ik dat ik maar naar een simmetje moet kijken met een beperkte databundel.

[ Voor 11% gewijzigd door koektrommeltje op 18-08-2018 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
koektrommeltje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:30:
[...]

097 nummers zijn voor apparaten in plaats van mobiele telefoons.
De provider mag geen 06 nummer verkopen voor gebruik in iets anders dan een mobiele telefoon, doen ze dat wel dan riskeren ze een boete. Daarom verloopt prepaid na 6 maanden als je niet telefoneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
jeroen3 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:38:
[...]

097 nummers zijn voor apparaten in plaats van mobiele telefoons.
De provider mag geen 06 nummer verkopen voor gebruik in iets anders dan een mobiele telefoon, doen ze dat wel dan riskeren ze een boete. Daarom verloopt prepaid na 6 maanden als je niet telefoneert.
Lijkt me niet van toepassing. Ik bel en sms als privaat persoon naar dat trackertje dus er is interactie tussen mens en apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dat is juist een van de voorbeelden die de ACM geeft in de link. Maar wees erop bedacht dat de provider dus in haar recht staat als deze het abonnement afsluit of omnummert.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 18-08-2018 23:43 ]

• koektrommeltje
Henkie-Jan schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:42:
[...]

Toch nog even een vraagje ;)

Ik heb nu een telfort simmetje gekocht en daar kan ik net als jou een bundel op nemen.
Die databundel, werkt die dan ook in het buitenland of heb je dat nooit geprobeerd?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:23

g0tanks

Moderator CSA
Zoiets lijkt mij vrij duidelijk in de voorwaarden staan. Heb je daar al gekeken?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
koektrommeltje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 01:18:
[...]

Toch nog even een vraagje ;)

Ik heb nu een telfort simmetje gekocht en daar kan ik net als jou een bundel op nemen.
Die databundel, werkt die dan ook in het buitenland of heb je dat nooit geprobeerd?
Wat ik begreep werkt die niet in het buitenland helaas. Ik heb het nog niet geprobeerd moet ik zeggen.

Moet wel kunnen lees ik nu: https://www.telfort.nl/pe...aid-in-het-buitenland.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Henkie-Jan op 08-09-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1158672

Graag info gebruikers van de TKStar TK905\

Ik heb deze gekocht werkt prima

Maar ik wil zie waar ik rijd in Google-maps permanent hoe stel ik dat in kan dit niet vinden in de handleiding
Hoop dat ik nu dit post op de juiste plek

Gr P Buikema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
GPRS instellen, databundeltje en dan is ie online via mytkstar.net te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1158672

Vraag wie kan mij vertellen of ik de gereden route kan uitprinten

Als dit mogelijk is hoe doe ik dat

Gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 1158672 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:28:
Vraag wie kan mij vertellen of ik de gereden route kan uitprinten

Als dit mogelijk is hoe doe ik dat

Gr Peter
Je kunt een screenshotje maken en die uitprinten. Dan heb je globaal gezien de route, maar verwacht niet dat alles heel nauwkeurig is. Tenzij er een of andere manier is om 'm in te stellen dat ie bijv. elke seconde zn positieve opslaat, maar dat weet ik niet. Ik gebruik 'm op een fiets en als ik rijdt geen misschien om de 15-20seconde ofzo een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-04 18:51
iemand bekend om het veld (User) Expired Time aan te passen.
heb hier een gps liggen die een datum bevat die blijkbaar verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackmees
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik heb de TKSTAR 905 gekocht maar krijg hem niet werkende,bij het begin commando gaat het fout.
Als ik het commando G123456# geef krijg ik niets terug.
Ik heb de pincode eraf gehaald en de voicemail.
Wij kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
jackmees schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:23:
Ik heb de TKSTAR 905 gekocht maar krijg hem niet werkende,bij het begin commando gaat het fout.
Als ik het commando G123456# geef krijg ik niets terug.
Ik heb de pincode eraf gehaald en de voicemail.
Wij kan mij helpen
En als je het nummer van de simkaart belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackmees
Hoi koektrommeltje,
Als ik het nummer bel blijft hij gewoon over gaan

• jackmees
Dit krijg ik van de verkoper,
Maar hoe doe ik dit
als je je apparaat wilt configureren om het online te laten gaan, schakel dan eerst het internetdataverkeer van de simkaart in de tracker in, en configureer vervolgens de APN zodat het verbinding kan maken met de APP, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Zal van de week eens kijken of ik het handleidjingkje nog kan vinden.

Moest de simkaart eerst in mn telefoon doen, waarsxhiknlojk ook om de pincode eraf te halen. Daarna nog wat codes ernaar sms'en en grps aan te zetten. Dacht ik.. maar werkte prima.

Als ik het telnr bel, gaat ie 1x over, wordt de verbinding verbroken en ontvang ik een sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackmees
Als ik het nummer bel blijft hij over gaan.
pincode en voicemail is er af.
Als ik 123456# sms krijg ik niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackmees
Ik heb er een simkaart van one2mobile in gehad en dat bleek het probleem te zijn.
Toch maar iets anders gaan proberen en dat werkte wel namelijk een simkaart van Lycamobile,eerst pincode en voicemail uit gezet.
ik heb de zelfde opdrachten verstuurt per sms en nu werkt hij wel.
Koektrommeltje toch bedankt voor het mee denken.
Pagina: 1