Wand vast maken aan muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:41
Mijn ouweheer en ik zijn weer een klus projectje gestart, als zijnde ict'er en ict'er in spe altijd weer leuk. Willen een kantoortje bouwen in een bedrijfsunit.

Zitten nu met het volgende punt, hebben voor de muur een houten frame gemaakt die vast zit aan de stalen balk boven. Zo klemt hij mooi en kan hij geen kant op. Echter is er in het midden nog lichtjes speling door de flexibiliteit van het hout. Pa denkt er over om per houten staander 2 pluggen door het hout in de muur te boren waardoor het hout strak tegen de muur aan staat.

Ik persoonlijk vind het wat zonde om zoveel gaten te maken in de gasbetonpanelen, deze zijn overigens 15cm dik naar de buurman toe. Iemand toevallig nog een ander idee? Of dat het met 1 gat per staander of minder ook kan? Zie hieronder enkele foto's voor een idee, 2 even als link om het overzichtelijk te houden..

https://www.mupload.nl/img/9f8442o60gvx1.jpg
https://www.mupload.nl/img/157ejxzm5nbxz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xjxefvabx5.jpg

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Expendable op 18-08-2018 01:06 ]

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 16:47
Horizontaal verbinden met een regel ertussen? Kan je gewoon met 1-2 schroeven in de kop doen. Het heet niet voor niets 'stijl- en regelwerk' ;) Ook wordt de boel stijver als de platen erop zitten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Expendable
@Señor Sjon
In elk geval alvast bedankt voor de reactie!
Maar met een horizontale regel komt hij toch niet dichter tegen de muur aan? Dat is het primaire doel.

Verder komen er PIR platen tussen die je ook op de foto al enkele van kunt zien, zijn beste harde platen die je niet zomaar even indeukt. Plan is om er verder alleen maar gips tegen aan te zetten, gaan namelijk niets ophangen. Hebben dikker gips met tussenruimtes van 60cm.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-02 17:35
Waarom zou hij dichter bij de muur moeten? Het kleine beetje flex gaat er wel uit zodra je klaar bent. Pur er achter en pir er tussen. Pir doet niks qua geluidsisolatie overigens ik weet niet wat de buurman doet.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-02 21:33
Wat is de bedoeling van het frame, warmteisolatie of geluidsisolatie?

Indien het laatste zullen jullie toch echt weer opnieuw moeten beginnen, op deze manier verhelp je helemaal niets aan contact geluid ;)

Alleen warmteisolatie, gewoon zo laten, zoals @D.deJong al zegt, gewoon zo laten, dat trek je er wel uit wanneer je gips ervoor schroeft

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:11
Ik zou gewoon in het midden van de staanders 1 gat boren, en deze met een slagplug verankeren in de muur,

Weet je zeker dat je voorzet platen niet bol staan.
De gipsplaten gaan er niet voor zorgen dat de flex weg ik.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Als ze dan toch wil vast schroeven aan de muur. Van gas beton. Waarom dan geen gasbetonschroeven. Die draai je zo door her hout de muur in. En zit zo vast als een huis. Kost je weinig moeite

PSN - M4uSzi // -

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou de wand niet tegen de stalen balk klemmen, staal kan gaan bewegen met harde wind, wat scheuren in je stucwerk gaat geven. Ik zou de regels tegen het gasbeton bevestigen, dat beweegt een stuk minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 18-08-2018 10:16 ]

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 22:58
Waarom heb je eerst regelwerk gemaakt? Kon je het beton niet rechtstreeks stuccen? Of ga je isoleren?

Dan interesse vraag. Hoe heb je de verticale palen vast gemaakt aan de horizontale balken op de vloer en plafond?

• Expendable
@D.deJong
Als je er dan tegen aan duwt zit er beweging in, dat willen we niet hebben in de muur.

@FabianGTI
Het is puur voor warmteisolatie, daar is PIR wel erg goed voor. Geluid is gelukkig geen probleem hier.
Gips kan dus zoveel kracht leveren dat het vlak trekt?

@Ernemmer
Een buurman had het ook op deze manier gedaan en gelukkig op heden nog geen last, maar was inderdaad ook wel even een aandachtspuntje..

@meermarco
Wilde inderdaad eerst isolatie. Verticale palen zitten met schroeven vast aan de horizontale balken, 2 schroeven onder, 2 boven.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 16:47
Gasbeton isoleert ook enigszins. Maar waarom zou ie strak tegen de muur moeten? Als je muur maar recht en vlak is, dan heb je niet veel met de gasbetonelementen te maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1