Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-01 15:07
Hi (mede-) Tweakers!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen en hoop dat een paar van jullie mij kunnen helpen!

Pas geleden heb ik een nieuwe videokaart gekocht (voor betere prestaties tijdens het gamen en streamen), mijn oog is hierbij gevallen op de Inno3d ichill geforce gtx 1070 ti x3 v2, hoewel dit voor mij een onbekend merk was heb ik 'm toch gekocht omdat deze flink in de korting was bij de desbetreffende retailer.

Na 2 weken probleemloos gegamed te hebben schrok ik opeens van random vierkantjes met diverse kleuren in mijn beeldschermen, ook bekend als artifacts (heb er 2, en in allebei gebeuren de artifacts). 1x kan gebeuren dacht ik dus ging ik zonder problemen een paar dagen verder, maar afgelopen dagen (heb de kaart inmiddels een maand) gebeurd het gewoon 4x in een uur tijd.

Of het nou surfen op het internet is, youtube kijken, of gamen (Battlefield 1 en 4, Fortnite, Rainbow Six Siege), het gebeurd gewoon de hele tijd random. Om voor jullie een beetje een beeld te vormen heb ik diverse filmpjes.

FILMPJE 1: https://vimeo.com/285544791
FILMPJE 2: https://vimeo.com/285544797
FILMPJE 3: https://vimeo.com/285544822
FILMPJE 4: https://vimeo.com/285544843

Hoop dat voor iedereen zo de situatie helder is! Verder nog wat andere info voor jullie:

- Hiervoor heb ik de AMD R9 290 Series gehad als gpu, nooit last van artifacts (of iets dergelijks) gehad.

- Ik heb de kaart al terug naar de retailer gestuurd en daar is deze getest, uit de test kwam het volgende:

* Uit ons onderzoek hebben wij geen artifacts kunnen constateren. Na het plaatsen van de videokaart in een van onze test opstellingen en het inschakelen van het systeem verkrijgen wij direct beeld op onze twee monitoren. Na de benodigde software ( stuurprogramma's ) geïnstalleerd te hebben is de videokaart een geruime tijd getest onder diverse games / zware benchmark waarbij deze zonder problemen heeft uitgevoerd waarbij er geen artifacts zichtbaar was tijdens de test.

Kortom, 'er is niks mis mee' volgens de retailer.

- In de tussentijd toen de kaart (1070ti) getest werd heb ik mijn oude (r9 290) weer gebruikt, geen last van artifacts gehad.

- Mijn andere PC onderdelen heb ik 6 maanden geleden gekocht en zijn dus allemaal nieuw (16gb RAM, Intel i5 8400, Z370 AORUS Ultra Gaming, samsung ssd (250gb en 500gb), daarom ga ik er ook vanuit dat hier niks aan kapot is, mede door het feit dat mijn andere (oudere r9 290) wel zonder problemen met deze setup gaat.

- Heb een keer tijdens deze artifacts het BSOD scherm gehad met de error: Video Scheduler Internal Error. Dit houdt volgens diverse forums in dat je drivers corrupt, outdated etc. zijn. Hierdoor heb ik alle drivers verwijderd (met behulp van Guru3D - Display Driver Unistaller) en hierna weer geïnstalleerd. Het probleem bleef echter bestaan.

Ik heb dus al heel veel geprobeerd maar helaas, tevergeefs. Daarom hoop ik geholpen te kunnen worden door deze mooie community.

Mochten jullie een of meerdere oplossingen hebben (of een conclusie van: de gpu is echt dood) hoor ik deze graag!

Met vriendelijke groet,

Jordy

[ Voor 1% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 00:13 . Reden: Filmpjes werkten niet ]

Altijd zelf blijven nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-07 22:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Video's werken niet.

Begin met een videodriver waar de videokaart probleemloos op werkte.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-07 22:57

Thomg

Aww yiss

Ik zou toch maar een schone installatie doen, sluit software uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
MedionAkoya schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:19:
Video's werken niet.

Begin met een videodriver waar de videokaart probleemloos op werkte.
Wat bedoel je precies met 'video's werken niet' ?

EDIT: Snap de bedoeling, pas nu mijn hoofdpost!

De videodriver van een paar versies terug gebruiken en kijken of het probleem niet meer voorkomt is idd een slim idee, ga ik morgenochtend gelijk proberen. Zal dan ook meteen melden wat er gebeurd. Dank voor het meedenken _/-\o_ .
Thomg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:40:
Schone installatie is een idee, maar twijfel sterk of dit 'de' oplossing is. Want waarom werkt een andere videokaart dan wel zonder problemen?

[ Voor 27% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 13:22
Je in de openingspost filmpjes doen het niet: "Sorry, we couldn’t find that page
Make sure you’ve typed the URL correctly, or try searching Vimeo. You could also watch one of the videos below instead."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:51
De video's die je gepost hebt geven een error. Als ik de link bewerk kom ik er wel via je user.

Hetzelfde (op andere schaal) heb ik met een radeon kaart. Ik denk dat een van de shaderunits te warm wordt (gegeven dat ik minder blokjes, maar groter per scherm heb).

Controleer of de fan van je videokaart goed draait. En of 'ie genoeg prik krijgt.

Probeer de kaart eens in een andere pc. Doet deze daarin hetzelfde, is het terug naar de retailer.

Zoniet, dan wordt het moeilijk. Of leuk. Kan het je moederbord (drivers/bios?) zijn, de videodrivers, de voeding, of luchtstroom of zelfs overkloksoftware...

edit: of natuurlijk de kaart. Randje wel/randje niet. En komt de zoemtoon uit een van de filmpjes van de kaart?

[ Voor 8% gewijzigd door wheez50 op 18-08-2018 00:15 . Reden: reactie op meer video's werkend ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
poema schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:12:
Je in de openingspost filmpjes doen het niet: "Sorry, we couldn’t find that page
Make sure you’ve typed the URL correctly, or try searching Vimeo. You could also watch one of the videos below instead."
Probeer nu nog eens, zojuist aangepast. Mijn excuses, beginnersfout |:( .
wheez50 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:13:
De video's die je gepost hebt geven een error. Als ik de link bewerk kom ik er wel via je user.

Hetzelfde (op andere schaal) heb ik met een radeon kaart. Ik denk dat een van de shaderunits te warm wordt (gegeven dat ik minder blokjes, maar groter per scherm heb).

Controleer of de fan van je videokaart goed draait. En of 'ie genoeg prik krijgt.

Probeer de kaart eens in een andere pc. Doet deze daarin hetzelfde, is het terug naar de retailer.

Zoniet, dan wordt het moeilijk. Of leuk. Kan het je moederbord (drivers/bios?) zijn, de videodrivers, de voeding, of luchtstroom of zelfs overkloksoftware...
En nogmaals , aangepast haha :P

De temperatuur van de kaart is volgens Speccy de hele tijd in orde, ook op moment van de artifacts. Heel raar, zal de volgende keer met TechPowerUp GPU-Z eens kijken hoe de fans draaien.

Heb verder geen overkloksoftware, heb dat juist verwijderd omdat ik dacht dat het misschien daardoor zou komen. Daar kon ik echter wel wat met de fan speed doen, die toen voluit gezet (hele tijd 100% draaien) maar helaas, ook toen nog artifacts 8)7 .

Dank voor de reactie!

EDIT: Ja dat geluid komt van de pc/kaart, gebeurde die ene keer. Verder zojuist weer gehad, niet op video helaas.

[ Voor 63% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 00:18 . Reden: reactie of edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Thomg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:40:
Inderdaad, verse W10, laat die updaten incl drivers voor nVidia, draai daarna 3Dmark.
Nog steeds problemen ---> kaart defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Anoniem: 197141 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:36:
[...]

Inderdaad, verse W10, laat die updaten incl drivers voor nVidia, draai daarna 3Dmark.
Nog steeds problemen ---> kaart defect.
Oke oke, mag ik vragen waarom met een verse W10 op de computer er wel geconcludeerd kan worden dat de kaart defect is? Just asking! Dank voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardve1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
@JordydG1998 Een schone installatie van Windows zorgt ervoor dat er geen oude drivers in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JordydG1998 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:40:
[...]

Oke oke, mag ik vragen waarom met een verse W10 op de computer er wel geconcludeerd kan worden dat de kaart defect is? Just asking! Dank voor het meedenken.
Op die manier sluit je elke invloed uit vanuit iets anders. Webshops en testen is een aparte combinatie vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
Probeer is je geheugen te underclocken en kijken of je dan nog de artifacts ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
JordydG1998 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:40:
[...]

Voor zover ik weet kan een overstap van AMD naar nvidia problemen geven als de oude drivers (dus AMD) niet compleet weg zijn. Dus vandaar een reinstall om software issues uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Zoals hier boven aangegeven schone Windows er op en dan opnieuw de drivers voor de kaart installeren.

Oude drivers en zelfs drivers voor videokaarten van een ander merk (amd/Nvidia ) hebben in het verleden al vaker rare onverklaarbare problemen gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JordydG1998
Oke dank, dan gaan we voor een schone Windows 10 erop!

Even nog iets nieuws deze ochtend: het is inmiddels alweer 4x gebeurd in een half uur tijd en kreeg na de 4e keer een nieuwe BSOD: de Video TDR Failure error. Betekent dit iets nieuw of?

Anyway, nieuwe windows erop it is. Dank voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte na installatie hiervan.
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 06:41:
Probeer is je geheugen te underclocken en kijken of je dan nog de artifacts ziet.
Dit heeft iniedergeval niet mogen helpen, heb MSI Afterburner gebruikt om te underclocken zie hier: https://imgur.com/hL2vwUy. Na ik denk 5 minuten fortniten kreeg ik weer de artifacts. Helaas, maar dank voor het meedenken.

[ Voor 38% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 09:57 . Reden: reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 05:05
Dit zijn toch echt wel zeer duidelijk artifacts. Heb je de filmpjes ook doorgestuurd naar de retailer? Zoja, wat gaven zij aan mbt die filmpjes?
Je kunt ook even een stress test draaien met Furmark o.i.d.
Heb je overigens 2 pci-e slots op je moederbord? Dan kun je misschien even switchen van slot

[ Voor 34% gewijzigd door MartijnAbel op 18-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-07 12:45
Wellicht heeft de winkel het in een open kast getest en krijgt de kaart met het warme weer bij jou onvoldoende frisse lucht.

Het kan zijn dat de gpu niet te warm wordt maar dat het geheugen of de vrm’s niet goed gekoeld worden door het koelblok.

Zet je kast eens open en een tafel ventilator er naast.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars-jongenelen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-04 16:47
ik heb het nog nergens zien staan of ik heb het gemist maar GPU drivers zijn makkelijk allemaal van je pc af te halen met DDU een programma dat alle GPU drivers van oude en nieuwe kaarten deinstalleerd, heb al vaak deze soort klachten gezien en meestal helpt een clear van DDU, maar werkt dit niet dan denk ik inderdaad ook dat de VRM's gewoon te heet worden in een closed case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
MartijnAbel schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:23:
Dit zijn toch echt wel zeer duidelijk artifacts. Heb je de filmpjes ook doorgestuurd naar de retailer? Zoja, wat gaven zij aan mbt die filmpjes?
Je kunt ook even een stress test draaien met Furmark o.i.d.
Heb je overigens 2 pci-e slots op je moederbord? Dan kun je misschien even switchen van slot
Dat dacht ik dus ook, heb nog n filmpje waarbij ik Six Siege of start, daar is het helemaal heftig (alle kleuren v/d regenboog). Retail medewerker de filmpjes laten zien voor aanvang van de eerste test, is verder niks mee gedaan. Deze donderdag een mailtje teruggestuurd (met bovenstaande filmpjes) over de aanhoudende problemen, heb nog niks gehoord en ga dus maandag even bellen.

Stress test ga ik doen, laat je zo de uitkomsten weten (zal dit bericht editen).

Ik heb 2 pci-e slots ja, alleen vind ik de videokaart in het 2e slot schuiven en nutteloze oplossing en zou eigenlijk niet mogen uitmaken, heb ook op andere forums gelezen dat dit het probleem m.b.t. artifacts niet verhelpt. Mocht ik na het herinstalleren van Windows (wat ik nog moet doen) nog steeds het probleem hebben zal ik het toch maar proberen dan.
Dekaasboer schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:25:
Wellicht heeft de winkel het in een open kast getest en krijgt de kaart met het warme weer bij jou onvoldoende frisse lucht.

Het kan zijn dat de gpu niet te warm wordt maar dat het geheugen of de vrm’s niet goed gekoeld worden door het koelblok.

Zet je kast eens open en een tafel ventilator er naast.
Want als de kast open gaat dan verdwijnen de artifacts :P , nee helaas, ging het maar zo makkelijk. Allang geprobeerd en nogmaals: temperatuur is het probleem niet! De GPU wordt (volgens Speccy en ook de MSI Afterburner en TechPowerUp tools) niet heter dan 50 graden op moment van de artifacts. Als ik mijn hand boven mijn kast houdt (waar de warme lucht naar buiten wordt geblazen) voel ik ook geen hele warme lucht (gewoon een beetje lauw).
lars-jongenelen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:00:
ik heb het nog nergens zien staan of ik heb het gemist maar GPU drivers zijn makkelijk allemaal van je pc af te halen met DDU een programma dat alle GPU drivers van oude en nieuwe kaarten deinstalleerd, heb al vaak deze soort klachten gezien en meestal helpt een clear van DDU, maar werkt dit niet dan denk ik inderdaad ook dat de VRM's gewoon te heet worden in een closed case.
Volgende keer even goed lezen, heb dat DDU al geprobeerd/uitgevoerd: zowel Nvidia als AMD drivers verwijderd. Mocht helaas niks opleveren (daarom denk ik ook dat Windows 10 herinstalleren mij niks gaat opleveren, maar wie weet). Verder, dat de VRM's te heet worden geloof ik niet, omdat meetapparatuur niks aangeeft over een te heet wordende gpu.

Dank voor het meedenken allen _/-\o_

EDIT: Wonder boven wonder heeft mijn PC de 3DMark test overleefd: https://imgur.com/a/WDybcyD

EDIT 2: Ook de Furmark test crasht mijn gpu niet (burn-in functie uit), wat krijgen we nou: https://imgur.com/Olzpc1A

EDIT 3: Ook een CPU stresstest voor de zekerheid heeft mijn PC niet doen crashen of artifacts laten tonen: https://imgur.com/a/zUKjaAB

[ Voor 7% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 19:48 . Reden: Reactie op laatste quote uitgebreid & Uitslagen tests ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Verder even een update over verder genomen acties m.b.t. het probleem:

Videokaart meegenomen naar een vriend met een nog snellere setup dan mij (Intel i7 8700, etc. etc.), Ook dezelfde aantal Watt aan voeding. Het volgende hebben we getest en ontdekt:

- Ongeveer 3/4 uur is met de kaart gegamed (COD, Rainbow Six Siege). Er zijn totaal GEEN artifacts of ook maar iets van haperingen ontdekt.

- Er is een 3DMark en Furmark stresstest uitgevoerd: allebei heeft de GPU overleeft en krijgt een zeer goede score op de 3DMark test. De GPU werd tijdens de test nooit heter dan 69 graden (voel je vrij om verdere resultaten te vragen).

- 2 beeldschermen werden op de kaart aangesloten: een met een HDMI aansluiting en een met een DVI aansluiting, ook dit heeft geen resultaten of bijzonderheden opgeleverd.

Kortom, niks mis met de kaart in zijn setup (retailer zal dit ook hebben meegemaakt). Nu hoef ik niet gelijk pessimisten te horen van: dan zal het wel aan je pc onderdelen (o.i.d.) liggen. Het is een raar fenomeen wat ik meemaak, maar blijf graag denken in oplossingen en heb dus niks aan suggesties van: misschien is dit wel kapot. Vertel mij dan eerder hoe ik kan bewijzen dat het betreffende onderdeel niet kapot is!

As we speak ga ik nu Windows 10 herinstalleren waarbij dus het besturingssysteem en alle drivers etc. zullen worden verwijderd. Zodra dit gedaan is, de drivers zijn geïnstalleerd en ik een paar games gespeeld heb laat ik jullie weten wat mijn bevindingen zijn!

PS: Tussentijds met opmerkingen, vragen of oplossingen komen mag altijd! O-)

[ Voor 2% gewijzigd door JordydG1998 op 18-08-2018 18:26 . Reden: PS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Wat voor merk en type voeding zit erin?
En niet alleen wattage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Elmo_b schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:25:
Wat voor merk en type voeding zit erin?
En niet alleen wattage
Een: be quiet! Power Zone 750W voeding. Wat wil je verder nog meer weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 22:55
Doet hij het ook tijdens de POST en/of in bios > Zoja, kaart stuk, niks met drivers te maken.
Al denk ik sowieso dat de kaart stuk is, geheugen issue zo te zien. Gewoon terug sturen onder garantie > gevalletje DOA.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:35:
Doet hij het ook tijdens de POST en/of in bios > Zoja, kaart stuk, niks met drivers te maken.
Al denk ik sowieso dat de kaart stuk is, geheugen issue zo te zien. Gewoon terug sturen onder garantie > gevalletje DOA.
Tijdens de POST nog nooit gehad (kan het me tenminste niet herrineren), in de bios nog niet geprobeerd maar ga uit dat het hier ook niet zal zijn.

Okee, wel raar dat hij op de pc van een vriend wel goed presteert. Heel raar geval dit...

What is a DOA? :? , en terug sturen onder garantie -> naar de retailer of naar de fabrikant Inno3D. Hier geen verdere ervaring mee dus een linkje naar een forum(post) waar de werking hiervan staat uitgelegd of een uitleg van uzelf zou fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 22:55
JordydG1998 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:40:
[...]

Tijdens de POST nog nooit gehad (kan het me tenminste niet herrineren), in de bios nog niet geprobeerd maar ga uit dat het hier ook niet zal zijn.

Okee, wel raar dat hij op de pc van een vriend wel goed presteert. Heel raar geval dit...

What is a DOA? :? , en terug sturen onder garantie -> naar de retailer of naar de fabrikant Inno3D. Hier geen verdere ervaring mee dus een linkje naar een forum(post) waar de werking hiervan staat uitgelegd of een uitleg van uzelf zou fijn zijn :)
Note for my self, misschien alles even door lezen :P

Maar zo te zien doet hij geregeld wel, mar tijdens games niet.
Zou even goed testen na de schone installatie.
Ik zie op foto's van de kaart dat het geheugen niet direct aan de koeling/koelblok zit. misschien even via MSI afterburner een fan profiel aan te maken zodat hij wat eerder harder gaat draaien indien je weer artifects krijgt.

DOA >Dead on Arrival, maar dat gaat nu even niet op.
Omdat hij al een paar weken heeft gedraaid.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Renegade666 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Note for my self, misschien alles even door lezen :P

Maar zo te zien doet hij geregeld wel, mar tijdens games niet.
Zou even goed testen na de schone installatie.
Ik zie op foto's van de kaart dat het geheugen niet direct aan de koeling/koelblok zit. misschien even via MSI afterburner een fan profiel aan te maken zodat hij wat eerder harder gaat draaien indien je weer artifects krijgt.

DOA >Dead on Arrival, maar dat gaat nu even niet op.
Omdat hij al een paar weken heeft gedraaid.
Heb het dus ook al n paar keer gehad tijdens het internetten en youtube kijken (met verder niks op de achtergrond behalve spotify), heel random kan het dus zomaar gebeuren. Ga zeker gelijk eens goed testen. Dank voor de tip en reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-07 14:52
Hoi Jordy,
Ik krijg nu even niet duidelijk mee of je de tweede PCI slot nu wel of niet geprobeerd hebt? Zo nee, probeer dit eens, ik heb wel eens eerder een probleem gehad met een niet (goed) werkende PCI slot omdat deze bv. licht los zit of een connectie niet helemaal lekker zit. Dit zou je op die manier kunnen uitsluiten. Als de tweede PCI slot wel werkt wordt het tijd het mobo voor RMA op te sturen.

Gezien de huidige status zou ik zelf eerder het probleem zoeken in het moederbord. Voeding zou ook kunnen, maar lijkt mij minder aannemelijk omdat het ook buiten games gebeurt (en dus niet alleen bij volle/hoge belasting van de 12v rail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
filthymushroom schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:31:
Hoi Jordy,
Ik krijg nu even niet duidelijk mee of je de tweede PCI slot nu wel of niet geprobeerd hebt? Zo nee, probeer dit eens, ik heb wel eens eerder een probleem gehad met een niet (goed) werkende PCI slot omdat deze bv. licht los zit of een connectie niet helemaal lekker zit. Dit zou je op die manier kunnen uitsluiten. Als de tweede PCI slot wel werkt wordt het tijd het mobo voor RMA op te sturen.

Gezien de huidige status zou ik zelf eerder het probleem zoeken in het moederbord. Voeding zou ook kunnen, maar lijkt mij minder aannemelijk omdat het ook buiten games gebeurt (en dus niet alleen bij volle/hoge belasting van de 12v rail).
Nog niet geprobeerd, test ik na de installatie van windows die nu bezig is. Echter, waarom heb ik hier dan geen last van met mijn andere (oudere r9) videokaart. Dan zou het met die kaart ook moeten gebeuren die artifacts right?

Moederbord is ook redelijk nieuw (lees: halfjaartje), dus verwacht het probleem daar niet. Al zou het natuurlijk zo maar kunnen..

Ik wacht even af nadat ik windows heb geïnstalleerd samen met de drivers en games. Kijken of ik dan nogsteeds last heb de aankomende uren (of dagen, weken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-07 14:58
Momenteel heb ik niet de tijd om door te lezen wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar misschien kan het hieraan liggen:

-Had je de kaart bij je vriend ook aangesloten via HDMI / DVI (misschien is één van de aansluitingen defect)
-Defecte PCIE op mobo? (Schuif hem een slotje op)

Succes!

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
jetspiking schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:08:
Momenteel heb ik niet de tijd om door te lezen wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar misschien kan het hieraan liggen:

-Had je de kaart bij je vriend ook aangesloten via HDMI / DVI (misschien is één van de aansluitingen defect)
-Defecte PCIE op mobo? (Schuif hem een slotje op)

Succes!
Bovenste al geprobeerd, traden geen artifacts op toen terwijl ik het met 2 DVI slots wel krijg. Dus de aansluiting zal niet defect zijn neem ik aan.

Slotje opschuiven staat na herinstalleren van Windows (wat zojuist gedaan is) op het programma zodra er weer artifacts optreden.

Dank voor het meedenken en je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Terechte vraag van jetspiking hierboven, het zou ook een defecte aansluiting kunnen zijn. Misschien ook de kabel (onwaarschijnlijk, maar toch even uitproberen misschien).

Met betrekking tot je andere videokaart: wellicht is dit een pcie 2.0 kaart t.o.v. pcie 3.0 op de nieuwe? Ik weet niet of hiervoor ook andere lijntjes worden gebruikt over de slot uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
filthymushroom schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:57:
Terechte vraag van jetspiking hierboven, het zou ook een defecte aansluiting kunnen zijn. Misschien ook de kabel (onwaarschijnlijk, maar toch even uitproberen misschien).

Met betrekking tot je andere videokaart: wellicht is dit een pcie 2.0 kaart t.o.v. pcie 3.0 op de nieuwe? Ik weet niet of hiervoor ook andere lijntjes worden gebruikt over de slot uit m'n hoofd.
Ja defecte aansluiting, maar krijg je hem weer: andere videokaart heeft dit probleem niet. Dus ook dit zal het niet bewijzen neem ik aan.

Geen idee, maar de aansluiting ziet er hetzelfde uit dus lijkt me niet. Wel bedankt voor de suggesties iniedergeval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 05:05
JordydG1998 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:04:
[...]

Dat dacht ik dus ook, heb nog n filmpje waarbij ik Six Siege of start, daar is het helemaal heftig (alle kleuren v/d regenboog). Retail medewerker de filmpjes laten zien voor aanvang van de eerste test, is verder niks mee gedaan. Deze donderdag een mailtje teruggestuurd (met bovenstaande filmpjes) over de aanhoudende problemen, heb nog niks gehoord en ga dus maandag even bellen.

Stress test ga ik doen, laat je zo de uitkomsten weten (zal dit bericht editen).

Ik heb 2 pci-e slots ja, alleen vind ik de videokaart in het 2e slot schuiven en nutteloze oplossing en zou eigenlijk niet mogen uitmaken, heb ook op andere forums gelezen dat dit het probleem m.b.t. artifacts niet verhelpt. Mocht ik na het herinstalleren van Windows (wat ik nog moet doen) nog steeds het probleem hebben zal ik het toch maar proberen dan.

[...]

Want als de kast open gaat dan verdwijnen de artifacts :P , nee helaas, ging het maar zo makkelijk. Allang geprobeerd en nogmaals: temperatuur is het probleem niet! De GPU wordt (volgens Speccy en ook de MSI Afterburner en TechPowerUp tools) niet heter dan 50 graden op moment van de artifacts. Als ik mijn hand boven mijn kast houdt (waar de warme lucht naar buiten wordt geblazen) voel ik ook geen hele warme lucht (gewoon een beetje lauw).

[...]

Volgende keer even goed lezen, heb dat DDU al geprobeerd/uitgevoerd: zowel Nvidia als AMD drivers verwijderd. Mocht helaas niks opleveren (daarom denk ik ook dat Windows 10 herinstalleren mij niks gaat opleveren, maar wie weet). Verder, dat de VRM's te heet worden geloof ik niet, omdat meetapparatuur niks aangeeft over een te heet wordende gpu.

Dank voor het meedenken allen _/-\o_

EDIT: Wonder boven wonder heeft mijn PC de 3DMark test overleefd: https://imgur.com/a/WDybcyD

EDIT 2: Ook de Furmark test crasht mijn gpu niet (burn-in functie uit), wat krijgen we nou: https://imgur.com/Olzpc1A

EDIT 3: Ook een CPU stresstest voor de zekerheid heeft mijn PC niet doen crashen of artifacts laten tonen: https://imgur.com/a/zUKjaAB
toon volledige bericht
Wel even je kaart wisselen van het ene naar het andere slot. Voor hetzelfde geld is je slot niet goed en treden daardoor gekke dingen op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordydG1998
MartijnAbel schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:01:
[...]

Wel even je kaart wisselen van het ene naar het andere slot. Voor hetzelfde geld is je slot niet goed en treden daardoor gekke dingen op
Nieuwe windows staat er nu net op, even gamen. Mochten er dan weer artifacts optreden dan ga ik de GPU van slot wisselen en kijken of dat dan het probleem verhelpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filthymushroom
JordydG1998 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Ja defecte aansluiting, maar krijg je hem weer: andere videokaart heeft dit probleem niet. Dus ook dit zal het niet bewijzen neem ik aan.

Geen idee, maar de aansluiting ziet er hetzelfde uit dus lijkt me niet. Wel bedankt voor de suggesties iniedergeval _/-\o_
Ik snap je gevoel, maar hetzelfde aantal pinnen o.i.d. op een aansluiting wil niet zeggen dat ze ook allemaal gebruikt worden. Zelfs op CPU's zitten zaken die niet gebruikt worden. Kijk voor de grap maar eens naar de OC mods van der8auer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:17
Staat je pc "power management" op maximaal?

(niet balanced of low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
Harm_H schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:19:

(niet balanced of low)
Heb jij daar wel eens dergelijke problemen door gehad of is het een gok? Ik zou dan alleen maar throttling verwachten nl.

Bovenstaande is overigens niet lullig bedoeld, enkel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

filthymushroom schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 01:19:
[...]

Heb jij daar wel eens dergelijke problemen door gehad of is het een gok? Ik zou dan alleen maar throttling verwachten nl.

Bovenstaande is overigens niet lullig bedoeld, enkel nieuwsgierig :)
Ik denk niet dat het echt heel erg veel doet.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer de videokaart met kale windows en de laatste nVidia drivers niet goed werkt in meerdere PCI-E sloten op moederbord met verschillende voedingen is die defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Harm_H schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 00:19:

(niet balanced of low)
Nooit aan gezeten om fouten etc. te voorkomen en staat denk ik gewoon of de normale stand zoals dat zou moeten (heb nu op nieuwe windows ook geen stuurprogramma's waarmee ik dat aan kan passen o.i.d.).
Anoniem: 197141 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 03:12:
Wanneer de videokaart met kale windows en de laatste nVidia drivers niet goed werkt in meerdere PCI-E sloten op moederbord met verschillende voedingen is die defect.
Nieuwe windows staat er op, heb eerst even wat oudere drivers gedownload (uit m'n hoofd versie 388.xx, terwijl nu al 398.xx is) om te kijken of dat enigzins uit mag maken (heeft iemand als suggestie geboden). Ik ga vandaag eens lekker gamen en zien wat er gebeurd, vrees nog steeds het ergste 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Ik had dezelfde probleem.

Stap 1. Videokaart demonteren "blazen in het gleufje" bij mij zat een stuk stof erin wat de oorzaak bleek te zijn en hij onstabiel liep.

Stap 2. Schone installatie windows 10
Stap 3. GPU monteren.
Stap 4. Alles update tot de laatste update.

En hij zou weer moeten werken zonder problemen!

- dit zou de enige oplossing ook moeten zijn naar meerdere researches, mocht dit niet lukken dan zou ik hem maar toch terug sturen nu je nog garantie hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 19-08-2018 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordydG1998
Anoniem: 632581 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:22:
Ik had dezelfde probleem.

Stap 1. Videokaart demonteren "blazen in het gleufje" bij mij zat een stuk stof erin wat de oorzaak bleek te zijn en hij onstabiel liep.

Stap 2. Schone installatie windows 10
Stap 3. GPU monteren.
Stap 4. Alles update tot de laatste update.

En hij zou weer moeten werken zonder problemen!

- dit zou de enige oplossing ook moeten zijn naar meerdere researches, mocht dit niet lukken dan zou ik hem maar toch terug sturen nu je nog garantie hebt.
Hi Netoj, dank voor je reactie! Hoop dat dit ook voor mij het geval gaat zijn, gelukkig werkt joune wel weer! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
Heb eens, op mijn werk, een onstabiele pc gehad, alles ok, maar vervangen voeding verhielp propbleem.

Kan een interactie tussen de rimpel van de voeding en de regulator op de videokaart zijn.
Exemplaar specifiek.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

onetime schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:50:
Heb eens, op mijn werk, een onstabiele pc gehad, alles ok, maar vervangen voeding verhielp propbleem.

Kan een interactie tussen de rimpel van de voeding en de regulator op de videokaart zijn.
Exemplaar specifiek.
Goeie opmerking, als de voeding oud is dan zou dat waarschijnlijk ook de oorzaak kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
onetime schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:50:

Exemplaar specifiek.
En dan nogmaals: andere videokaart geen problemen. Zou hier dan ook moeten optreden lijkt me? Voeding ziet er nog altijd goed uit dus denk niet dat dat het geval is. ('ff' een andere voeding is ook flink kloten). Maar dank voor de reactie!

Voorlopig (net even 3u gegamed) geen problemen, maar ik juich nog niet aangezien ik wel eens andere dagen ook zonder problemen heb kunnen spelen. Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 22:04
welke andere kaart heb je nu geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
freaky35 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:38:
welke andere kaart heb je nu geprobeerd?
Zie eerste post, (AMD R9 200 series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
JordydG1998 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

En dan nogmaals: andere videokaart geen problemen. Zou hier dan ook moeten optreden lijkt me? Voeding ziet er nog altijd goed uit dus denk niet dat dat het geval is. ('ff' een andere voeding is ook flink kloten). Maar dank voor de reactie!

Voorlopig (net even 3u gegamed) geen problemen, maar ik juich nog niet aangezien ik wel eens andere dagen ook zonder problemen heb kunnen spelen. Wordt vervolgd..
Klinkt goed, de voeding zou je eventueel nog kunnen proberen als de problemen terug komen. Ik zou dan wel eerst de andere PCI-e slot proberen.

Mochten problemen daarna nog terug komen dan kan je evt een andere voeding proberen. Hiervoor hoef je hem niet in te bouwen, je kunt deze los naast de kast houden. Evt. kun je dan de rest van je systeem gewoon op de huidige voeding laten. Je kunt op internet wel filmpjes vinden hoe je dit moet doen.

We horen wel of er straks meer eerst moet worden of dat het systeem nu goed blijft lopen.

Veel gameplezier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
En jahoor, zojuist weer artifacts gehad.. Ben er nu wel een beetje klaar mee

EDIT: Zojuist na het opstarten na 1 minuut weer artifacts terwijl ik gewoon mijn scherm op het bureaublad heb 😡

EDIT 2: Start nu ook mijn pc op en mijn hoofscherm blijft zwart (je kan wel zien dat het scherm aan staat en de pc ook, maar geen beeld).

EDIT 3: Zojuist ook artifacts in het BIOS scherm gehad.

EDIT 4: Voor degene die hem graag in slot 2 zien gaan, dit gaat niet passen omdat het AORUS logo achter slot 2 zit.

Wat betekent al dit jongens? Kunnen we een conclusie trekken.

[ Voor 76% gewijzigd door JordydG1998 op 19-08-2018 19:44 . Reden: Edits ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 18:50
JordydG1998 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:27:
En jahoor, zojuist weer artifacts gehad.. Ben er nu wel een beetje klaar mee

EDIT: Zojuist na het opstarten na 1 minuut weer artifacts terwijl ik gewoon mijn scherm op het bureaublad heb 😡

EDIT 2: Start nu ook mijn pc op en mijn hoofscherm blijft zwart (je kan wel zien dat het scherm aan staat en de pc ook, maar geen beeld).

EDIT 3: Zojuist ook artifacts in het BIOS scherm gehad.

EDIT 4: Voor degene die hem graag in slot 2 zien gaan, dit gaat niet passen omdat het AORUS logo achter slot 2 zit.

Wat betekent al dit jongens? Kunnen we een conclusie trekken.
Dat lijkt toch in alle opzichten op een GPU die overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 575460

Er is nog steeds geen andere voeding gebruikt. Dit zou ik toch eerst eens testen.

Bedoel je met het logo bij de 2e PCIE slot dat het niet past? Of omdat je het logo amders niet meer ziet? Heb je maar 2 sloten of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
Artifacts in de BIOS kunnen maar drie dingen betekenen:

Defect PCIE lane moederbord <-- Ben bang dat dit inderdaad het geval is.
Defecte GPU <-- Niet het geval omdat de kaart wel feilloos werkt in een andere pc.
Defecte GPU (poort) <-- Niet het geval bij jou begreep ik.

Probeer je PCIE Lane is schoon te spuiten met perslucht (Action / AH allicht?).

Om het zeker te weten zou ik een tweede GPU (misschien via via) in je pc zetten waarvan je zeker weet dat deze werkt, indien deze tevens artifacts vertoont is het 100% een defect moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
Anoniem: 575460 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:33:
Er is nog steeds geen andere voeding gebruikt. Dit zou ik toch eerst eens testen.

Bedoel je met het logo bij de 2e PCIE slot dat het niet past? Of omdat je het logo amders niet meer ziet? Heb je maar 2 sloten of nog meer?
Bedoel je met het logo bij de 2e PCIE slot dat het niet past? Ja dat bedoel ik O-) (zie foto: https://www.google.nl/sea...943#imgrc=4X3yQ2pmVrou4M:)

En ja heb nog een 3e slot maar die is PCIE4 (dus 4x trager dan slot 1), al denk ik dat die ook niet past doordat er dan weer andere dingen in de weg zitten.
jetspiking schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:46:
Artifacts in de BIOS kunnen maar drie dingen betekenen:

Defect PCIE lane moederbord <-- Ben bang dat dit inderdaad het geval is.
Defecte GPU <-- Niet het geval omdat de kaart wel feilloos werkt in een andere pc.
Defecte GPU (poort) <-- Niet het geval bij jou begreep ik.

Probeer je PCIE Lane is schoon te spuiten met perslucht (Action / AH allicht?).

Om het zeker te weten zou ik een tweede GPU (misschien via via) in je pc zetten waarvan je zeker weet dat deze werkt, indien deze tevens artifacts vertoont is het 100% een defect moederbord.
Interessant! Al kom ik dan wel weer terug op het feit dat een andere GPU een half jaar lang zonder problemen in datzelfde slot heeft gezeten? Hoe kan dit dan? Ook zien de PCIE lanes er schoon uit zonder stof etc.

Ook kan niet met 110% zekerheid gezegd worden dat hij daadwerkelijk werkt in andermans PC, bij die vriend van mij heeft de kaart 3 uur in de PC gezeten en zijn er inderdaad geen problemen opgetreden. Maar ik heb bijvoorbeeld ook 3u kunnen gamen zonder problemen vandaag (en de eerste 2 weken toen ik de kaart nieuw had), pas daarna kwam het probleem weer terug.

[ Voor 5% gewijzigd door JordydG1998 op 19-08-2018 20:58 . Reden: Link moederbord ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
@JordydG1998
"
Interessant! Al kom ik dan wel weer terug op het feit dat een andere GPU een half jaar lang zonder problemen in datzelfde slot heeft gezeten? Hoe kan dit dan? Ook zien de PCIE lanes er schoon uit zonder stof etc."

Het enige wat ik daarop kan bedenken is dat er iets defect is gegaan bij het verwisselen van de grafische kaarten (misschien bij het omhoog trekken van de oorspronkelijke kaart een stukje koper losgekomen?).

"Ook kan niet met 110% zekerheid gezegd worden dat hij daadwerkelijk werkt in andermans PC, bij die vriend van mij heeft de kaart 3 uur in de PC gezeten en zijn er inderdaad geen problemen opgetreden. Maar ik heb bijvoorbeeld ook 3u kunnen gamen zonder problemen vandaag (en de eerste 2 weken toen ik de kaart nieuw had), pas daarna kwam het probleem weer terug."

Als ik dit stukje lees zou het tóch nog een defecte kaart kunnen zijn eigenlijk.

Wat ik zou proberen:
-Oudere GPU in je huidige mobo zetten (werkt deze prima?, -->) Zo niet is je mobo hoogstwaarschijnlijk kapot

-Je huidige GPU opnieuw een dagje aan een kennis / vriend geven die hem een volle dag kan gebruiken om te stresstesten, gewoon om uit te sluiten dat het absoluut niet je gpu is. (Geen problemen? -->)

-Tot slot is er nog één optie, een defecte voeding. Hoeveel watt gebruikte de vorige GPU van je? Indien dit minder was zou je nog best is een defecte voeding kunnen hebben. Dit lijkt mij echter de meest onwaarschijnlijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Normaal gesproken zou ik je videokaart aanwijzen, zeker als je alle kleuren van de regenboog hebt gezien, maar hij doet het wel bij je vriend zijn setup.

Andere videokaart heb je ook al getest.

Blijft dus zoeken. Wat je nog kan uitsluiten:
De test bij je vriend en een andere videokaart in jouw pc, duurt misschien te kort om het probleem te reproduceren.
Als je videokaart langzaam aan het overlijden is kan het heel willekeurig zijn dat die artifacts geeft.

Je heb nog geen andere voeding geprobeerd. Ook al doet jouw andere videokaart het wel, toch kan het zo zijn dat de huidige kaart wel last heeft van een instabiele voeding.

Dus je kan proberen om je vriend de kaart langer te laten testen of je probeert zelf een andere voeding.

@jetspiking we zijn het aardig eens :>

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 19-08-2018 21:09 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
jetspiking schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:05:
@JordydG1998
"
Interessant! Al kom ik dan wel weer terug op het feit dat een andere GPU een half jaar lang zonder problemen in datzelfde slot heeft gezeten? Hoe kan dit dan? Ook zien de PCIE lanes er schoon uit zonder stof etc."

Het enige wat ik daarop kan bedenken is dat er iets defect is gegaan bij het verwisselen van de grafische kaarten (misschien bij het omhoog trekken van de oorspronkelijke kaart een stukje koper losgekomen?).

"Ook kan niet met 110% zekerheid gezegd worden dat hij daadwerkelijk werkt in andermans PC, bij die vriend van mij heeft de kaart 3 uur in de PC gezeten en zijn er inderdaad geen problemen opgetreden. Maar ik heb bijvoorbeeld ook 3u kunnen gamen zonder problemen vandaag (en de eerste 2 weken toen ik de kaart nieuw had), pas daarna kwam het probleem weer terug."

Als ik dit stukje lees zou het tóch nog een defecte kaart kunnen zijn eigenlijk.

Wat ik zou proberen:
-Oudere GPU in je huidige mobo zetten (werkt deze prima?, -->) Zo niet is je mobo hoogstwaarschijnlijk kapot

-Je huidige GPU opnieuw een dagje aan een kennis / vriend geven die hem een volle dag kan gebruiken om te stresstesten, gewoon om uit te sluiten dat het absoluut niet je gpu is. (Geen problemen? -->)

-Tot slot is er nog één optie, een defecte voeding. Hoeveel watt gebruikte de vorige GPU van je? Indien dit minder was zou je nog best is een defecte voeding kunnen hebben. Dit lijkt mij echter de meest onwaarschijnlijke optie.
toon volledige bericht
Oudere GPU werkt nog prima in huidige setup (dit betekent dus dat we de mobo kunnen uitsluiten?). Weet verder wel bijna 100% zeker dat de vorige GPU minder watt verbruikte (van AMD r9 200 series naar Nvidia 1070ti). Opnieuw mee kunnen geven zou wel weer kunnen, moet er wel bij zeggen dat de GPU daar 3x de 3DMark test overleefde (maar dit ook diezelfde dag 2x foutloos bij mij overleefde, dus zegt ook weer niet alles).

EDIT: Moet hierbij ook vermelden dat mijn voeding 750W is, dus lijkt me stug dat mn videokaart te weinig voeding binnen krijgt..
tweakduke schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:05:
Normaal gesproken zou ik je videokaart aanwijzen, zeker als je alle kleuren van de regenboog hebt gezien, maar hij doet het wel bij je vriend zijn setup.

Andere videokaart heb je ook al getest.

Blijft dus zoeken. Wat je nog kan uitsluiten:
De test bij je vriend en een andere videokaart in jouw pc, duurt misschien te kort om het probleem te reproduceren.
Als je videokaart langzaam aan het overlijden is kan het heel willekeurig zijn dat die artifacts geeft.

Je heb nog geen andere voeding geprobeerd. Ook al doet jouw andere videokaart het wel, toch kan het zo zijn dat de huidige kaart wel last heeft van een instabiele voeding.

Dus je kan proberen om je vriend de kaart langer te laten testen of je probeert zelf een andere voeding.
Inderdaad misschien wel te kort getest om het probleem te reproduceren ja, is een goede suggestie. Andere voeding zie ik erg tegenop om die te gebruiken (al zou alleen maar de gpu hoeven te worden gevoed door deze andere voeding), is me een gedoe |:( .

Al met al denk ik zelf ook dat de GPU langzaam aan het overlijden is, lees ook op andere (buitenlandse) forums mensen met dezelfde problemen als mij. Hierbij is de conclusie meermaals: dead GPU. Ik ga morgen eerst maar eens met de retailer bellen om te kijken wat we kunnen regelen. Een nieuwe kaart krijgen (d.m.v. garantie) is nooit vervelend, mocht ik het hierna weer krijgen dan ga ik natuurlijk gelijk twijfelen aan mijn voeding.

[ Voor 1% gewijzigd door JordydG1998 op 19-08-2018 21:18 . Reden: Zie edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
@JordydG1998

Een voeding van 750w is inderdaad niet te weinig, daarnaast functioneert deze prima als je oude kaart wel werkt.

Je GPU is defect, eigenlijk vermoedde ik dat al vanaf dat artifacts in de bios zichtbaar waren, ik heb het nog nooit daarbij aan een ander onderdeel zien liggen.

Waarschijnlijk zal bij een volgende keer uittesten op een andere pc dit probleem zich (bijna) direct voordoen.

Succes in elk geval! Erg zuur voor een gloednieuwe kaart, maar gelukkig heb je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordydG1998
jetspiking schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:27:
@JordydG1998

Een voeding van 750w is inderdaad niet te weinig, daarnaast functioneert deze prima als je oude kaart wel werkt.

Je GPU is defect, eigenlijk vermoedde ik dat al vanaf dat artifacts in de bios zichtbaar waren, ik heb het nog nooit daarbij aan een ander onderdeel zien liggen.

Waarschijnlijk zal bij een volgende keer uittesten op een andere pc dit probleem zich (bijna) direct voordoen.

Succes in elk geval! Erg zuur voor een gloednieuwe kaart, maar gelukkig heb je garantie.
Yes dank voor de bevestiging, neem aan dat de retailer (na tonen van de vele filmpjes en geprobeerde oplossingen) ook niet al te moeilijk gaat doen, het valt inderdaad ook gewoon onder de garantie neem ik aan. Dank voor de bevestiging die ik al vermoeden, ik laat de uitkomst van het telefoontje nog wel weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De onstabiele pc destijds was gloed nieuw.
Een 25% -zwakkere- voeding was destijds wel stabiel.

De voeding hoeft niet defect te zijn, gewoon onderdelen toleranties die net een occilatie ergens veroorzaken in een bepaalde combinatie.
Als de problemen ook in een andere combinatie voorkomen, dan komen ze waarschijnlijk van het onderdeel wat ook in de andere combinatie zit. (niet noodzakelijkerwijs)
Als het alleen in een bepaalde combinatie voorkomt, ligt het aan de combinatie, niet noodzakelijkerwijs aan één onderdeel...
Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door onetime op 20-08-2018 03:08 ]

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordydG1998
onetime schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 00:05:
De onstabiele pc destijds was gloed nieuw.
Een 25% -zwakkere- voeding was destijds wel stabiel.

De voeding hoeft niet defect te zijn, gewoon onderdelen toleranties die net een occilatie ergens veroorzaken in een bepaalde combinatie.
Als de problemen ook in een andere combinatie voorkomen, dan komen ze waarschijnlijk van het onderdeel wat ook in de andere combinatie zit. (niet noodzakelijkerwijs)
Als het alleen in een bepaalde combinatie voorkomt, ligt het aan de combinatie, niet noodzakelijkerwijs aan één onderdeel...
Succes.
Hmm dus het kan zo zijn dat een Inno3D 1070ti gewoon niet met mijn setup kan omdat die complicaties geeft? Of is het echt puur deze kaart waarmee ik gewoon 'ongeluk' heb.

Nja kortom, hoop dat een nieuwe kaart van de retailer het probleem gaat oplossen al moet ik nog steeds even bellen (drukke dag gehad vandaag)

Voor degene van jullie die nog twijfelen over de voeding: Deze 1070ti heeft 1x 8pins nodig aan voeding terwijl de oudere (r9 200 series) gpu 1x 8 en 1x6 nodig heeft. Weetniet of dit iets uitmaakt, maar voor de experts onder ons, laat maar weten of die enigszins wat betekent..

• JordydG1998
Bericht van de retailer: Kaart mag weer terug en er zal weer onderzoek naar worden gedaan alleen dit maal uitgebreider op basis van beeldmateriaal.

Zodra ik nieuws/resultaten heb zal ik dit bericht daar op aanpassen!

EDIT 28-8: En jahoor, de retailer heeft artifacts tijdens de test geconstateerd! Krijg gelukkig kosteloos een nieuwe opgestuurd, dank allemaal voor de tips en suggesties! O-)

[ Voor 28% gewijzigd door JordydG1998 op 28-08-2018 20:11 . Reden: antwoord van de retailer ]

Pagina: 1