Toon posts:

Aankoopadvies 4K HDR televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Allen,

Even kort voorstellen, mijn naam is Jan en ik ben nieuw op dit forum.
Een vriend van mij attendeerde mij erop dat ik hier om goed advies kan vragen, dus bij deze.

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede 4K UHD/HDR tv, maar krijg de hele tijd andere informatie door. Mijn vraag is dat ook wat is een goede televisie om aan te schaffen (Coolblue wijst mij bijvoorbeeld op de LG 49SJ810V)?

De TV moet aan een aantal eisen voldoen, namelijk:
- Budget €750,-
- HDR 10
- 100 HZ
- Ik wil er uitstekend met een PS4 Pro op kunnen gamen
- Kijk graag voetbal en films.

Zouden jullie mij van advies kunnen voorzien over de juiste televisie?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 20-08-2018 14:30)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:49:
Goedemiddag Allen,

Een vriend van mij attendeerde mij erop dat ik hier om goed advies kan vragen, dus bij deze.

Ik ben al enige tijd opzoek naar een goede 4K UHD/HDR tv, maar krijg de hele tijd andere informatie door. Mijn vraag is dat ook wat is een goede televisie om aan te schaffen (Coolblue wijst mij bijvoorbeeld op de LG 49SJ810V)?

- Budget €750,-
- HDR 10
- 100 HZ

de 49SJ810V is volgens mij de enige die aan al die punten voldoet. Ik heb 'm zelf ook en ben redelijk tevreden. WebOS3.5 is echt heel goed en snel. Youtube en netflix werken ook perfect met 4K en HDR.
Het afstellen van het beeld vind ik persoonlijk wat lastig, omdat dit ook per input weer anders is.
Voor het geld is het imo het beste wat er te koop is.
heb overigens alle beeldverbeteraars uitgezet. Dit is niet nodig als je een goede bron hebt (Netflix is dat) en bij reguliere uitzendingen werken deze wmb. averechts.

[ Voor 6% gewijzigd door Gumball op 20-08-2018 13:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt de Pricewatch (in de menubalk bovenaan) gebruiken om filters in te stellen voor je wensen.
Ik zou naast HDR10 ook Dolby Vision en HLG kiezen voor HDR-weergave.

Je komt dan bijv. uit op een 4-tal televisies van LG. Je kunt de reviews lezen die er bij vermeld staan, van Tweakers en/of van Hardware.Info en van de gebruikers van deze site. Daarnaast kan je bijv. bij Rtings en HDTVtest kijken wat zij van de tv in kwestie vinden.

Zie bijv. categorie: Televisies

Verder is het handig om even te vermelden bij je wensenlijstje of je dingen nodig hebt als bijv.
  • Ingebouwde 4k Netflix; andere ingebouwde app
  • gewenst beeldformaat
  • welke tv-provider je hebt en of je kijkt via een losse tv-tuner; of direct via de coax-aansluiting (al dan niet met het CI-slot)
  • HDMI-aansluiting met ARC en/of optische aansluiting om geluid van de tv ook naar een receiver te kunnen sturen (geluid van een ingebouwde app als Netflix of Amazon bijv. of het geluid van de tv-zenders die je via de coax binnenkrijgt)
  • etc

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
Heb je een idee wat het formaat van de tv zou moeten zijn ?
een minimum of maximum eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
49’ ongeveer. Verder hoef ik niet perse apps en ga ik hem met name gebruiken voor de PlayStation 4 pro. Daarnaast kijk ik af en toe tv via Tele2 kastje.

Ik kom inderdaad veel tv’s tegen met Pricewatch, maar vind het heel moeilijk inschatten wat de juiste is voor een goede game/film ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
Ik volg ik zoek zelf een smart-tv, 4K 55 inch voor 750 +/- die gewoon goede beeldkwaliteit levert. Verder hoeft er voor mij niet teveel speciaals aan. Vooral voor netflix, surfen (youtube & dergelijke) en op te kijken of hard disk aan te hangen.

>Hoe werkt dat juist internet streamen op je tv nog nooit gedaan. Via wifi? Of kan je direct op een browser op zo'n smart tv's?

Zelf al gelezen dat helderheid en zwartwaarden erg belangrijk zijn en de HZ refresh rate.

[ Voor 32% gewijzigd door Crust op 18-08-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaken waar je op dient te letten:

Uitstekend op kunnen gamen ==> Zo laag mogelijke input lag.
Overigens is de term laag hier echt relatief. Ik heb bijvoorbeeld geen moeite met een input lag van 50ms, anderen vinden dit vreselijk.

Film ervaring ==> Helderheid, zwartwaarden(contrast), colour gamut.
Alle 3 in willekeurige volgorde wat voor jou het belangrijkste is. Jij bent bv. op zoek naar een HDR tv. Heb je veel HDR content of ga je veel HDR content aankopen? Dan is helderheid het belangrijkste. Let er wel op dat als je echt volop wilt kunnen genieten van je HDR content, je wel in een totaal andere prijsklasse komt, vooral vanwege de helderheid. Wil je hele goede zwartwaarden? Dan ga je ,afhankelijk van je wensen richting OLED of een Led tv met FALD. Colour gamut geeft aan hoeveel verschillende soorten kleuren een TV kan weergeven. Het kan het verschil zijn tussen kleuren die van je scherm afspatten....of juist erg dof ogen.

Voetbal ==> Motion! Elke fabrikant heeft zo haar eigen manier van hoe er wordt omgegaan met motion. Hiervoor raad ik je echt aan een keer een opname van een wedstrijd op een USB te laden en in een winkel te vragen of je die mag afspelen. Zo kan je voor jezelf een goed gevoel krijgen welke fabrikant naar jouw mening het beste met motion omgaat.

Natuurlijk willen we allemaal een TV die alles top kan, maar je budget geeft aan dat er compromissen gesloten moeten worden. Als je er voornamelijk mee gaat gamen in een pikdonkere mancave, dan is helderheid bv ineens minder belangrijk dan contrast. Met dit budget zal je eerst wat scherpere "requirements" moeten opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
* knip *

@Crust Inhaken op een topic zou op zich wel kunnen maar om het met eigen vragen over proberen te nemen, is niet de bedoeling. Dan kun je een eigen topic starten.

[ Voor 73% gewijzigd door S1NN3D op 20-08-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:49:
Goedemiddag Allen,

- Budget €750,-
- HDR 10
- 100 HZ

de 49SJ810V is volgens mij de enige die aan al die punten voldoet. Ik heb 'm zelf ook en ben redelijk tevreden. WebOS3.5 is echt heel goed en snel. Youtube en netflix werken ook perfect met 4K en HDR.
Het afstellen van het beeld vind ik persoonlijk wat lastig, omdat dit ook per input weer anders is.
Voor het geld is het imo het beste wat er te koop is.
heb overigens alle beeldverbeteraars uitgezet. Dit is niet nodig als je een goede bron hebt (Netflix is dat) en bij reguliere uitzendingen werken deze wmb. averechts.

[ Voor 6% gewijzigd door Gumball op 20-08-2018 13:38 ]

Pagina: 1