Vraag

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zoek een?
vervanger van mijn xiaomi redmi note 4 global 4gb 64gb. Met betere camera

Wat is je budget?
liefst weer rond 200, hooguit 300euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik zoek vooral een betere camera op m'n telefoon.
Accuduur is belangrijk
Beetje degelijke kwaliteit, de vervangende schermen van m'n note 4 breken bij 't minste of geringste momenteel.
5,5inch bevalt nu goed maar mag iets afwijken.
Snelle telefoon, vergelijkbaar met redmi note 4 of sneller
Voldoende opslag, 64gb nu raakt al bijna vol, dus min. 64gb of uitbreidbaar.

Wat heb je zelf al gevonden?
na 4 xiaomi redmi's (2, 3 en 4) in huis gehad te hebben ben ik even klaar met bootloaders unlocken en custom roms installeren. Aangezien ik niet tevreden ben over miui is dat geen optie, ik draai nu op lineage. Chineze toestellen zijn prima maar niet te veel werk ermee het liefst. Ik zag de honor 10, Huawei p20 lite, Nokia 8 maar ben zo bang dat ik veel in moet leveren qua snelheid en batterij, alleen voor de camera en dan ook nog eens duurder uit ben. Of toch wel een xiaomi?

Welke vragen heb je hier nog over?
is het wijsheid om te vernieuwen of toch nog weer op zoek naar een nieuw scherm die niet binnen 2 tellen breekt? Met regelmaat even ruzie met twrp en lineage updates, en nu dus ook met de vervangende schermen. Ik wil graag een betere camera maar liever niet super veel betalen. Met 2 kleine kinderen in huis valt er hier regelmatig wel eens een telefoon op de grond en zelf ben ik ook niet de handigste...

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Hdb je gekeken of het scherm van je xiaomi geen neppe is? Die zijn van slechte kwaliteit. als 64GB al vol raakt moet je niet bij xiaomi zijn nee ze verkopen al geen toestellen meer met microSD boven de 200 euro meer ik zou zeggen nokia 7 plus of xiaomi mi A2. die laatste is een heel stuk goedkopen dan een 7+ maar je levert dan fors in op uitrusting is niet zo fijn helaas en ook geen "grote accu" waarom reageert niemand??

[ Voor 34% gewijzigd door Ludwig005 op 18-08-2018 13:46 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Een goede bescherming in de vorm van een rugged case zal je ook al helpen denk ik. Zeker een met mil-std certificering.

• Esjo
Ludwig005 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:26:
Hdb je gekeken of het scherm van je xiaomi geen neppe is? Die zijn van slechte kwaliteit. als 64GB al vol raakt moet je niet bij xiaomi zijn nee ze verkopen al geen toestellen meer met microSD boven de 200 euro meer ik zou zeggen nokia 7 plus of xiaomi mi A2. die laatste is een heel stuk goedkopen dan een 7+ maar je levert dan fors in op uitrusting is niet zo fijn helaas en ook geen "grote accu" waarom reageert niemand??
Het scherm is inderdaad niet origineel blijkt. Twijfel nog steeds of ik een nieuwe wil bestellen opnieuw of dat ik over ga stappen naar meer gangbare Europese toestellen...

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Esjo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:25:
[...]

Het scherm is inderdaad niet origineel blijkt. Twijfel nog steeds of ik een nieuwe wil bestellen opnieuw of dat ik over ga stappen naar meer gangbare Europese toestellen...
@Esjo ik zou een orgineel scherm of OEM scherm bestellen met een goede screenprotector erbij duur maar zeker niet slecht

[ Voor 5% gewijzigd door Ludwig005 op 21-08-2018 16:30 ]

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zou voor een MI A2 kijken. Prima toestel met stock Android...

• Esjo
ChinaGeek schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:07:
Ik zou voor een MI A2 kijken. Prima toestel met stock Android...
Is die camera veel beter? Mijn ervaring met xiaomi is toch niet heel best qua camera's.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Esjo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:30:
[...]

Is die camera veel beter? Mijn ervaring met xiaomi is toch niet heel best qua camera's.
Die van de MI A2 is meer dan prima, kijk maar rond in de topic van de MI A2.
Pagina: 1