Omdat het per november "verplicht" word het ext4 filesysteem te gebruiken bij Dropbox.
en ik geen zin heb een nieuw ext4 filesysteem aan te maken alleen voor Dropbox. Heb ik hier een work around voor gemaakt.
Dit heb ik gedaan door een bestand met een grote van 2GiB te maken deze te voorzien van een ext4 file system en hier drobox naar verwezen.
Dit kan je als volgt doen:
eerst downloaden we een python tool van dropbox om dropbox uit te zetten:
Naar het toevoegen in /etc/fstab kan je alles weer opineuw mounten en dropbox aan zetten mits dit gelukt is
en ik geen zin heb een nieuw ext4 filesysteem aan te maken alleen voor Dropbox. Heb ik hier een work around voor gemaakt.
Dit heb ik gedaan door een bestand met een grote van 2GiB te maken deze te voorzien van een ext4 file system en hier drobox naar verwezen.
Dit kan je als volgt doen:
eerst downloaden we een python tool van dropbox om dropbox uit te zetten:
hierna zal je deze tool uitvoer rechten moeten geven. en kan je met de tool drobox stoppen :$ wget -O ~/.dropbox/dropbox.py "http://www.dropbox.com/download?dl=packages/dropbox.py"
Als dropbox uit geschakeld is. Gaan we een lege file ter grote van 2GiB aan maken, deze voorzien van een ext4 filesystem en onze eigen gebruiker hier rechten op geven:$ chmod +x ~/.dropbox/dropbox.py
$ ~/.dropbox/dropbox.py stop
Dropbox isn't running!
Nu je dit hebt gedaan is het handig om de huidige dropbox content in die img te zetten zodat niet alles weer gesynct hoeft te worden. en kan temp map worden unmount en evt worden verwijdert$ fallocate -l 2G ~/Dropbox.img
$ mke2fs -t ext4 ~/Dropbox.img
$ mkdir temp
$ sudo mount -o loop ~/Dropbox.img ./temp
$ sudo chown -R `id -un`:`id -un` ./temp
Hierna kunnen we de oude dropbox map verplaatsen en een nieuwe LEGE map aan maken welke als mountpoint gaat dienen$ rsync -a ~/Dropbox/* ./temp/
$ sudo umount ./temp
$ rmdir ./temp
Vervolgens kan de .img file als loop back device onder /etc/fstab worden toegevoegd om deze automatisch mounten. Dat kan door onderstaande regel over te nemen en je Gebruikers naam op de plek van "HENK" in te voeren$ mv ./Dropbox ./Dropbox.old
$ mkdir Dropbox
Nu resteren alleen de laatste paar stappen nog.#mount dropbox as ext4
/home/"HENK"/Dropbox.img /home/"HENK"/Dropbox ext4 loop,defaults 0 0
Naar het toevoegen in /etc/fstab kan je alles weer opineuw mounten en dropbox aan zetten mits dit gelukt is
sudo mount -a && ~/.dropbox/dropbox.py start