Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpdoggy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 22:36
Hallo,
Ik had een vraag ivm een offerte die ik heb ontvangen voor een kassasysteem in een kledingwinkel.
Het kassaprogramma is heel lichtgewicht en draait momenteel op een ipad maar er is een offerte gestuurd voor 995 euro inhoudend een touchscreen 15,6 inch en een onbekende hardware apparatuur waar Android 6.0 op gaat draaien. Het enige wat daar verder bekend over is 8GB rom en 1GB RAM geheugen.
Verder een minibox randapparatuur connector en teamviewer ondersteuning.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De software is aangeschaft en is van retailtrust en is een POS systeem. Het idee is om een ELO touchsystems 1509L scherm aan te schaffen aangezien ik daar al goeie ervaringen mee heb. De bedoeling is ook bij die systeem dat er ook een beetje mee gegoogeld kan worden en misschien wat simpele taken zoals dropbox oid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf zat ik te denken om een Intel NUC Kit NUC7PJYH maar ik heb totaal geen ervaring met barebones dus ik hoop dat jullie mij hierbij goed kunnen adviseren.
Ik denk namelijk dat voor veel minder dan 995 euro iets soortgelijks of beters aangeschaft kan worden.

Met vriendelijke groet,

Robbert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:52
Betaal je hier niet ook gewoon voor de support die je krijgt? De hardware van kassa systemen is niet zelden heel basaal, er draait meestal niet veel spannends op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:18
Wat @gastje01 al aangeeft.

Kan het goedkoper: Ja, stukke goedkoper! Hardwaretechnisch bekeken.

Maar wat doe je als de HW stuk gaat? Dan moet je zelf een nieuwe kopen.
Wat als je software crasht? Zelf fixen.

Vaak heb je een aantal zekerheden met een leverancier waarbij service (HW vervanging, Support, etc.) allemaal afgevangen is in de totaalprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimpdoggy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 22:36
Klopt is zeker allemaal waar maar er is al een deal gemaakt met de software dus qua support zit dat wel goed. En op de hardware zit een jaar garantie wat je neem ik aan als je het zelf aanschaft ook ontvangt plus dat de software ook nog in een noodgeval op de ipad kan draaien dus dat risico neem ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
gastje01 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:39:
Betaal je hier niet ook gewoon voor de support die je krijgt? De hardware van kassa systemen is niet zelden heel basaal, er draait meestal niet veel spannends op.
Wat Gastje inderdaad zegt, je betaalt niet enkel voor de hardware, maar ook voor toekomstige support, ontwikkeling e.d. Vaak zijn dat soort kassasystemen ontwikkeld als totaaloplossing van een enkele kledingwinkel tot een volledige keten, dus daar zit veel energie in qua ontwikkeling. Daar betaal je ook deels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Het kassaprogramma draait momenteel op een iPad maar er is een offerte met onbekende hardware waar Android 6.0 op gaat draaien. En zelf zit je te denken aan een Intel NUC Kit NUC7PJYH.

Ik zou eerst contact opnemen met Retailtrust en vragen of het softwarepakket Windows/Linux compatible is.
Pagina: 1