Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Hey,

ik heb vorige week mijn Honor 8 Pro laten vallen, het LCD is zo erg beschadigd dat de telefoon totaal niet meer te ontgrendelen en bedienen is. ik wil echter graag al mijn data wel nog back-uppen(heb al wel een tussentijdse back-up). is het mogelijk om dit via een USB verbinding te doen? aangezien de reparatie via de verzekering afgehandeld wordt de telefoon sowieso naar fabrieksinstellingen gereset.

ik kon er zelf niet veel over vinden, alleen informatie over hoe ik de telefoon back-up als ik de telefoon nog wel gewoon kan bedienen. is het niet mogelijk om een complete kopie te maken van de opslag en dit op mijn vervangende (zelfde model) telefoon te plaatsen?

alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
Naar mijn weten is dat niet mogelijk. Voor een adb backup en een nandroid backup met TWRP heb je een werkend scherm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Je zou kunnen proberen een muis aan te sluiten door middel van USB OTG. Dat heb ik al meerdere mensen succesvol zien doen. Wel moet je daarvoor nog een (half) werkend display hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sjettepetJR. Android is tegenwoordig beveiligd voor dit soort dingen. Je zal dus altijd op de telefoon een bevestiging moeten geven dat er data overgebracht mag worden.

Je kan eventueel een muis aansluiten en het 'op de tast' proberen uit te voeren, verder zijn er niet echt oplossingen te vinden.

Verder zou het zomaar kunnen zijn dat de meeste dingen al 'gebackupped' zijn, mits je dat ingesteld hebt. WhatsApp en Foto's kunnen bijv. naar Drive gebackupped zijn en je contacten staat mogelijk bij Google. In hoeverre is dat voor jou van toepassing?