Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude pc upgraden (cpu en grafische kaart)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil mij pc gebruiken om de nieuwste games te spelen voor de komende jaren. Games zoals de witcher 3, monster hunter world, pubg, league of legends en nog vele meer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het zou fijn zijn als het rond de 600eu inclusief verzendkosten kan kosten. Ben bereid om iets meer neer te leggen als dit moet. Assemblage regel ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model In mijn computer zit nu al 8gb ram dus dit behoud ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zelf zat ik te denken aan een gtx 1060 6gb. Voor de cpu heb ik geen idee wat ik nodig zou hebben daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik 2 beeldschermen. Op 1 beeldscherm is de game en op de ander zit ik vaak op internet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Als het zijn werk goed doet vind ik het prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Groote maakt niet veel uit, mijn computerkast is redelijk groot. Voor het geluidsniveau. Hij hoeft niet compleet stil te zijn maar ik heb er geen probleem mee als er wat geluid vanaf komt. hier hoeft dus niet veel op gelet te worden. Energieverbruik maakt niks uit.

Ga je overklokken?
[i]Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Ik heb geen verstand van overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Mijn computer heeft nu een gtx 760 en een Intel(R) Core (TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz. Maar ik merk dat ze de nieuwste spellen bij lange na niet goed kunnen runnnen en er vaak onder de 60fps op lage kwaliteit wordt gegamed. Dit is niks geks voor mij aangezien ik ze al bijna 4 jaar gebruik. Hierom is het tijd voor een upgrade. Echter heb ik geen idee wat de beste opties voor mij zijn omdat ik weinig van pc's afweet. Hierom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Nog 1 vraag. Is 8gb ram geheugen genoeg tegenwoordig?

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:50
Als je een nieuwe CPU neemt (8e generatie of Ryzen) moet je wel nieuwe RAM aanschaffen. Je huidige RAM is namelijk DDR3, tegenwoordig zitten we al op DDR4. Met deze nieuwe RAM en CPU moet je ook een nieuw moederbord aanschaffen.

Persoonlijk denk ik dat je beter door kan sparen indien je CPU en GPU wilt upgraden. 8 GB RAM is nu nog 'oke', maar toekomstbestendig is het zeer zeker niet.

Met een GTX 760 heb je op dit moment gewoon al snel een bottleneck (langzaamste onderdeel van het systeem, die de rest ''tegenhoudt') in de meeste spellen. Je kunt ook kijken of je een (2e hands) videokaart kan kopen en daardoor de computer nog 1 of 2 jaar behoudt. Al zal die CPU niet extreem toekomstbestendig meer zijn voor de nieuwere spellen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Voor je de CPU een upgrade geeft (en dus ook een nieuwe mobo moet kopen), gooi er gewoon een nieuwe GPU in en zie wat dat geeft. CPU kan nog wel mee voor gaming op 1080p.
8gb is voldoende voor 95% van de games

Als je nog geen SSD hebt is het ook de moment om je OS eens opnieuw te installeren op een snelle drive.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 182,50€ 182,50
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 81,95€ 81,95
1Asus DUAL-GTX1060-6G€ 291,-€ 291,-
1Fractal Design Define Mini C€ 72,85€ 72,85
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 79,90€ 79,90
1be quiet! Pure Power 10 CM 400W€ 54,95€ 54,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 820,10

Ik zou dit lijstje aanraden als je alleen de HDD hergebruikt. Als je van plan bent je case ook mee te nemen kun je daar nog op besparen. Zelfde geld voor de voeding. 4 jaar kan opzich wel afhankelijk van welke voeding het is. Dat zou ik even uitzoeken.
Ik ben voor 8GB RAM gegaan in een 2x4GB kit. Het moederbord support 4 sticks dus je kan altijd makkelijk door naar 16.
Een CPU koeler meenemen lijkt me verstandig. Indien de koeler op je i5 4590 aftermarket is en dus niet de intel stock koeler, zou ik die lekker overzetten op de 8400. De afmetingen voor bevestiging zijn namelijk identiek dus het past.

Even wachten op de nieuwe videokaarten van Nvidia lijkt me handig. Ik denk dat de nieuwe 'zogenaamde' GTX 2050Ti nog wel eens wat voor jou zou kunnen zijn