Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5thAxiom
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09-2024
Gisteren probeerde ik bij een vriend via de Google Assistent een video op zijn TV af te spelen. Tot mijn verbazing zei de Assistent dat een video afgespeeld zou worden op Chromecast (die hij niet heeft). Even later stuurde mijn vriendin een berichtje dat er een video thuis begon te spelen, zo'n 100 km verderop. De netwerken zijn gescheiden en ik gebruik geen VPN. Het lijkt erop dat de Chromecast een luisterpoort naar het Internet open zet wat volgend mij niet de bedoeling is. Net even getest via mobiele data en ik kon wederom mijn Chromecast activeren zonder Wi-Fi aan te hebben staan. Overigens geeft de Google Home app aan dat er geen Chromecast werd gevonden. De assistent echter vindt de Chromecast dus wel.

Iemand bekend met deze (ongewenste) mogelijkheid? Het lijkt mij een serieuze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij werkt het andersom, dat Chromecast een connectie naar de servers bij Google opzet en daarlangs de commando's ontvangt. In mijn router heb ik in ieder geval geen poorten hoeven open te zetten voor mijn Chromecasts, maar ik zie wel uitgaande connecties opgebouwd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 17-08-2018 13:44 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5thAxiom
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-09-2024
AtleX schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:43:
Volgens mij werkt het andersom, dat Chromecast een connectie naar de servers bij Google opzet en daarlangs de commando's ontvangt. In mijn router heb ik in ieder geval geen poorten hoeven open te zetten voor mijn Chromecasts, maar ik zie wel uitgaande connecties opgebouwd worden.
Ja precies, lijkt mij ook zo te werken nu je het zegt. Maar ik blijf het toch vreemd vinden dat je Chromecast kan bedienen vanaf een ander netwerk, zeker omdat de Home app zegt dat hetzelfde Wi-Fi netwerk een vereiste is.

Edit: op vakantieadressen heb je soms ook een Chromecast tot je beschikking. Die stel je in op de telefoon en dan terug in Nederland zou je in staat zijn om Chromecast van een ander in Spanje te bedienen. Uiteraard totdat je telefoon niet meer gelinkt is.

[ Voor 17% gewijzigd door 5thAxiom op 17-08-2018 13:54 ]