Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik 26 jaar en zou ik de HBO opleiding informatica willen gaan volgen. Doordat ik op mijzelf woon en ook gewoon huur moet betalen, etc. Wil ik het liefst 2 jaar voltijds doen en daarna switchen naar deeltijd. Gelijk beginnen in deeltijd kan niet, doordat je een baan moet hebben in de ict en dat heb ik niet.

Ik dacht misschien met 2 jaar hbo voltijd achter de rug kan ik wel een werkgever vinden die het ziet zitten om me aan te nemen en me studie verder te betalen.

Nou, is me tweede vraag. Welke jaren zijn nou het lastigste van de studie? Het zou mooi zijn als dat één van de eerste twee jaar zouden zijn omdat, ik dan alle tijd van de wereld heb. En ja, ik weet dat het voor iedereen anders is.

Overigens gaat het om de normale variant informatica. Niet de technische of bedrijfskundig variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is je achtergrond? Heb je voldoende voor-opleiding/inzet voor het HBO? Wat maakt jou "aantrekkelijker"met je 28 jaar om aan te nemen (en je studie te betalen) dan iemand van 23 die al klaar is met de studie? Wat is jouw kennis/affiniteit qua ICT wat aansluit bij de studie & werk?

Waarom heb je alle tijd van de wereld de komende 2 jaar? Heb je de loterij gewonnen en hoef je niet te werken voor alle kosten (studie, huis, etc)? Of is er een andere constructie/motivatie dat je 2 jaar wel voltijd kan studeren?

Heb je een fallback als je je propedeuse niet haalt over, pak 'm beet, anderhalf jaar en van school moet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54

Zenix

BOE!

Ik vond het eerste jaar het moeilijkste jaar, omdat ik ook vakken kreeg uit andere richtingen die ik helemaal niet leuk vond en ook geen affiniteit mee had. Jij krijgt ook vakken uit de bedrijfskundige variant in het eerste jaar, zoals bijvoorbeeld proces modelleren.

Het tweede jaar zat ik in mijn eigen richting en was het een stuk makkelijker. Derde jaar zat ik er helemaal in en ging op cruise control, want ik wist precies wat ik moest doen om goede cijfers te halen. Afstuderen was het makkelijkste onderdeel van de opleiding, omdat ik dat alleen mocht doen en niet afhankelijk was van een projectgroep.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:51:
Momenteel ben ik 26 jaar en zou ik de HBO opleiding informatica willen gaan volgen. Doordat ik op mijzelf woon en ook gewoon huur moet betalen, etc. Wil ik het liefst 2 jaar voltijds doen en daarna switchen naar deeltijd. Gelijk beginnen in deeltijd kan niet, doordat je een baan moet hebben in de ict en dat heb ik niet.

Ik dacht misschien met 2 jaar hbo voltijd achter de rug kan ik wel een werkgever vinden die het ziet zitten om me aan te nemen en me studie verder te betalen.

Nou, is me tweede vraag. Welke jaren zijn nou het lastigste van de studie? Het zou mooi zijn als dat één van de eerste twee jaar zouden zijn omdat, ik dan alle tijd van de wereld heb. En ja, ik weet dat het voor iedereen anders is.

Overigens gaat het om de normale variant informatica. Niet de technische of bedrijfskundig variant.
Lastigste zijn leerjaar 3 en 4. Je gaat dan op stage en leert dan een framework en workflow en misschien zelfs een nieuwe programmeertaal. En je hebt dan ook examens en je scriptie etc.

Er zit een heel groot verschil tussen leerjaar 1-2 en 3-4.

Of je een baan kan vinden in 2 jaar weet ik niet. Het zal aan jezelf liggen. Het zal zwaar werken worden. Als je op het tempo van school gaat, dan ga je het niet redden in twee jaar tijd een goeie baan vinden. Tegenwoordig wil je het liefst wel al de taal en de frameworks basics kennen van het bedrijf wil je gaan werken. Anders gaat de inwerkperiode weken of maanden duren. En dat zal dan zwaar zijn naast school. Je kan ook gewoon gaan freelancen en nog bij je ouders blijven. Zo doe ik dat. Ik ben ook 25.

Ik spreek met ervaring van het MBO. 3 september begin ik met HBO. En de opleidingen lijken zo te zien heel veel op elkaar kwa structuur. Deed applicatie ontwikkeling. En straks ook informatica. Toevallig uit Leiden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2018 00:32 ]