Toon posts:

welke ATi Radeon voor mijn budget?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik gebruik voornamelijk 2D, maar ik wil af en toe wel eens een spelletje spelen, zoals bvb Theme Park, Theme Hospital, GTA, ...

nu dacht ik aan een ATi Radeon, maar nu is mijn vraag dewelke. Ik zou +/- 7000BF / fl 390 max. willen uitgeven.

welke neem ik best? of neem ik beter een andere kaart, bvb Matrox?

thx

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
De spellen die je noemt zijn allemaal 2D spellen (cool trouwens dat je nog Theme Hospital speelt .. leuke game is dat :) ). Daarvoor zou een Matrox in jou situatie absoluut de beste keus zijn. Maar speel je helemaal geen 3D games :? . Anders zou ik voor een ATi Radeon 32MB DDR gaan ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo:momenteel speel ik geen enkel spel. maar ik heb ondertussen een Philips 109
P20 scherm besteld, en als ik dan toch een nieuwe videokaart koop wil ik af en toe me er wel eens aan wagen, gewoon voor de fun.

noem anders eens een paar spellen op, en dan zeg ik "mmmmm, die wil ik wel spelen", en dan kunnen we een keuze maken :)

bedankt

Verwijderd

Quake 3
UT
halflife
Giants
PIGI
NOLF
Anachronox
OFP

... O+

• Bomberman
Eh hmm er zijn zoveel spellen :) .. laat ik het zo zeggen, de ATi Radeon heeft een heel goed 2D beeld (belangrijk in jou geval), bijna net zo goed als Matrox (je zult geen verschil zien met die Philips denk ik). Om toch een beetje op de toekomst voorbereid te zijn, aangezien bijna alle spellen tegenwoorden 3D zijn, zou ik de Radeon nemen ipv de Matrox. De Radeon heeft namelijk ook een goed 3D gedeelte, de Matrox helaas niet. Plus de Radeon zit ook nog binnen je budget ..

PC Specs

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:39 schreef Bomberman het volgende:
Eh hmm er zijn zoveel spellen :) .. laat ik het zo zeggen, de ATi Radeon heeft een heel goed 2D beeld (belangrijk in jou geval), bijna net zo goed als Matrox (je zult geen verschil zien met die Philips denk ik). Om toch een beetje op de toekomst voorbereid te zijn, aangezien bijna alle spellen tegenwoorden 3D zijn, zou ik de Radeon nemen ipv de Matrox. De Radeon heeft namelijk ook een goed 3D gedeelte, de Matrox helaas niet. Plus de Radeon zit ook nog binnen je budget ..
Dat is helemaal waar ik sluit mij hier bij aan!! :*

Verwijderd

Topicstarter
ok, de radeon dus, maar welke. Maakt het veel verschil voor mij uit of ik 32 of 64MB neem?

en ff ivm die spellen:
Op woensdag 18 juli 2001 19:35 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Quake 3 speel ik niet
UT ik ben ff naar hun site gegaan, leek me niet mijn soort spel
halflife ken ik niet, kan iemand ff kort uitleggen?
Giants idem als hierboven
PIGIidem
NOLFidem
Anachronoxidem
OFPidem

... O+
zoals je ziet, ik ben een absolute game-newbie 8-)

• Bomberman
32MB of 64MB maakt niet veel uit (in prijs wel) .. al helemaal niet voor de casual gamer. De ATi Radeon 32MB DDR (Retail) lijkt me dus wel een goeie keus.

Over die games, hier kun je er o.a. over lezen ;) ..

PC Specs

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Lordy79

Fundamentalist

kijk in de pricewatch...

ATi Radeon 32MB DDR (OEM) FL 415,-

ATi Radeon 32MB SDR (OEM) FL 284,-

als je niet sneller dan een duron 700 hebt, zou ik een SDR nemen, dan is de DDR meerwaarde het geld niet waard. (is het denk ik sowieso niet, gezien jouw game-eisen)

En anders iets boven budget en de DDR nemen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Duron 800. de DDR is ineens wel veel duurder he? is het dat wel waard, ook al heb ik sneller dan 700?

en bedankt voor de gamelink

• Bomberman
Graag gedaan .. onder die link van mij staat de DDR voor 356,- ipv 415,-. Ik denk dat ik jou geval de SDR ook goed genoeg zal zijn (bespaar je toch weer wat geld). Pas als je wat hogere eisen gaat stellen aan je (3D) games zal die DDR van pas komen maar ik weet niet of je dat gaat doen ;) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus Ati Radeon 32MB SDR.
in een winkel hier in België (ja, ik ben Belg) verkopen ze twee versies daarvan:
(http://www.overclocking.be/?page=shop/browse&category_id=e1b71219aec2f05b3709285c7932f17d)

ik pak de tv-out veronderstel ik, die 400BF / fl20 maakt het niet...

Verwijderd

hoe zit het met die radeon VE (of zoiets) zon 64mb ddr maar dan lager geclockt enzo....

zal ff kijken in pricewach of ik em vinde kan

edit, het was dus de LE, maar die word hier niet geleverd

http://www.tweakers.net/nieuws/16165

ow en de goedkoopst ddr (32mb) is 365 gulle

Verwijderd

32 MB is zat voor je denk ik. MAar een DDR is wel aan te raden.

Dat het een Radeon moet worden lijkt me overduidelijk, gezien je eisen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik die DDR wel nodig? het is wel wat duurder he?!

• Bomberman
Als je het geld kunt missen een DDR nemen, daar ga je ook in de toekomst meer profijt van hebben (mocht je wat meer gaan gamen enzo :) ).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
de goedkoopste DDR in de pricewatch is 365 ofzo, en die leveren niet eens naar België. afhalen kan ik ook niet... (geen auto)

en hier in België is die nog duurder...

ik denk dat ik toch maar voor de SDR ga... zoooooo erg is dat toch ook niet he?

• Bomberman
Nee tuurlijk niet, de SDR is een goed kaartje en nog altijd een stuk sneller in 3D dan een Matrox. Voor jou gaming needs is ie goed genoeg volgens mij :) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok, kopen die zooi *D

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Verwijderd

jppr halflife is alleen maar een game die een de onderscheiding game v/h jaar kreeg van games mags sites etc...dat je die gemist heb zeg ;)
ik raadt je aan om hem te spelen, ik speelde hem pas 8 maanden nadat ie uitkwam maar wauw wat een game! het is een schietspel maar niet te vergelijken met quake 3 ofzow, met jou pc moet je hem lekker op 1280*1024*32 gaan spelen :9 heb ik ook gedaan en wauw, ok het ziet er nu mischien gedateerd uit maar de gameplay is fantastisch!

Verwijderd

je moet eens kijken naar onderstaande link
ben ook belg :)

Verwijderd

was iets te snel sorry
http://pcshop.start.be/

Verwijderd

Topicstarter
handig.

volgens mij is die Loveno toch de goedkoopste...

Verwijderd

er zijn er toch die goedkoper zijn het hangt er vanaf van waar ge zijt ge gaat geen 50km rijden als je maar 200bf bespaart t'is maar een voorbeeld
maar heb persoonlijk al 2000bf en meer bespaart door een moederbord ergens anders te kopen >:)
deze is een zeer goede winkel,en ze geven altijd het beste advies en helpen je ook met je problemen
http://www.wallabie.com/:)

Verwijderd

er zijn er die toch goedkoper zijn maar het hangt er vanaf wat je zoekt niet alle winkels hebben alle onderdelen

Verwijderd

Radeon VE 32MB DDR?

Verwijderd

Topicstarter
minimale systeemeisen o.a. voor Ati Radeon 32MB DDR:
Pentium® III/II/Celeron, AMD K6®/Athlon or compatible with AGP 2X or AGP 2X/4X universal slot
een Duron 800, telt dat dan mee????

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 19 juli 2001 20:34 schreef Jppr het volgende:
minimale systeemeisen o.a. voor Ati Radeon 32MB DDR:
[..]

een Duron 800, telt dat dan mee????
Ja dat telt ook :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1