Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Mijn vraag
Gisteren gestart met het installeren van een nieuwe Nokia 5, waarbij de maandelijkse updates ook werden geïnstalleerd. Vandaag verder gegaan, echter bij het opnieuw opstarten na een update gebeurt het volgende:
Telefoon start opnieuw op en ik kan de pincode invoeren. Dan krijg ik ook de melding "Android wordt gestart", maar vervolgens komt alleen nog het Nokia logo in beeld. Daar blijft hij vasthangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nokia 5 TA-1024

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met Volume up + Power kan ik hem wel opnieuw opstarten, maar daarna gebeurt exact hetzelfde als bovengenoemd.
De telefoon krijg ik nog wel in download mode, dus ik hoopte met fastboot om in de recovery te komen. Lukt uiteraard niet omdat USB Debugging niet aan staat.
Verder kan ik ook geen recente official ROM vinden die ik middel OST kan flashen, Zijn er nog andere dingen ik kan proberen zodat de telefoon weer opstart?

Beste antwoord (via rens-br op 17-08-2018 12:17)

• Audiowaste
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:22:
Of eerst via knoppen combi factory reset doen.
Deze had ik in eerste instantie geprobeerd, maar kwam niet in recovery menu. Normaal gesproken is dat gewoon, wanneer de telefoon uit staat, Volume up + Power.

Blijkbaar ligt het bij Nokia iets anders:
1. Zorg dat de Nokia helemaal uit staat en niet aangesloten is op de lader.
2. Sluit de telefoon aan op je PC.
3. Duw nu gelijk op Volume Up + Power totdat je Android mannetje te zien krijgt. Laat de knoppen los.
4. Houd nu weer de Power knop in en duw kort op Volume up. Laat alle knoppen los.

Dan kom je uiteindelijk wel in de recovery. Na een factory reset lijkt het probleem dan ook verholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:14:
Zijn er nog andere dingen ik kan proberen zodat de telefoon weer opstart?
Terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2018 11:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:22:
Deze had ik in eerste instantie geprobeerd, maar kwam niet in recovery menu. Normaal gesproken is dat gewoon, wanneer de telefoon uit staat, Volume up + Power.

Blijkbaar ligt het bij Nokia iets anders:
1. Zorg dat de Nokia helemaal uit staat en niet aangesloten is op de lader.
2. Sluit de telefoon aan op je PC.
3. Duw nu gelijk op Volume Up + Power totdat je Android mannetje te zien krijgt. Laat de knoppen los.
4. Houd nu weer de Power knop in en duw kort op Volume up. Laat alle knoppen los.

Dan kom je uiteindelijk wel in de recovery. Na een factory reset lijkt het probleem dan ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
Jets ander problem maar ook vastlopen van Gsm. Bij mij was het de Facebook app. Na volledig verwijderen en weer downloaded uit de store en installeren loopt mijn Nokia 6 niet meer vast. Mijn dochter met nokia 5 had dezelfde problemen en ook bij haar heeft het verwijderen van Facebook en weer helemaal opnieuw instaleren geholpen