[Aankoopadvies] Netwerkswitch minimaal 8 poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik zoek een?
Ik zoek een netwerk switch ter vervanging van mijn Zyxel GS1900-8HP. Deze is helaas kapot gegaan (PoE deel werk niet meer, en Zyxel support gaf al aan dat het een hardware issue betreft. Nu is de garantie van het apparaat al lang verstreken. En is reparatie gezien de economische levensduur ook niet logisch. Dus op zoek naar een nieuwe switch welke PoE+ ondersteunt

Waar PoE+? De switch dient 2x een Hikvision Camera te gaan aansturen. Welke uiteraard afkunnen met PoE, maar in de toekomst wil ik ook nog gaan kijken naar Ubiquiti AP's en begreep dat daar PoE+ wel wenselijk is.

Daarnaast dient de switch managed te zijn, om zoveel mogelijk mee te kunnen instellen en te monitoren.

En als laatste eis 8 poorten minimaal, meer mag altijd. Heb de poorten nodig ivm de kamers die de switch bediend.

Wat is je budget?
+/- 120,- euro tot een max van 150,- mits het echt de moeite waard is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Zelf al even gekeken welke opties er zijn:

- Zyxel GS1900-8HP/10HP (weer een zelfde kopen... misschien risico met zelfde probleem?)
- Ubiquiti UniFi US-8-60W (geen PoE+)
- Linksys LGS308P 8-poorts (Linksys vroeger gehad, geen hele goede ervaring mee)
- TP-Link T2500G-10MPS (Ligt wat boven budget)

Eventueel mensen nog tips? En heeft netgear niks? Heb zelf namelijk een R7000 in het netwerk en dat bevalt mij uitstekend.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Gezien je eisen zou pricewatch: TP-Link JetStream 8-Port Gigabit Smart PoE Switch with 2 SFP Slot... moeten volstaan lijkt mij. Met ~110 euro prima binnen budget.

De pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) is interessant als je alles Ubiquiti wilt hebben in de toekomst, maargoed deze begint dan ook bij 184 euro.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-01 16:12
Inderdaad als je straks unifi AP's aan wil schaffen (wat ik zeker aanraad) dan zou ik voor een ubiquiti Unifi Switch gaan. Ik heb thuis nu een Unifi Gateway 3P en 1 Unifi AP Pro. Ik wil nog 2 Unifi Switches aan schaffen dan kan ik ook nog eens zien wat voor throughput er per poort doorheen gaat.

Wel slim om dan ook een unifi controller te draaien op bijvoorbeeld je laptop ( ik heb het draaien op mijn raspberrry Pi 3B samen met Domoticz)

[ Voor 19% gewijzigd door Ronker op 17-08-2018 15:16 ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wicked-Game
HKS-Skyline schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:10:
Gezien je eisen zou pricewatch: TP-Link JetStream 8-Port Gigabit Smart PoE Switch with 2 SFP Slot... moeten volstaan lijkt mij. Met ~110 euro prima binnen budget.

De pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) is interessant als je alles Ubiquiti wilt hebben in de toekomst, maargoed deze begint dan ook bij 184 euro.
De Unifi is mij helaas wat te duur. De 60W variant zou uiteraard wel kunnen. En heb ansich daar wel oren naar. Inwezen heb ik voor de 2 Hikvisions PoE nodig en geen PoE+. En dan hou ik nog 2 poorten over voor AP's in de toekomst van Ubiquiti.

• Ronker
60 watt poe kan de Unifi AP-LR en PRO aan. Kijk wel even hoeveel je Hikvisions nodig hebben.

https://www.routershop.nl...BwE#productSpecifications

Hoe ga je de Hikvisions gebruiken via de recorder? Meestal hebben deze recorders al POE ingebouwd zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Ronker op 17-08-2018 15:28 . Reden: dubbele woorden ]

/▌

• Wicked-Game
Ronker schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:28:
60 watt poe kan de Unifi AP-LR en PRO aan. Kijk wel even hoeveel je Hikvisions nodig hebben.

https://www.routershop.nl...BwE#productSpecifications

Hoe ga je de Hikvisions gebruiken via de recorder? Meestal hebben deze recorders al POE ingebouwd zitten.
Hikvisions gaan lopen via mijn Synology NAS. De voeding zal de switch moeten gaan verzorgen. Volgens de doos doen de Hikvisions 7Watt. Dus dat valt wel mee.

• Ronker
Wicked-Game schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:30:
[...]

Hikvisions gaan lopen via mijn Synology NAS. De voeding zal de switch moeten gaan verzorgen. Volgens de doos doen de Hikvisions 7Watt. Dus dat valt wel mee.
Dan moet dat wel goedkomen denk ik :)

( btw volgensmij is het mogelijk om de unifi controller op de synology nas te draaien, erg leuk speelgoed om bij te houden wat de throughput is )
https://community.ubnt.co...-Synology-NAS/td-p/394010

[ Voor 27% gewijzigd door Ronker op 17-08-2018 15:34 ]

/▌

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17
De AC Lite gebruikt in de praktijk ook zoiets. Daarmee zit je, uitgaande van 2x een AP en 2x een camera ruim onder het maximale PoE budget van 60 W.
Pagina: 1