Hauppage wintv theatre

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Dit kaartje heeft dolby surround, nu wil ik weten hoe ik deze kaar op mijn geluidskaart aansluit en hoeveel draadjes die dan wel niet zijn.
In welke resolutie kan ik met deze kaart full screen tv kijken?

Earth is nice, heaven is better...

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:31
Check www.hauppauge.com . Volgens mij 1 standaard stereo line-out (front) en 2x tulp (rear), dat zei iemand die mij er eentje wilde verkopen tenminste...

Verwijderd

Ik snap nou niet bepaald het nut is van dit ding, want de meeste mensen die TV met surroundgeluid willen kijken hebben al een Dolby Pro Logic, of zelfs Dolby Digital receiver.
Normaal als je surround geluid wilt sluit je de TV aan op je receiver met een stereo-kabeltje...
Het surroundkanaal wordt dan gedecodeerd en naar de rear-speakers gestuurd.

Ik denk (denk, weet niet zeker) dat deze kaart alleen nuttig is als je geen surroundreceiver/decoder hebt, maar wel meerdere stereoversterkers. Je kunt het geluid dan door de kaart zelf laten decoderen, en naar de aparte versterkers laten sturen.

Ik gebruik zelf de MiroVIDEO PCTV Pro (stereo dus) samen met de Pioneer VSX-407RDS en het klinkt perfect!

Nog over je vraag over die resolutie:
TV in Europa, PAL dus, heeft op zich een resolutie van 768x576. Als je overlay gebruikt kun je fullscreen kijken tot een resolutie van 1024x768, maar als je geen overlay mogelijkheid hebt, alleen primary dus, krijg je 'm alleen volledig fullscreen op 800x600. Met primary in resoluties hoger dan 1024x768 krijg je zwarte randen om het beeld heen.

Sjeez, wat een verhaal :)

Veel sux6 ermee...

Verwijderd

De WinTV Theater ondersteund een 5 speaker configuratie:

1) Center speaker (tulp-female) uitgang
2/3) links/rechts (miniplug-male , line-out) uitgang voor geluidskaart line-in
4/5) Surround (2* tulp-female) uitgang

Met totaal 4 apparte kanalen, want de 2 Surround uitgangen leveren hetzelfde geluid.

Verder zijn er de volgende geluids instellingen:

L=left
R=Right
C=Center
S=Surround

1) 2 Spkr (L,R) Panorama
a) Virtual Dolby Mode
2) 3 Spkr (L,R,C) Dolby 3 Stereo
3) 3 Spkr (L,R,S) Phantom Center Mode (eigenlijk 4 Spkr)
4) 4 Spkr (L,R,C,S) Dolby Pro Logic (eigenlijk 5 Spkr)
a) Center Mode Wide

Het is wel lekker geluid. Ik had hiervoor een mono tv-kaartje, maar ben nu over gestapt op dit.

Dus als je maar genoeg boxen hebt kan je alles aansluiten met een normale geluidskaart.