Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agittunc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 15:07
Mijn vraag

Ik heb een archer c7 op het moment. maar deze houd van crashen wanneer er verbinding wordt gemaakt met mijn laptop. lekker onstabiel dus. ik heb daar toen 2 weken aan zitten te sleutelen maar het lijkt iets te maken te hebben met de compatbility tussen de twee (msi 6qe-013nl)

Ik wil dus een nieuwe router bestellen en deze archer c7 op de V&A gooien. voorderest doet deze het wel prima als het niet verbonden is met mijn laptop.

het gaat ongeveer om 0-10 meter. beetje een game ruimte wat o.a ook een slaapkamer is. wifi moet zeker erbij zitten voor 2,4-5ghz.

in princiepe is een netgear nighthawk wel een leuke. Weet alleen niet zeker ervan.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

nee niet echt. gewoon standaard programma's die je wel overal tegenkomt.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

updaten (beide)
laptop openschroeven en een andere wifi module erin testen.
drivers tig keer reset/reinstallen.

naja er zijn wat meer dat ik nieteens meer kan herinneren.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Je hebt dus deze router: TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Heb je al gezocht of er meerdere mensen zijn met dit probleem? 1 min google zegt mij dat er vaker problemen zijn met dit model. Zie ook: KLIK

Draai je al de laatste firmware voor je router en de laatste bios / drivers voor jouw notebook? Heb je dit gecontroleerd bij Intel Drivers en MSI bios en drivers voor jouw notebook

EDIT:
Ook jij hebt de Killer Wi-Fi chip; welke dus voor de problemen zorgt (welke andere WiFi chip heb je geprobeerd?) deze drivers reeds geinstalleerd? Killer LAN&Killer Wireless LAN Version 9.0.0.31

[ Voor 19% gewijzigd door tweakict op 17-08-2018 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, die Killer WiFi is berucht...

Ik zou eerder overwegen een normale WiFi-adapter in je laptop te steken. Kost minder en lost het waarschijnlijker op.

De Archer C7 is niet meer de nieuwste, maar is echt een ondertussen redelijk bug - free werkpaard. Als het met overige clients wel goed gaat zou ik het wel weten.

Grappig detail : de C7 en Killer gebruiken bijna dezelfde Qualcomm-Atheros chipsets. Prima hardware, prima Linux drivers (op de C7) maar uitermate beroerde Windows drivers. Daar zit je probleem. Met een Linux Live USB zou het ws wel goed gaan.

Oslik blyat! Oslik!