Goedemorgen Dames en Heren,
Ik heb hier een Macbook Air liggen uit early 2014 welke het altijd perfect heeft gedaan.
Er zit zelfs nog een originele accu in welke ruim 8 uur mee gaat.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat hij sinds kort extreem traag is.
Tevens gaat, bij het opstarten, direct de fan op full speed draaien, dit ondanks dat de laptop gewoon koud is en blijft.
Als ik online het een en ander terug lees zal ik onderstaande 2 opties moeten kunnen proberen:
- NVRAM Reset
- SMC Reset
De NVRAM reset is met succes uitgevoerd, dit maakt helaas geen verschil.
Nu probeer ik een SMC reset uit en loop ik tegen het onderstaande aan:
- Macbook AIR wordt uitgezet
- De adapter wordt gekoppeld
- Ik druk de volgende toetsen tegelijk in en hou ze vast: Shift, Ctrl, alt (option) en Power button.
Volgens alle instructies online moet je dit tussen de 5 a 10 seconden vast houden en hierna los laten.
Zodra je dit hebt gedaan zal je met de powerbutton de macbook weer op moeten kunnen starten.
Echter als ik dit doe, en ik hou deze 4 knoppen tegelijk in, dan start de Macbook direct al op, zelfs tijdens het inhouden van deze toetsen. Nu heb ik het al geprobeerd met/zonder adapter en door de macbook geforceerd uit te schakelen etc maar niets lijkt te werken.
Heeft een van jullie misschien een idee hoe je van het probleem met de fan af kan komen?
De laptop zelf is tevens ook erg traag sinds dit probleem voorkomt, dit ondanks de onderstaande specs:
- Core i5 processor
- 4gb Ram ddr3
- 256gb SSD
Mijn dank zal echt enorm zijn al 1 van jullie mij hiermee kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Daan
Ik heb hier een Macbook Air liggen uit early 2014 welke het altijd perfect heeft gedaan.
Er zit zelfs nog een originele accu in welke ruim 8 uur mee gaat.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat hij sinds kort extreem traag is.
Tevens gaat, bij het opstarten, direct de fan op full speed draaien, dit ondanks dat de laptop gewoon koud is en blijft.
Als ik online het een en ander terug lees zal ik onderstaande 2 opties moeten kunnen proberen:
- NVRAM Reset
- SMC Reset
De NVRAM reset is met succes uitgevoerd, dit maakt helaas geen verschil.
Nu probeer ik een SMC reset uit en loop ik tegen het onderstaande aan:
- Macbook AIR wordt uitgezet
- De adapter wordt gekoppeld
- Ik druk de volgende toetsen tegelijk in en hou ze vast: Shift, Ctrl, alt (option) en Power button.
Volgens alle instructies online moet je dit tussen de 5 a 10 seconden vast houden en hierna los laten.
Zodra je dit hebt gedaan zal je met de powerbutton de macbook weer op moeten kunnen starten.
Echter als ik dit doe, en ik hou deze 4 knoppen tegelijk in, dan start de Macbook direct al op, zelfs tijdens het inhouden van deze toetsen. Nu heb ik het al geprobeerd met/zonder adapter en door de macbook geforceerd uit te schakelen etc maar niets lijkt te werken.
Heeft een van jullie misschien een idee hoe je van het probleem met de fan af kan komen?
De laptop zelf is tevens ook erg traag sinds dit probleem voorkomt, dit ondanks de onderstaande specs:
- Core i5 processor
- 4gb Ram ddr3
- 256gb SSD
Mijn dank zal echt enorm zijn al 1 van jullie mij hiermee kan helpen!
Met vriendelijke groet,
Daan