Koolance-case

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
is er al iemand die um heeft?? 8-)
ik heb er al heel wat over gelezen, maar wil toch graag ff van een mede-tweaker horen wattie er van vind... >:)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

in-me-geheugen-graaf

Was zo'n kooleance kast niet een kast waar watercooling standaard in zat? :?

Een echte tweaker zorgt voor de cooling en gebruikt geen kan-en-klare koelsystemen. :P

[edit]
Lapje text + pic

Whatever.

• Fried
tuurlijk doet een echt tweaker het zelf.. alleen vind ik (persoonlijke mening) dat ik met mijn kennis van waterkoeling beter niet kan gaan klooien met water en een (binnenkort aan te schaffen) nieuw systeem..
daarom lijkt die kast me wel wat snappie? de hek tenminste garantie.. oke het zal wel niet zo goed zijn als die waterkoelings-systemen die de die-hards hier hebben maar je kan er naar mijn mening niet op achteruit gaan nietwaar?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik begrijp je volkomen, maar ik ben bang dat die kast heel duur gaat worden.

En btw ik vind het geen mooie funtionele kast. :P

Btw.... ik heb geen waterkoeling.... nog niet. :P

Whatever.

• Fried
ja ik heb gelezen dat de prijzen varieren van 500 tot 1000 piek...
maar als het dan nog wat is wil ik er wel over nadenken snappie?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb er een tijdje over gedacht, maar 1000 piek voor zo'n topmodel vind ik toch wel een beetje te gortig. Het basis model van 550 piek is wel wat aantrekkelijker, maar dat duurt nog wel een tijdje voordat die uitkomt in Nederland.

sigloos

• Fried
basis-model was toch alleen voeding, cpu en gpu?? :?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

ik vind het maar een lelijk ding... en als je zelf zo'n ding maakt kan je het doen zoals je het zelf wilt. Het geeft dan ook veel meer voldoening als je zo'n ding zelf hebt gemaakt, dan er een hebt gekocht.

• Fried
ik vind deze

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/991914995.jpg

er wel wat anders uitzien dan deze..

Afbeeldingslocatie: http://www.koolance.com/Clickable%20Case2/PCcase.jpg

toch?

Verwijderd

Ik wil deze kast eigenlijk een beetje om dezelfde reden. Ik heb geen zin om te gaan lopen klussen met waterkoeling en deze kast heeft eigenlijk alles wat ik wil.

Ik heb er al wat correspondentie met Oc-shop opzitten (gebruik ff de search) en ben tot de volgende conclusies gekomen:

- OC-shop gaat in Nederland de distributie verzorgen dus elke winkel die ze in Nederland heeft, neemt ze af van OC-shop.
- OC-shop verkoopt ze nog niet (in tegenstelling tot wat er op de nieuwssectie staat op hun site
edit:
krijg nou tieten! ze hebben het weggehaald...

- OC-shop gaat alleen de zogenaamde derde generatie Koolance kasten opnemen en die krijgen ze, volgens Jeroen Molinger van OC, deze week binnen en zal door hen zelf getest worden (resultaten zullen waarschijnlijk via de site bekend worden gemaakt omdat er een negatieve review op Tom's Hardware staat http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010706/index.html)
- De prijs zal FL 650,= bedragen (ook weer volgens Jeroen Molinger)

Ik zit er in ieder geval op te wachten en met name op de testen. Als het daadwerkelijk de investering waard is zal ik hem zeker aanschaffen. Lekker lage temperaturen en een stil kastje spreken mij wel aan :P

Ik ben erg benieuwd wanneer ze nou eens te koop zijn. Tot nu toe een hoop geschreeuw en weinig wol ;)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:44 schreef Fried het volgende:
ik vind deze

[afbeelding]

er wel wat anders uitzien dan deze..

[afbeelding]

toch?
Nope, het is exact dezelfde kast, alleen de kleur is afwijkend.

Even wat quoten van Tom's Hardware:
The assessment for the barebones system from Koolance is fairly harsh: Despite the fact that it is a water cooling system, the cooling efficiency is very poor, with the result that our test configuration quit working after 20 minutes. The reasons for this are as follows: a pump which is far too small, located inside the heat exchanger, only produces a low volumetric flow. Plus the heat sink of the heat exchanger is anything but well designed, with the result that the water is unable to even circulate and thus have a cooling effect. The manufacturer has devoted far too little attention to the three fans, which should in fact produce a higher air flow. In practice, these miniature fans may indeed be quiet, but they can hardly cope with the vast amounts of heat from the heat sink. In addition, the temperature sensor switches on the fans upon reaching 35 degrees - but users are left on their own to decide where to position the sensor. Since no suitable holder for the sensor is provided, there is a risk of a total system failure.
If you compare the barebones system from Koolance costing up to 250 dollars with the water cooler we constructed ourselves, the outcome clearly speaks in favor of the homemade system. Our system achieves a cooling temperature of 24 degrees - provided that the same requirements apply and that identical hardware is used. Even the best conventional cooler (see cooler comparison: Can't Touch This - A Comparison of 46 CPU Coolers) from Swiftech (MC 462) achieves a cooling temperature of 30 degrees - and this is with the aid of a large heat sink made from solid copper.
Ik wil dus echt wel weten of ik er wat aan heb en daarom wacht ik de test van OC-shop af. Ik ga namelijk niet zoveel geld uitgeven als blijkt dat ik niks aan die kast heb (tevens wil ook weten hoe het met garantie en aansprakelijkheid zit als er bijvoorbeeld lekkage optreed want deze kast wordt dus niet gemodificeerd en alleen maar gebruikt voor hetgeen hij bedoeld is, namelijk waterkoeling en is dus OC-shop, volgens een familielid die rechten heeft gestudeerd, bedrijfsaansprakelijk voor eventuele gevolgschade).

• Fried
kijk daar hebben we wat aan....
nu maar w88 op die test..
tnx

/edit
wat houdt trouwens die derde generatie in?? t'was toch iets met aantal gekoelde onderdelen??

/edit 2 :)
stel dat als we die kast eenmaal hebben we nog niet tevreden zijn over de temp.. is het dan mogelijk om zeg maar een klein peltier-element in te bouwen die ervoor zorgt dat de koelvloeistof een temp krijgt waar goed mee te koelen valt? dus niet dik in de min zodat de boel gaat condenseren.. maar gewoon zo'n graad of 10/20.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:51 schreef Fried het volgende:
kijk daar hebben we wat aan....
nu maar w88 op die test..
tnx

/edit
wat houdt trouwens die derde generatie in?? t'was toch iets met aantal gekoelde onderdelen??
Ik weet het eigenlijk ook niet meer precies. Volgens mij gewoon een nieuwe revisie waarbij lekkage tot een minimum is beperkt. Verder zijn er inderdaad een aantal modellen waarbij de onderdelen die watergekoeld kunnen worden kunnen varieren. Hier heeft OC-shop in de mails niets over gemeld dus weet ik ook niet hoe dat zit. Misschien dat Jeroen Molinger zelf wat kan melden want ik begrijp dat ze het forum zelf ook nauwlettend in de gaten houden.

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 09:59

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

voor de duidelijkheid er bestaan verschillend generaties van de koolance kast waarvan er ook een met watergekoelde PSU deze bleek alleen niet echt te voldoen en er zijn dus ook andere versies (met gewoon luchtgekoelde of zonder PSU) in dit geval blijft er dus een aantal slangen over en inplaats van deze te verwijderen heeft koolance bedacht laten we daarmee iets anders coolen (bijv de southbridge of een hdd..) Ook heeft coolance een versie voor dual cpu cooling.. de psu watergekoeld is een van de minder efficiente mogenlijkheden (zoals al bleek uit de review) omdat er dan geen (nauwelijks) airflow in de kas is er zijn gelukkig ook andere versies waabij dit opgelost is.
/edit zie net bij de oc-shop dat ze de versie zonder PSU gaan verkopen..

It's just a donkey

• Fried
Op woensdag 18 juli 2001 19:51 schreef Fried het volgende:
/edit 2 :)
stel dat als we die kast eenmaal hebben we nog niet tevreden zijn over de temp.. is het dan mogelijk om zeg maar een klein peltier-element in te bouwen die ervoor zorgt dat de koelvloeistof een temp krijgt waar goed mee te koelen valt? dus niet dik in de min zodat de boel gaat condenseren.. maar gewoon zo'n graad of 10/20.
en ik zie um nergens staan op
[url="http://http:\\www.ocshop.nl"]http:\\www.ocshop.nl[/url]

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Ik heb hem nu 2 dagen lopen de Koolance case werkt lekker, systeem is nog niet vastgelopen :).

Lekker 4 5 1/4 gaten dus kan mooi, dvd, scsi cdrom, brander en creative live drive kwijt. Zo'n temperatuur meter voorop is altijd makkelijk om de temp van het water te weten. Moet wel zeggen dat hij bijna altijd op de acceleration stand staat.

Kast is mooi blauw en zeer netjes afgewerkt. Heb hier de dual cpu versie dus waterkoeling voor 2 CPU's en voor de hdd. Kosten waren inderdaad 1000 gulden.

En natuurlijk lekker stil al hoewel hij natuurlijk nog stiller had kunnen zijn als ik geen blue orb op me chipset had gezet en een extra 80mm casefan had ingebouwd.

Tot nu toe dus.. erg tevreden.

[AbC]

• Fried
kan je wat meer erover zeggen... temperaturen, systeem wat erin zit... geluid etc..
pics??

Verwijderd

sharky_

waar heb jij die dual versie van daan? ik zoek die namelijk ook .. en tja ben wel tweaker maara heb niet zoveel tijd om zo kast helemaal in elkaar te zetten dus dit is mooi mee genomen.

laat het even weten aub

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 21:23 schreef sharky_ het volgende:
Ik heb hem nu 2 dagen lopen de Koolance case werkt lekker, systeem is nog niet vastgelopen :).

Lekker 4 5 1/4 gaten dus kan mooi, dvd, scsi cdrom, brander en creative live drive kwijt. Zo'n temperatuur meter voorop is altijd makkelijk om de temp van het water te weten. Moet wel zeggen dat hij bijna altijd op de acceleration stand staat.

Kast is mooi blauw en zeer netjes afgewerkt. Heb hier de dual cpu versie dus waterkoeling voor 2 CPU's en voor de hdd. Kosten waren inderdaad 1000 gulden.

En natuurlijk lekker stil al hoewel hij natuurlijk nog stiller had kunnen zijn als ik geen blue orb op me chipset had gezet en een extra 80mm casefan had ingebouwd.

Tot nu toe dus.. erg tevreden.
Ben ook erg benieuwd waar je die vandaan hebt omdat de voorgaande revisies nou niet echt betrouwbaar bleken te zijn. Overigens is de dual cpu versie een beetje vreemd in elkaar gezet (zie http://www.koolance.com/Clickable%20Case/largeview/CPUjacket.html).

Als je nagaat dat het koele water verwarmd wordt door de 1e cpu, en vervolgens het verwarmde water de 2e cpu moet gaan koelen zal het m.i. zeer zeker niet de optimale koelmethode zijn. De tweede te koelen cpu zal volgens mij stukken warmer worden. Kosten van FL 1.000,= vind ik persoonlijk dus teveel, maar ieder zijn keus ;)

• sharky_

sharky_

[AbC]

Op woensdag 18 juli 2001 21:28 schreef Hades-Hodur het volgende:
sharky_

waar heb jij die dual versie van daan? ik zoek die namelijk ook .. en tja ben wel tweaker maara heb niet zoveel tijd om zo kast helemaal in elkaar te zetten dus dit is mooi mee genomen.

laat het even weten aub
oc-shop.nl

[AbC]

• sharky_

sharky_

[AbC]

Op woensdag 18 juli 2001 21:27 schreef Fried het volgende:
kan je wat meer erover zeggen... temperaturen, systeem wat erin zit... geluid etc..
pics??
nee kan er nog niet veel overzeggen omdat hij niet helemaal goed is, heb problemen met de stroming van het water, maar ook zonder stroming van het water blijft de temp met kast dicht dus en geforce 3 erin die aan het bakken is op 45 graden.

Systeem is:
AMD Athlon TB 1330 MHz
384 MB Mushkin High Perf cas 2-2-2
2x 40.9 GB HDD 7200 Toeren ATA100 RAID-0
Gainward Geforce 3 ViVo
SB Live! Platinum
Plextor SCSI 40x
Plextor 8432 fikker
Pioneer 105s DVD

Ik wacht dus nog op een oplossing van oc-shop voor de stroming van het water maar ondanks dat ben ik tevreden. Door het niet stromen van het water heeft het water een temp van zo'n 35 a 36 graden, wanneer dit dus koeler en gaat lopen kun je er dus vanuit gaan dat de temp van de cpu nog flink naar beneden gaat. :9

Voor vragen. Je kunt me ook emailen @ admin@sharky.wox.org

[AbC]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

hmmz, het laatste mailtje wat ik van de OC-shop kreeg was ie nog 999,-
Koolance is de eerste met zoiets, binnenkort zal er uit korea of taiwan iets aankomen fietsen en vermoedelijk zal er bij onze oosterburen die vooral amd-fan zijn ook wel iets kwalitatief van de band rollen

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 10:17 schreef Spice het volgende:
hmmz, het laatste mailtje wat ik van de OC-shop kreeg was ie nog 999,-
Koolance is de eerste met zoiets, binnenkort zal er uit korea of taiwan iets aankomen fietsen en vermoedelijk zal er bij onze oosterburen die vooral amd-fan zijn ook wel iets kwalitatief van de band rollen
Dit is het mailtje wat ik van ze kreeg, het is niet zo verwonderlijk dat eenieder een beetje de kluts kwijt is ;)
Beste Kees,

De prijs van de Koolance CPU, video versie zal rond de 650,- liggen.

Mega2 krijgt ze ook via ons.

Best Regards,

Jeroen

-------------------------------------------------

OC-Shop

Richard Faasen (director of marketing)

Jeroen Molinger (director of worldwide sales)

e j.molinger@oc-shop.nl
En deze kreeg ik van Mega2:
Hallo,

Het heeft even op zich laten wachten, maar de kasten zijn leverbaar.
Er zijn momenteel 2 modellen: de eerste heeft procc, video en moederbord watergekoeld
de tweee heeft ook de Harddisk watergekoeld. De prijzen zijn resp. ƒ.799,- incl. voor de eerste
en ƒ.899,- incl. voor de tweede. Alle overige info kun je vinden op www.koolance.com

M.v.g.
Mark
MEG@2
Computers-Netwerken-Telecom
http://www.mega2.nl
info@mega2.nl
070-3227578
----- Original Message -----
From: Kees Mot
To: Waterkoeling@mega2.nl
Sent: Monday, July 09, 2001 10:41 AM
Subject: Re: Waterkoelingskast

Hallo,

Op 7 juli heb ik jullie dit mailtje gestuurd en nog geen reaktie ontvangen. Graag ontvang is zo spoedig mogelijk antwoord op mijn bericht.

Groeten,

Kees
----- Original Message -----
From: Kees Mot
To: Waterkoeling@mega2.nl
Sent: Saturday, July 07, 2001 9:26 AM
Subject: Waterkoelingskast

Hallo,

Ik zit erover te denken om zo'n waterkoelingskast (Koolance) aan te schaffen. Misschien dat jullie mij kunnen mailen wat de prijs is voor de kast? Op dit moment weet ik dat de OC-shop ze gaat verkopen maar daar schijnen ze duizend piek te gaan kosten (beetje erg veel he?) of nemen jullie de kasten van hun af?? (zijn zij de enige of originele distributeur misschien?).

Ik hoor het wel, groeten,

Kees.
De prijzen en/of uitvoeringen zijn mij tot op heden een raadsel en ik begin er langzamerhand steeds minder van te snappen :(
nee kan er nog niet veel overzeggen omdat hij niet helemaal goed is, heb problemen met de stroming van het water, maar ook zonder stroming van het water blijft de temp met kast dicht dus en geforce 3 erin die aan het bakken is op 45 graden.
Goeiedag! Daar geef jij dan 1000 piek aan uit om te kunnen concluderen dat hij niet helemaal goed is?? Met goede luchtkoeling bereik je nagenoeg dezelfde temperaturen en is dat een stuk goedkoper...
Als je de airflow dan nog eens gunstig wilt gaan beinvloeden en je zet er wat fans bij dan is voor mij de reden weg om deze kast aan te schaffen, namelijk een stille en koele kast. We blijven wachten op de testresultaten, uitvoeringen en prijzen van de kast....

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Ik was ook wel geinteresseerd in deze kast, maar nu ik de problemen lees en (vooral) de prijs zie :(, zie ik er misschien toch maar vanaf... Stilte heeft zijn prijs, maar dit vind ik wel erg duur.

.... Ik weet het ook niet

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Is er geen tweaker met heeeeel veel vrije tijd die die dingen kan gaan leveren? Ik lees steeds dat die kasten zoals koolance allemaal gebreken hebben en dat je het beter zelf kan doen en blablabla. Zo te zien zijn er in Nederland genoeg mensen die zo'n kast willen kopen (ik ook!), maar er zijn praktisch geen aanbieders. Volgens mij kun je er echt goed geld mee verdienen...

• sharky_

sharky_

[AbC]

Op donderdag 19 juli 2001 10:47 schreef Kees_Mot het volgende:

Goeiedag! Daar geef jij dan 1000 piek aan uit om te kunnen concluderen dat hij niet helemaal goed is?? Met goede luchtkoeling bereik je nagenoeg dezelfde temperaturen en is dat een stuk goedkoper...
Als je de airflow dan nog eens gunstig wilt gaan beinvloeden en je zet er wat fans bij dan is voor mij de reden weg om deze kast aan te schaffen, namelijk een stille en koele kast. We blijven wachten op de testresultaten, uitvoeringen en prijzen van de kast....
1. ik heb een schijthekel aan herrie
2. de temp zakt wanneer de kast helemaal goed functioneert

Oftewel om op dezelfde temperatuur te komen als deze kast met MIJN cpu heb je niets an luchtkoeling omdat je dit niet voor elkaar krijgt.

Ik had een addtronics 7896a case welke goed airflow vanzich zelf heeft daarbij had ik een alpha 6035 + delta HP en dan nog 8 case fans. Koelen was daarmee niet beter als bij deze kast. (Net zo goed ongeveer).

Deze kast/koeling produceert zo weinig herrie dat je de harde schijven kunt horen!!

Wat jij doet met zo'n kast moet jij weten, ik ben er al erg blij mee.

[AbC]

Pagina: 1