Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb nu een iPhone die ik zakelijk én privé gebruik. Probleem: ik zie na 17:00 nog steeds mijn zakelijke mails binnenkomen. Van een vage collega hoorde ik dat je de apps in Android kan scheiden, de meldingen van bepaalde apps na 17:00 automatisch kan uitzetten en binnenkomende gesprekken van SIM2 na 17:00 kan weigeren.

Op het werk heb ik het een andere collega gevraagd maar die weet van niets. Ook Google levert mij weinig op. Kan iemand mij met de volgende vragen helpen?

Is het in Android mogelijk om:
> Apps, meldingen en binnenkomende gesprekken van SIM2 na 17:00 te blokkeren;
> Apps volledig te scheiden (bijvoorbeeld door 2 keer dezelfde Gmail-app te installeren voor zakelijk/privé mail)

Het toestel dat ik voor ogen heb is de Note 9.

An  a day keeps the doctor away.

Alle reacties

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:58
De niet storen functie in iOS voldoet niet aan je eisen?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
FoxLenny schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:
De niet storen functie in iOS voldoet niet aan je eisen?
Nee, doordat ik best gestoord mag worden door vrienden en familie. Ik wil zakelijk/privé gebruikte apps zoals Whatsapp en Gmail kunnen scheiden. Dat kan met Dual Messenger. Daarna wil ik de zakelijke apps in een mapje zetten, zoals met Samsung Secure Folder. Met die apps wil ik na 17:00 niks meer te maken hebben en als het even kan, wil ik niet eens de mogelijkheid hebben om die apps na 17:00 te openen.

Is er zo'n oplossing voor Android?

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik heb vroeger op m'n S7 Samsung Knox gehad. Die maakte een soort van beveiligd account voor je werk, en je kon switchen naar je eigen privé account.

Beetje zoals je op een Windows PC tussen accounts kunt switchen.
Weet alleen niet of Knox nog wordt ondersteund?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Vimana schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:32:
Ik heb vroeger op m'n S7 Samsung Knox gehad. Die maakte een soort van beveiligd account voor je werk, en je kon switchen naar je eigen privé account.

Beetje zoals je op een Windows PC tussen accounts kunt switchen.
Weet alleen niet of Knox nog wordt ondersteund?
Dank voor de tip! Ik lees dat "Samsung Knox Platform for Enterprise" nog steeds wordt aangeboden en, zoals op internet wordt beschreven, precies aan mijn wensen voldoet:
Bij Knox Platform for Enterprise zijn zakelijk en privé gescheiden op een apparaat. Het voordeel hiervan is dat zakelijke en privé apps geen data kunnen uitwisselen. Je werknemer gebruikt zijn telefoon dus voor verschillende doeleinden zonder dat bedrijfsdata in gevaar komt. Wil je een zakelijke app gebruiken? Dan log je in met bijvoorbeeld een pincode of biometrische scan. Zo zijn zakelijke gegevens onbereikbaar als de telefoon wordt gestolen. Bron: Coolblue