Vraag

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even een n00b vraagje. Ik heb een oude N66u router van Asus met de nieuwste Merlin Firmware. Ik wil 'm gaan vervangen door een nieuwere Asus en ik denk aan de AC86u, vanwege de 1,8Ghz dual core voor mooie VPN prestaties. Plan is om de router ook weer te voorzien van de Merlin Firmware.

Mijn vraag is of ik de backup file van de huidige configuratie kan gebruiken voor de migratie zodat ik niet alles opnieuw hoef te configureren?

Beste antwoord (via JPS op 17-08-2018 22:32)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
De settings zijn een dump van het NVRAM en dat is niet compatible tussen verschillende routers (of ook niet altijd verschillende firmware-versies op dezelfde router). Je zou naar User NVRAM Save/Restore Utility kunnen kijken, dat zegt dat het de mogelijkheid heeft om de settings te migreren naar een andere router. Of het ook daadwerkelijk goed werkt durf ik niet te zeggen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:50
De settings zijn een dump van het NVRAM en dat is niet compatible tussen verschillende routers (of ook niet altijd verschillende firmware-versies op dezelfde router). Je zou naar User NVRAM Save/Restore Utility kunnen kijken, dat zegt dat het de mogelijkheid heeft om de settings te migreren naar een andere router. Of het ook daadwerkelijk goed werkt durf ik niet te zeggen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 19:43

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou je nieuwe in je huidige netwerk hangen en beide webinterfaces openzetten en zo alle instellingen zelf overkloppen.

Als ik naar mijn eigen config kijk dan zijn het meer de WLan instellingen, wat poorten die open gezet (moeten) worden en verder nog een instelling wat betreft de standaard band steering.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@hcQd Dat is een mooie tip.Ik had al wat rondgezocht op SNBforums, maar was die utility niet tegengekomen
@Frostbite Ik heb inmiddels best veel rules en specifieke dingen geconfigureerd, maar het is idd de vraag of overkloppen uiteindelijk minder gedoe oplevert. Ik wil die utility eerst wel even een kans geven.

Dank voor jullie snelle antwoorden!