advies please

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 20:27
jo ik ben ook ff bezig met een drive-in show, en ik heb echt een superklein budget, ik ben op zoek naar een beetje redelijke boxen die flink hard kunnen, ik heb al een 4 x 150 watt versterker die ik ga gebruiken tezamen met een athlon 900, een hoop mp3's en winamp met een crossfade plugin, wat perfect werkt. Nu dus alleen nog boxen, nu kwam ik dit tegen (bij conrad of course en je hebt er dus 2 voor 59,95):
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/368/M1/368881M1.JPG

3-weg luidsprekerbox BB-802
Bestnr. 368881-89
1 : Hfl. 59,95
27,20

Produktinformatie

Nog nooit was partysound zo goedkoop! Volwaardige 3-weg box met robuuste viltbekleding, stalen beschermrooster, aan de zijkant basreflexopening en draaggreep. Voor machtig veel druk zorgt een 200 mm woofer in combinatie met een middentoner en een tweeter. Afm. 380 x 232 x 175 mm. Max. belastbaarheid 300 W!

300/100 watt

voor een drive in show waar niet het geluid maar het licht gaat overheersen is dit dan een idee of moet ik toch iets anders overwegen (indien ja, geef ff wat ideen)

ps: ik maakte ff een nieuw topic want how to become a dj is al erg lang!!!

Verwijderd

hoe klein is een klein budget? als je meteen een goede subwoofer koopt kun je daar op je kamer ook veel plezier van hebben(incl de buren >:) )

• Tranze
nou 200 piek ofzow :z , maar de buren pest ik al genoeg met m'n 6 boxen op m'n kamer( 2x70 w,4x40 w op m'n 70 watt versterker) en buiten hoor je het zelfs ook nog op straat, dus dat zit wel goed maar het is dus alleen voor een drive-in show :P

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

die boxen ijn echt :r hebbik ook gehad meteen weer vrkocht

niet doen ja krijgt er spijt van

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

kan eigenlijk ok niet voor zo weinig geld. Voor een goede subwoofer ben je dus gewoon minimaal 700 ballen kwijt :P

• Tranze
funkflex, het geluid hoeft niet geweldig te zijn ofzo hoor, gewoon een lekker dreuntje

• Tranze
o ja, en er wordt voornamelijk dance/trance en in die richting mee gespeeld

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:23

FFF

bah, wie verw8 er nou nog dat daar geluid uit komt :r wat wil je er precies mee gaan doen? als het voor een kleine kamer is moet je als je wat redelijks wilt, toch rekenen op minstends 250,- per box, als je dan zelfbouwd heb je het nog net wat beter, en wil je, ook voor andere mensen gaan draaien ofzo, dan moet je toch echt 500+ p/s gaan kijken, en als je echt in een zaal wilt draaien, voor een kleine zaal toch echt al wel 1000+ dit is gewoon weggegooit geld, kunt beter nog ff sparen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee joh...dat ding is voor in auto's. Daar krijg je nooit genoeg geluid uit.
Vooral als je dance/trance gaat draaien moet het knallen.

Met die "boxen"die je nu hebt uitgezocht weet ik zeker dat je de mist in gaat. Geluid is belangrijk. Bespaar daar niet te veel op.

Money for nothin' and your chicks for free

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
spaar door ik heb ook heel veel geld in een drive-in gestoken en toch van heel veel dingen spijt gekregen nu hebben we wat leuks maar ik ben nog niet tevreden met mn boxen :( en dat zijn 2x 400 Watt en 2x 300 Watt en 2x200 Watt

verder als het voor heeeeeeeelllllllllle kleine feestjes is misschien leuk maar ik zou even door sparen als ik jou was :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op woensdag 18 juli 2001 19:50 schreef juanp het volgende:
spaar door ik heb ook heel veel geld in een drive-in gestoken en toch van heel veel dingen spijt gekregen nu hebben we wat leuks maar ik ben nog niet tevreden met mn boxen :( en dat zijn 2x 400 Watt en 2x 300 Watt en 2x200 Watt

verder als het voor heeeeeeeelllllllllle kleine feestjes is misschien leuk maar ik zou even door sparen als ik jou was :)
Inderdaad. Ik weet niet voor heoveel mensen je gaat draaien?
In een huiskamer zijn die boxen leuk.

Wat je ook kunt doen is huren. Ga zo eerst sparen.

Money for nothin' and your chicks for free

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, niet weer...

Ga maar eens zoeken, was van de week nog een topic over speakers die goedkoop superhard moesten.

[topic=180482]

Ga d'r maar vanuit dat je budget gewoon ruk is, en dat je daar niet zoveel mee kan.

Oh, en lees ook de AV faq eerst eens door, zodat je niet met die wattages loopt te gooien (zonder dat je enig idee hebt, hoe of wat).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.