Ik heb, nadat de batterij van mijn sony z2 is overleden, een Chinese telefoon gekocht. Maar ik wil voordat ik mijn nieuwe telefoon opstart en mijn simkaart erin schuif en mijn bankpas koppel aan NFC nog wel wat info. Je hoort regelmatig dat deze telefoons malware/virussen enz hebben. Ik heb al in het Chinese smartphone topic zitten neuzen. Maar ik kan hier niet concreet een antwoord op krijgen. "Ulefone" Merk van de telefoon, staat niet echt bekend om zijn malware vrije telefoons. Vandaar de vraag: Wat doen jullie als eerste/gebruiksklaar maken van een Chinese telefoon? Een virusscanner op laten lopen? Avast? Antimalware programma? MBAM? Wat kan je nog meer doen?
Het toestel heeft een chip van mediatek dus de ROM valt niet te flashen. Wellicht (tzt) wel te rooten? Dit is wel handig voor een firewall om uitgaande connecties te beëindigen. Maar in het kort dus. Wat doen jullie om er zeker van de zijn dat je telefoon veilig is zonder root en flash mogelijkheden. Wanneer is het veilig je simkaart erin te stoppen. NFC te gebruiken enz. Is er een soort van stappenplan? inb4 iphone kopen. Ik ben dus volledig onervaren wat betreft Chinese telefoons en het wat en hoe, dus alle tips zijn welkom. Dank alvast voor de antwoorden. Als de info overigens wel ergens staat dan hou ik me aanbevolen. In dat geval mag het topic gesloten worden.
Het toestel heeft een chip van mediatek dus de ROM valt niet te flashen. Wellicht (tzt) wel te rooten? Dit is wel handig voor een firewall om uitgaande connecties te beëindigen. Maar in het kort dus. Wat doen jullie om er zeker van de zijn dat je telefoon veilig is zonder root en flash mogelijkheden. Wanneer is het veilig je simkaart erin te stoppen. NFC te gebruiken enz. Is er een soort van stappenplan? inb4 iphone kopen. Ik ben dus volledig onervaren wat betreft Chinese telefoons en het wat en hoe, dus alle tips zijn welkom. Dank alvast voor de antwoorden. Als de info overigens wel ergens staat dan hou ik me aanbevolen. In dat geval mag het topic gesloten worden.