Vraag

• megal
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo,

het is mij gelukt om mijn wachtwoord te vergeten waardoor de telefoon is geblokkeerd. ik ben me nu al de hele dag suf aan het zoeken naar de oplossing behalve een harde reset te moeten uitvoeren aangezien en er veel foto's opstaan die ik niet kwijt wil.
enigste optie die me nog mogelijk lijkt is mijn eigen telefoon te hacken, iemand hier ervaring mee of nog een andere oplossing?

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je de telefoon al aangesloten met USB op een PC? In veel gevallen (niet altijd) kan je dan gewoon je foto's en dergelijke allemaal kopieren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beveiliging omzeilen doen we niet op GoT. Je moet echt je wachtwoord herinneren en -alsjeblieft- voortaan backups maken!! Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Maar laat het wel jouw laatste keer zijn dat je alles kwijt bent.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• megal
pakt hij op de een of anderre manier niet.... echt om gek van te worden

• megal
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:34:
Beveiliging omzeilen doen we niet op GoT. Je moet echt je wachtwoord herinneren en -alsjeblieft- voortaan backups maken!! Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Maar laat het wel jouw laatste keer zijn dat je alles kwijt bent.
is prima, dankje voor je reactie. zal mij nooit meer gebeure haha

• Room42
  • Niet online
megal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:35:
[...]

is prima, dankje voor je reactie. zal mij nooit meer gebeure haha
Check nog even of je niet toevallig toch een cloud-sync aan had staan. Dan staan daar je foto's wellicht nog.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Meestal krijg je, bij te vaak een fout wachtwoord/pin/patroon, de optie om in te loggen met het Google Account.. Dat is vaak een klein linkje onderin het scherm maar ik weet niet hoe dit zit met Huawei. De laatste keer dat ik dat nodig heb gehad was op mijn Samsung Galaxy S Plus :+

• megal
Mrjraider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
Meestal krijg je, bij te vaak een fout wachtwoord/pin/patroon, de optie om in te loggen met het Google Account.. Dat is vaak een klein linkje onderin het scherm maar ik weet niet hoe dit zit met Huawei. De laatste keer dat ik dat nodig heb gehad was op mijn Samsung Galaxy S Plus :+
heeft huawei helaas niet. tis mooi toestel tot je in de penarie zit....

• megal
ik ga hier nog eens naar zoeken, op de een of andere manier heeft hij geen automatische back ups gemaakt. dacht loopt niet zo een vaart, maar helaas.
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:36:
[...]

Check nog even of je niet toevallig toch een cloud-sync aan had staan. Dan staan daar je foto's wellicht nog.
Welkom op GoT. Zoals te lezen in het Algemeen Beleid zien we graag dat je je bericht, wanneer dit binnen 24 uur is, aanpast ipv meerdere berichten onder elkaar te posten.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 17-08-2018 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

megal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Heb je Huawei al gebeld of er wel een omweg is dat je in ieder geval nog de telefoon kan uitlezen via USB, WiFi, Bluetooth of iets anders? Dan kan je mogelijk dus een gedeeltje van je data veiligstellen. Dat Huawei een eigen skin over Android heeft gegooid, betekent niet dat de recovery-options van Android allemaal uitgeschakeld zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
megal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Ho ho, dit is een PICNIC (of eigenlijk PICNIP), want de beveiliging doet gewoon zijn werk. Wees blij! Voor hetzelfde geld was jij een vreemde die probeerde in te loggen ;)

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb even mee gegoogled en ik lees vaak: helaas zal je terug moeten naar de fabrieksinstellingen. Nu weet ik niet of je vrij recent nog een backup gemaakt heb van het toestel maar ik denk dat er niets anders op zit. Dit is de beveiliging en die doet, zoals je wel merkt, goed zijn werk ;)

Een optie is het ding aan de computer hangen en met het programma van Huawei (als die dat heeft, geen idee) een backup proberen te maken?

• Room42
  • Niet online
Mrjraider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:42:
[...] Een optie is het ding aan de computer hangen en met het programma van Huawei (als die dat heeft, geen idee) een backup proberen te maken?
Het probleem is dat de storage encrypted is, dus daar kom je zonder wachtwoord niet bij :)

• Mrjraider
  • Niet online
Ja dan denk ik.... helaas? Andere opties weet ik ook niet haha

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mrjraider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
The Samsung Galaxy S Plus is an Android smartphone, introduced August 2011.
Vroeger ging dat nog. Nu niet meer.

Vroeger kon je ook een nieuw wachtwoord instellen bij 'zoeken van telefoon' via Google. Gaat ook niet meer. Allemaal te maken met gegevensbescherming.

Indien dit nog kon, kon bijvoorbeeld de FBI of AIVD of de lokale politie contact opnemen met Google, en vragen of ze eventjes het wachtwoord van TS naar foobar1234 kunnen zetten.

Door deze optie te verwijderen zorgt Google ervoor dat ze het niet meer kunnen vragen.

@megal : Geen backup van foto's? Pech. Sorry. Maar zo is het.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• megal
hier vrees ik ook voor ja, maar wie niet waagt wie niet wint.
andere vraag, kan het zijn dat ik de telefoon niet krijg verbonden met de laptop door deze blokkering?

• Room42
  • Niet online
@megal Wat backups van media betreft; Je kunt op verschillende manieren automatisch met de cloud synchroniseren. Zo kun je met Nextcloud en Dropbox automatisch opgenomen foto's en video's uploaden naar je Nextcloud/Dropbox-account. En ook Google Photo schijnt dat te kunnen. Zo kun je nooit een backup vergeten.
megal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:
hier vrees ik ook voor ja, maar wie niet waagt wie niet wint.
andere vraag, kan het zijn dat ik de telefoon niet krijg verbonden met de laptop door deze blokkering?
Je moet het verbinden met de computer binnen Android activeren, dus daarvoor moet je hem eerst ontgrendeld hebben. En inderdaad, als die gelockt is, zal je hem ook nooit kunnen verbinden.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

megal schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:56:
Ja, dat kan. Mijn telefoon gaat bijvoorbeeld bij aansluiten automatisch opladen en pas na een (popup) functie voor USB kan ik filetransfer aanzetten op het toestel. Daarvoor moet ik dus in Android om de verbinding aan te zetten.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@megal wel een vervelend probleem zeg. Om je er nog even extra op te wijzen. Het bespreken hoe beveiliging is te omzeilen doen we hier niet op Tweakers, dus hou daar rekening mee. :)

En ik heb nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Je kan met je aankoop bon en alle andere beschikbare gegevens naar en service centrum gaan, daarmee daar aantonen dat jij de eigenaar bent en dan zullen ze je vast wel helpen.

https://consumer.huawei.com/nl/support/service-center/
Pagina: 1