Mijn vraag
Ik rijd een Speed pedelec, namelijk een Stromer ST2, generatie 2015. Deze hebben soms wat problemen met hun PCB/controller. Deze zit helemaal onderaan de fiets, waar veel water tegen aan spat. Op het stromerforum wordt veel besproken dat deze kapot gaan door corrosie.
Dit is de controller, die onder een afdekking zit. Afdekking is ook iets open, om koeling te laten plaatsvinden. (denk ik)

Wat mijn idee hier over was, is onderstaande:
- Controller verwijderen uit de onderzijde
- Schoonmaken met Electrolube 400mL Aerosol Can Flux Remover Spray
- Schoonpoetsen met een zachte kwast
- 3x (zeer dunne laag) Polyurethanen (Electrolube Amber 400 ml Aerosol Conformal Coating for Electronics)
- Krimpkousjes over de aansluitingen
- Uitbreiden spatborden om waterhoeveelheden te beperken.
Ik twijfel voornamelijk over de middelen om het PCB schoon te maken en te beschermen tegen water/pekel/zout.
Heeft iemand een idee er over om dit aan te pakken.
Het hoeft dus niet waterdicht te zijn. De PCB gaat al 3 jaar lang mee, zonder problemen. Maar ik wil gewoon niet dit ding moeten vervangen á €550 en liever de problemen voor zijn.
Voor modeljaar 2018 hebben ze dus wel de PCB goed beschermd tegen water.
Ik rijd een Speed pedelec, namelijk een Stromer ST2, generatie 2015. Deze hebben soms wat problemen met hun PCB/controller. Deze zit helemaal onderaan de fiets, waar veel water tegen aan spat. Op het stromerforum wordt veel besproken dat deze kapot gaan door corrosie.
Dit is de controller, die onder een afdekking zit. Afdekking is ook iets open, om koeling te laten plaatsvinden. (denk ik)
Wat mijn idee hier over was, is onderstaande:
- Controller verwijderen uit de onderzijde
- Schoonmaken met Electrolube 400mL Aerosol Can Flux Remover Spray
- Schoonpoetsen met een zachte kwast
- 3x (zeer dunne laag) Polyurethanen (Electrolube Amber 400 ml Aerosol Conformal Coating for Electronics)
- Krimpkousjes over de aansluitingen
- Uitbreiden spatborden om waterhoeveelheden te beperken.
Ik twijfel voornamelijk over de middelen om het PCB schoon te maken en te beschermen tegen water/pekel/zout.
Heeft iemand een idee er over om dit aan te pakken.
Het hoeft dus niet waterdicht te zijn. De PCB gaat al 3 jaar lang mee, zonder problemen. Maar ik wil gewoon niet dit ding moeten vervangen á €550 en liever de problemen voor zijn.
Voor modeljaar 2018 hebben ze dus wel de PCB goed beschermd tegen water.
[ Voor 6% gewijzigd door DJustin op 16-08-2018 21:13 ]