Voorkomen dat een bedrijf mij benadert na opzeggen contract

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 22:09
Mijn vraag;

Ik heb na een hoop ellende eindelijk mijn contract met een zakelijke telefoonaanbieder opgezegd. Twee jaar geleden ben ik door een erg misleidende advertentie ongewild op hun overgestapt.

Over de telefonie zelf geen kwaad woord; nooit een storing gehad. Alleen de service was erbarmelijk met daarbij ook veelvuldig misbruik van hun automatisch-incasso recht, onduidelijke facturen en belabberde communicatie. Ik kan nog wel even doorgaan.

Dit bedrijf heeft me erg veel stress op geleverd. Wat ik 100% wil voorkomen is dat ik door een of ander foutje weer opnieuw met hun in contact kom; denk hierbij aan telefonische benadering vanuit hun kant met een nieuw "aanbod" waar je dan ongewenst weer aan vastzit en je maar moet bewijzen dat je niet akkoord was.

Dit ook met het oog op medewerkers van mij die de telefoon aannemen, en overigens helemaal niet gemachtigd zijn om dit soort beslissingen te nemen, maar waar mogelijk wel op wordt gehandeld als zij in onwetendheid een vraag bevestigend beantwoorden. Medewerkers worden uiteraard geïnstrueerd.

Ik ben op zoek naar jullie tips en adviezen hoe hiermee om te gaan?

Beste antwoord (via Pandemic op 16-08-2018 23:11)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Niet.

Je bent zelf verantwoordelijk om deel te nemen aan het economisch verkeer als consument, als je niet het gevoel hebt dat je daar capabel voor bent kan je wellicht een rechter verzoeken om een bewindvoerder aan te stellen en zodoende kan jij dus geen beslissingen meer nemen en ben je gevrijwaard van gevolgen maar ben je ook afhankelijk van deze persoon/partij. (Dit als je uiteraard consument/particulier bent)

Maar aangezien je het over een zakelijke aanbieder hebt, ga ik ervanuit dat je ook zakelijke beslissingen neemt als ondernemer en dan behoor je ook de kwalificaties te hebben om hiermee om te gaan en weten wat je rechten en plichten zijn mbt zakelijke overeenkomsten. Heb jij dat niet dan beantwoord je wellicht ook de vraag al zelf.
Zonder volmacht moet je dit soort zaken intern veelal borgen.

Ps: bij de kvk kan je prima mandaten/volmacht per bevoegd persoon laten vastleggen waarvoor hij of zij mag beslissen. Dit is een openbaar register en iedereen kan/moet dit raadplegen en hiermee heb je ook meteen (voor een groot gedeelte ) je juridische borging als er bijvoorbeeld gebeld wordt en “telefonisch” iets verkocht wordt.

https://www.kvk.nl/over-d...voegdheid-per-rechtsvorm/

Dit formulier invullen en ondertekenen:

https://www.kvk.nl/downlo...chtigde_tcm109-365579.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 16-08-2018 21:08 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12 09:43
Gewoon de telefoon afleggen zodra je de naam hoort? Opgelost!

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Niet.

Je bent zelf verantwoordelijk om deel te nemen aan het economisch verkeer als consument, als je niet het gevoel hebt dat je daar capabel voor bent kan je wellicht een rechter verzoeken om een bewindvoerder aan te stellen en zodoende kan jij dus geen beslissingen meer nemen en ben je gevrijwaard van gevolgen maar ben je ook afhankelijk van deze persoon/partij. (Dit als je uiteraard consument/particulier bent)

Maar aangezien je het over een zakelijke aanbieder hebt, ga ik ervanuit dat je ook zakelijke beslissingen neemt als ondernemer en dan behoor je ook de kwalificaties te hebben om hiermee om te gaan en weten wat je rechten en plichten zijn mbt zakelijke overeenkomsten. Heb jij dat niet dan beantwoord je wellicht ook de vraag al zelf.
Zonder volmacht moet je dit soort zaken intern veelal borgen.

Ps: bij de kvk kan je prima mandaten/volmacht per bevoegd persoon laten vastleggen waarvoor hij of zij mag beslissen. Dit is een openbaar register en iedereen kan/moet dit raadplegen en hiermee heb je ook meteen (voor een groot gedeelte ) je juridische borging als er bijvoorbeeld gebeld wordt en “telefonisch” iets verkocht wordt.

https://www.kvk.nl/over-d...voegdheid-per-rechtsvorm/

Dit formulier invullen en ondertekenen:

https://www.kvk.nl/downlo...chtigde_tcm109-365579.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door Breezers op 16-08-2018 21:08 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pandemic
Een duidelijke informatieve en directe reactie Breezers. Dat zet me aan het denken waarom ik dit überhaupt vraag. De kennis is bij mij weldegelijk aanwezig maar de vervelende situatie met dit bedrijf en het vele werk en stress die dit heeft opgeleverd maakt dat ik nooit meer opnieuw in deze situatie wil belanden. Dat is denk ik waar de vraag uit voorkomt.

Ik ga aan de slag met de machtiging van de kvk.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Je kunt je sowieso beroepen op het recht van verzet, waarbij ze al je gegevens (buiten die die ze wettelijk moeten bewaren dacht ik) moeten verwijderen. Dan mogen ze je in elk geval niet meer als oud klant benaderen wat normaal een stuk makkelijker is en een stuk frequenter gebeurt.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Pandemic schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:03:
Een duidelijke informatieve en directe reactie Breezers. Dat zet me aan het denken waarom ik dit überhaupt vraag. De kennis is bij mij weldegelijk aanwezig maar de vervelende situatie met dit bedrijf en het vele werk en stress die dit heeft opgeleverd maakt dat ik nooit meer opnieuw in deze situatie wil belanden. Dat is denk ik waar de vraag uit voorkomt.

Ik ga aan de slag met de machtiging van de kvk.
Ga dan ook met je medewerkers aan de slag, zodat die goed doorhebben dat dit soort beslissingen altijd door jou genomen moeten worden.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
@mark-k ook als ondernemer, waarbij ze dus geen persoon maar een bedrijf benaderen?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:07
Pandemic schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:43:
en je maar moet bewijzen dat je niet akkoord was.
Het bedrijf moet bewijzen dat jij akkoord bent gegaan middels handtekening/formulier of een opgenomen gesprek.

Misschien een assertiviteit cursus volgen als je vreest dat je weer 'ja' zal gaan zeggen als ze bellen omdat je je laat overtuigen?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 11:55

mark-k

AKA markkNL

Stoelpoot schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:49:
@mark-k ook als ondernemer, waarbij ze dus geen persoon maar een bedrijf benaderen?
Oh dat had ik even gemist, dat is een ander verhaal idd. Je kunt het proberen maar volgens mij geldt dat idd alleen voor consumenten.

• T-Forever
  • Laatst online: 21:07
gewoon heel simpel, NOOIT en te nimmer via de telefoon afspraken maken mbt kopen.

Het zelfde geintje ooit een keer op mijn werk gehad, een leverancier had een personeelslid die met pensioen ging, en vertelde door de telefoon omdat wij zon goede klant waren dat wij een presentje opgestuurd kregen. Ik zeg dat is goed, als jullie er vanaf moeten zeg ik geen nee.

2 maanden na het presentje toegestuurd was, is er alsnog een rekening van 1560 euro binnen gevallen, doorgaans worden die gesprekken opgenomen, we hebben niks hoeven te betalen, goederen zijn retour gegaan. maar het had wel een hoop kopzorgen kunnen voorkomen.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:49

LankHoar

Langharig tuig

T-Forever schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:38:
gewoon heel simpel, NOOIT en te nimmer via de telefoon afspraken maken mbt kopen.

Het zelfde geintje ooit een keer op mijn werk gehad, een leverancier had een personeelslid die met pensioen ging, en vertelde door de telefoon omdat wij zon goede klant waren dat wij een presentje opgestuurd kregen. Ik zeg dat is goed, als jullie er vanaf moeten zeg ik geen nee.

2 maanden na het presentje toegestuurd was, is er alsnog een rekening van 1560 euro binnen gevallen, doorgaans worden die gesprekken opgenomen, we hebben niks hoeven te betalen, goederen zijn retour gegaan. maar het had wel een hoop kopzorgen kunnen voorkomen.
Kon je in dat geval niet gewoon besluiten de rekening niet te betalen? Een presentje kost niets, en zoals je het omschrijft was dat ook niet duidelijk in het telefoongesprek. Dan zouden ze een dure en hopelijk wijze les hebben ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• T-Forever
  • Laatst online: 21:07
LankHoar schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Kon je in dat geval niet gewoon besluiten de rekening niet te betalen? Een presentje kost niets, en zoals je het omschrijft was dat ook niet duidelijk in het telefoongesprek. Dan zouden ze een dure en hopelijk wijze les hebben ;)
Bij nagaan op internet is dit bedrijf al jaren bezig op slinkse wijze goedkope meuk voor duur te verkopen.
De doorzetter wint tenslotte een principe kwestie, maar ik denk dat veel mensen toch eieren voor hun geld kiezen. En zakelijk zijn de regels wat anders dan particulier, ze kunnen je goed naaien wettelijk, wanneer je het niet doet volgens het boekje.

• Pandemic
In je recht staan en dit krijgen kost vaak een hoop tijd en energie (en geld) die je liever ergens anders in steekt.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gewoon nooit meer iets van een verkoper aannemen en zelf uitzoeken of je een andere telefoonmaatschappij, energiemaatschappij of zorgverzekeraar wilt hebben. Alles is online af te sluiten dus je hebt geen verkoper nodig en al helemaal geen telefonische verkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 18-08-2018 13:25 ]

Pagina: 1