Freenas ISCSI over FC slow read

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aceke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-12 11:26
Ik heb 4 schijven in raid 0 staan.
Deze heb ik met freenas als volledige disk doorgegeven met ISCI via qlogic 2460 FC.
Schrijven van mijn windows 10 naar de schijf gaat tegen 200-250mbyte/sec.
Lezen gaat echter maar tegen 30mbyte/sec? (naar ssd als doelschijf)

...
Freenas 11.1
Qlogic 2460 2x
Windows 10

...

Reeds geprobeerd om een ssd te sharen, hier blijft die ook op 30 hangen.
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je iSCSI-volume anders testen? Want zoals ik het nu lees, is het probleem dus je SSD en geen eerlijke meting?

Heb je al synthetische benchmarks op FreeNAS zelf gedraaid om te controleren of je volume nog wel in orde is? Heb je ook benchmarks op je SSD gedraaid om te controleren dat dat ding nog in orde is? Zijn er eventueel ergens SMART-waarden terug te vinden die mogelijk een aanwijzing geven? Hoe vol zit je SSD?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aceke
MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:06:
Je iSCSI-volume anders testen? Want zoals ik het nu lees, is het probleem dus je SSD en geen eerlijke meting?

Heb je al synthetische benchmarks op FreeNAS zelf gedraaid om te controleren of je volume nog wel in orde is? Heb je ook benchmarks op je SSD gedraaid om te controleren dat dat ding nog in orde is? Zijn er eventueel ergens SMART-waarden terug te vinden die mogelijk een aanwijzing geven? Hoe vol zit je SSD?
Ik heb een SSD ook als ISCSI doorgegeven naar mijn windows 10
ook hier haal ik slechts 30mbyte/sec
op mijn windows 10 schrijf ik ook naar een ssd (nvme) en naar 2 disks in raid 0, beide slechts 30mbyte
Schijven zijn allemaal leeg (buiten 50gig testfile)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@aceke misschien overbodig voor jou (maar niet voor iedereen); heb je een aparte machine voor FreeNAS of heb je FreeNAS gevirtualiseerd bovenop Windows 10? En daarnaast, welke controllers hebben we het over die je voor Windows 10 kan aanspreken/gebruiken? En hoe lang speelt dit al?

Iets zegt me dat je Windows 10 machine "gaar" is; dit kan zowel komen door software zoals een overijverige virusscanner, vervelende updates van Windows 10 (incl. drivers die gepusht zijn) maar ook een hardware-defect.

Mogelijk de Windows PC eens opstarten met een Linux Live-CD en daar je initiator aan koppelen om te kijken wat er gebeurt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aceke
MAX3400 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:17:
@aceke misschien overbodig voor jou (maar niet voor iedereen); heb je een aparte machine voor FreeNAS of heb je FreeNAS gevirtualiseerd bovenop Windows 10? En daarnaast, welke controllers hebben we het over die je voor Windows 10 kan aanspreken/gebruiken? En hoe lang speelt dit al?

Iets zegt me dat je Windows 10 machine "gaar" is; dit kan zowel komen door software zoals een overijverige virusscanner, vervelende updates van Windows 10 (incl. drivers die gepusht zijn) maar ook een hardware-defect.

Mogelijk de Windows PC eens opstarten met een Linux Live-CD en daar je initiator aan koppelen om te kijken wat er gebeurt?
Ik heb idd een aparte pc met freenas draaien (niet virtueel).
windows 10 is ook een nieuwe installatie zonder virusscanner.
Is van in het begin zo, ben bezig met testen om achteraf te integreren in esxi.

Ga eens proberen met linux cd.

update,
Met linux haal ik dezelfde snelheden.
Lijkt mij een instelling op de qlogic kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door aceke op 16-08-2018 20:51 ]

• aceke
Update,
Door de tape support uit te schakelen in de qlogic haal ik nu +/-80-120mbyte read, write zit ik op 400-450
Read is dus nog te laag.
Pagina: 1