Hallo allemaal, ik zit met een dilemma en ik zou graag wat advies willen. Dit jaar heb ik het VWO afgerond en het is de bedoeling dat ik aankomende september ga beginnen aan de universiteit. Het ding is alleen dat er een andere universitaire studie is die mij (veel) leuker lijkt dan de studie die ik nu van plan ben om te gaan doen. Voordat ik die studie kan gaan doen moet ik eerst een tussenjaar nemen en mijn wiskunde kennis bijspijkeren (naar wiskunde
. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. In september beginnen aan de studie die mij wel leuk lijkt of een jaar wachten en een studie doen die mij echt leuk lijkt? Ik ben trouwens nu 17, in oktober word ik 18.
Als ik een tussenjaar neem dan ben ik grotendeels vrij, ik hoef dan maar namelijk een paar uur per week naar de VAVO. Hoe zou ik deze vrije tijd dan zo nuttig mogelijk kunnen gebruiken? Het andere waar ik mee zit is dat ik me wel wat oud voel als ik ga beginnen met studeren indien ik een tussenjaar neem, ik zal dan namelijk (bijna) 19 zijn. Verder weet ik ook niet zo goed hoe ik het mijn ouders moet vertellen... Ik heb nog helemaal niks hierover gezegd en ik weet ook niet hoe ze zouden reageren als ik dit zo drie weken voor de start van het studiejaar vertel.
Alle hulp / advies word zeer gewaardeerd!
Als ik een tussenjaar neem dan ben ik grotendeels vrij, ik hoef dan maar namelijk een paar uur per week naar de VAVO. Hoe zou ik deze vrije tijd dan zo nuttig mogelijk kunnen gebruiken? Het andere waar ik mee zit is dat ik me wel wat oud voel als ik ga beginnen met studeren indien ik een tussenjaar neem, ik zal dan namelijk (bijna) 19 zijn. Verder weet ik ook niet zo goed hoe ik het mijn ouders moet vertellen... Ik heb nog helemaal niks hierover gezegd en ik weet ook niet hoe ze zouden reageren als ik dit zo drie weken voor de start van het studiejaar vertel.
Alle hulp / advies word zeer gewaardeerd!