Toon posts:

marrantz SR7000+DV3100 + Bose akoestiemass 15

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar kleine vraagjes over het aansluiten e.d. van de bocenstaande combi.

1.ik heb de keuze tussen het coaxiaal of optisch verbinden van de bovenstaande dvd speler en de versterker. Welke kan ik het beste nemen? De afstand is max. 30 cm. Een goede coaxkabel kost nl 100 piek en ik denk dat er een optische niet ver vandaan zit. Geluidskwaliteit is de prioriteit.

2. Op de bovenstaande dvdspeler wordt er een RGB-signaal via de scart aangeboden. We hebben thuis een Philips breedbeeld 83cm tv staan, kan deze met een dergelijk signaal via de scart overweg. We hebben btw de gewone zwarte versie van de tv, niet de nieuwe witte. Hij is ongeveer 2 jaar oud.

3. Waar komen de kabels voor de tweaters uit. Gaan deze direct vanaf de versterker naar de boxen of lopen ze via de actieve subwoofer en daarna naar de boxen?

4. Is het mogelijk om mijn pc met een coaxiale uitgang over 15meter digitaal te verbinden met de versterker over deze afstand met een goed geluid?

hartstikke bedankt mensen, greetz Neo.

Verwijderd

1. Maakt in principe geen reet uit. Maar de meningen zijn er over verdeeld. Mijn overweging: Digitaal zijn 1-en en 0-en. Door signaal verlies zal een 1 nooit een 0 worden.

2. Ik denk dat dat wel moet lukken. Zelfs mijn 3 jaar oude sonytje (55cm) kan dat.

3. De kabels voor de satellieten (geen tweaters) komen uit de sub. Dus ook niet proberen om ze direct op je versteker aan te sluiten, want dan mag je terug naar de winkel met een rood hoofd.

4. Ja, mij is het gelukt met een 24 meter lange kabel van 1.95 per meter. Zelf maken scheelt een hoop, gewoon ff langs de electroboer hobbelen. 2 tulpjes met 15 meter 75 ohm coax.

Verwijderd

ehm, moet je daar niet gewoon een paar interconnects voor hebben? of zit de DAC in de verterker :?

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 19:03 schreef Braver het volgende:
ehm, moet je daar niet gewoon een paar interconnects voor hebben? of zit de DAC in de verterker :?
Daar wel, hier niet. Wat bedoel je nou? :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 juli 2001 18:46 schreef neographikal het volgende:
Ik heb een paar kleine vraagjes over het aansluiten e.d. van de bocenstaande combi.
ok :).
1.ik heb de keuze tussen het coaxiaal of optisch verbinden van de bovenstaande dvd speler en de versterker. Welke kan ik het beste nemen? De afstand is max. 30 cm. Een goede coaxkabel kost nl 100 piek en ik denk dat er een optische niet ver vandaan zit. Geluidskwaliteit is de prioriteit.
Coaxiaal is theoretisch beter. Het signaal in een speler is electrisch, en wordt bij de optische uitgang omgezet in een lichtsignaal. Bij de optische ingang wordt het weer omgezet in een electrisch signaal. (in de speler en de versterker lopen namelijk geen lichtsignaaltjes). Optisch heeft wel weer als voordeel dat het geen last heeft van electrische invloeden of magnetisme oid, maar daar heeft coax ook amper last van.

Als ik kon kiezen, koos ik coax. :7
2. Op de bovenstaande dvdspeler wordt er een RGB-signaal via de scart aangeboden. We hebben thuis een Philips breedbeeld 83cm tv staan, kan deze met een dergelijk signaal via de scart overweg. We hebben btw de gewone zwarte versie van de tv, niet de nieuwe witte. Hij is ongeveer 2 jaar oud.
Ik zou wederom zeggen, pak de handleiding erbij, of zoek even op internet. Zonder typenummer kan ik zowiezo niets zeggen, is dat een 16:9 82cm 100Hz TV zonder RGB in mij nogal ongeloofwaardig klinkt. Ik geef het 98% kans dat het zo is. Ga maar uit van ja dus.
3. Waar komen de kabels voor de tweaters uit. Gaan deze direct vanaf de versterker naar de boxen of lopen ze via de actieve subwoofer en daarna naar de boxen?
als je een bose acoustimass set gekocht hebt, dan mag je zo'n vraag eigenlijk niet stellen. Het eerste wat je ziet als zo'n doos opengaat is namelijk een ENORM vel papier, met daarop heel erg groot de aansluitmethode erop, met een heel erg overzichtelijk schema'tje.

Lees de handleiding dus (Ook wel RTFM genoemd).
4. Is het mogelijk om mijn pc met een coaxiale uitgang over 15meter digitaal te verbinden met de versterker over deze afstand met een goed geluid?
jah, volgens mij moet dat wel te doen zijn met een goede kwaliteit. Het zal niet zo super zijn, als een high-end dvd-speler, maar het is absoluut goed van kwaliteit.
hartstikke bedankt mensen, greetz Neo.
Graag gedaan. :)

(ps, dingen als greezt doen we in principe niet onder onze posts, ok? Lees anders " The Basics; Forum Survival Guide" maar eens door. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
dat doe k dus gewoon om ff vriendelijk te zijn. Maar ik zal even kijken naar t typenr van de tv. geef me 10 minuten, dat ding is nl. loeizwaar :)

Verwijderd

Topicstarter
k het typenr. 32PW9503/12.
Godzijdank stond tie op een verrijbaar meubel :P

ik zal eens even gaan kijken want in de handleiding stond het dus weer eens niet.

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op woensdag 18 juli 2001 18:46 schreef neographikal het volgende:

Bij Philips is het meestal zo, dat de scart-aansluiting Ext.1 (External) geschikt is voor RGB-Signalen.
Maar raadpleeg voor de zekerheid even je gebruiksaanwijzing.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
dat stond er dus weer eens fijn niet in. T trouwens geen goedkope tv, dus ik mag toch wel hopen dat hij het ondersteunt. Ik had idd al eens gelezen dat bij de meeste tv's 1 scart voorzien was van de rgb-functie. Maar ik heb de philips maar een mailtje gestuurd, want het model staat ook niet eens op de site :(

quote: Let's make things better :+

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 18 juli 2001 20:31 schreef neographikal het volgende:
dat stond er dus weer eens fijn niet in. T trouwens geen goedkope tv, dus ik mag toch wel hopen dat hij het ondersteunt. Ik had idd al eens gelezen dat bij de meeste tv's 1 scart voorzien was van de rgb-functie. Maar ik heb de philips maar een mailtje gestuurd, want het model staat ook niet eens op de site :(

quote: Let's make things better :+
Die heeft RGB... Staat gewoon bij de specificaties in de handleiding...

Verwijderd

Topicstarter
dan ist er dus een deel van de handleiding bij ons weg :'(

heeft er iemand trouwens ervaring met de marrantz dvd speler en de versterker die ik genoemd heb?

Verwijderd

Topicstarter
^^ Niemand kent de marrantz versterkers?? ^^

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 19 juli 2001 11:55 schreef neographikal het volgende:
^^ Niemand kent de marrantz versterkers?? ^^
Wat is je probleem dan?

Ik ken hem wel hoor, maar om nou hier neer te zetten "hoi, ik ben JvS en ik ken de Sr7000".. Nou nee. :?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben meer op zoek naar ervaringen met de versterker. Zou je hem als goed beoordelen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 20 juli 2001 18:52 schreef neographikal het volgende:
ik ben meer op zoek naar ervaringen met de versterker. Zou je hem als goed beoordelen?
Probeer het eens op www.audioreview.nl

Maar als je 'm al hebt gekocht, dan heb je er toch al voor gekozen, en is-ie voor jou toch prima? :)

Verwijderd

Topicstarter
tjah hij is voor mn ouders :P niet dat ik er niet blij mee ben, arme buren zodra mn folks weg zijn >:)

maar wegens de aaschaf van deze set hebben mijn ouders mij voor de keuze gesteld:
Ik kan mijn Sony MHC 701 met Sony SSH-701 boxen omruilen met hun oude stereo. Voor nop.
Dat is dus een Onkyo TX904 versterker met een paar K-Acoustics Optimal 5 boxen. Deze kunnen van 20-65 watt leveren bij 8 ohm. Wat zouden jullie doen?

thx and greetz Neo

edit: die link werkt niet :? ?

Verwijderd

Sony ruilen voor Onkyo? (Bijna) altijd doen!

Verwijderd

Topicstarter
betere kwaliteit???
t geluid is idd erug goed, maar k denk dat k de boxen ff in dezelfde ruimte ga zetten om ze eens goed te vergelijken. In een huiskamer klinkt t altijd beter dan in een kamer van 5x3.5.

Laten we dat zo eens gaan doen. Zijn er meer mensen met een goed advies?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

was het niet duidelijk?

Je topic 4 keer omhoog schoppen is niet de bedoeling.

ps, wat *schop* msg's gewist.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.