Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Binnenkort zal ik de Fujifilm X-T20 aanschaffen en vroeg mij wat betreft het opladen het volgende af;
Een bekend minpunt van de camera is de batterijduur. Nu film ik graag time-lapse videos, dus batterijduur is wat dat betreft vrij belangrijk.
Nu las ik op verschillende forums dat het opladen van een camera middels een USB-kabel niet ideaal is, en in geval van piekstroom je je camera kan weggooien.

Nu heb ik twee vragen:
1. Is het waar dat het een slecht idee is om via USB op te laden?
2. Als het geen kwaad kan, kan je de camera opladen middels een powerbank tijdens bijvoorbeeld het filmen van een time-lapse?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

1. en aliens rijden alleen in amerikaanse auto's, maar zonder gekkigheid iedere telefoon laad je op via usb, dus waarom een camera niet. Ik doe dit constant met mijn X-T20 en deze doet het nog steeds. Daarnaast is dit een feature van de camera. Deze gaat hem dan niet slopen lijkt mij
  2. Volgensmij kan dit, heb het zelf nog nooit nodig gehad. een optie zou zijn een dummybatterij die je verbind met je kamera
Maar hoe lang zijn je timelapses en hoe wil je deze gaan filmen via een hoop foto's of constant video opnemen?

[ Voor 4% gewijzigd door fdees op 16-08-2018 19:00 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Verwijderd

Topicstarter
Nou, volgens deze rare vent op Youtube is het een slecht idee: YouTube: 🤔 Please DON'T charge your camera batt. via the USB port

Komt erop naar dat de stroom een route door de camera neemt en dus meer kapot kan maken indien piekstroom (of zoiets).

Time lapses wil ik maken middels de functie op de camera, dus losse foto's met interval. Met filmen heeft hij volgens mij ook een bepaald limiet, dus dat zou niet heel handig zijn.
Bedankt voor je reactie overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bij mijn X-T100 wordt geen aparte oplader meegeleverd, behalve een USB-lader en USB-kabeltje. Dat die beoogde manier de camera zou slopen, lijkt me gek. Dat het een risico is bij blikseminslag, ja, dat geloof ik wel. Maar dat geldt ook voor je telefoon.

Bij mij werkt opladen via USB overigens alleen als de camera uit staat!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30

fdees

Trust me I'm an Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:56:
Nou, volgens deze rare vent op Youtube is het een slecht idee: YouTube: 🤔 Please DON'T charge your camera batt. via the USB port

Komt erop naar dat de stroom een route door de camera neemt en dus meer kapot kan maken indien piekstroom (of zoiets).

Time lapses wil ik maken middels de functie op de camera, dus losse foto's met interval. Met filmen heeft hij volgens mij ook een bepaald limiet, dus dat zou niet heel handig zijn.
Bedankt voor je reactie overigens!
Je zegt het zelf al, die man is wel erg grappig en roept veel zaken. De meeste zal ik als ik jouw was met een korreltje zout nemen(althans 1 kg zak).

Zelf heb ik ook al regelmatig zo timelapse gemaakt gaat gewoon goed, wat ik wel doe is dan alles manuaal zetten dus ISO en focus ook. en dan alleen beeld via EVF, wanneer je erin kijkt en geen review van foto laten zien, dan zou de batterij op zijn langste meekunnen. Ook gewoon jpeg doe ik dan scheelt achteraf veel tijd.

Probeersel van mij met de X-T20

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 14:43
Google: https://www.dpreview.com/forums/thread/4129183

[ Voor 8% gewijzigd door Tomas_ op 17-08-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fdees schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Je zegt het zelf al, die man is wel erg grappig en roept veel zaken. De meeste zal ik als ik jouw was met een korreltje zout nemen(althans 1 kg zak).

Zelf heb ik ook al regelmatig zo timelapse gemaakt gaat gewoon goed, wat ik wel doe is dan alles manuaal zetten dus ISO en focus ook. en dan alleen beeld via EVF, wanneer je erin kijkt en geen review van foto laten zien, dan zou de batterij op zijn langste meekunnen. Ook gewoon jpeg doe ik dan scheelt achteraf veel tijd.

Probeersel van mij met de X-T20
Ziet er goed uit! Ik ga zeker eens bekijken welke intstellingen er voor kunnen zorgen dat de batterijduur maximaal is. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een beetje rond gegoogled, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Bedankt voor de link, ik heb mijn antwoord :)
"If your power source is not a USB port connected to a computer that is on, then you can use the camera while charging. I've used my X-T20 connected to my Anker PowerCore+ 26800."
Pagina: 1