Ik ben al een paar dagen bezig om het volgende operationeel te krijgen:
Deskmini 310
Crucial DDR4 Sodimm 2x8gb 2666
Samsung 970 EVO
Het (windows10) systeem heeft regelmatig vastlopers en geeft boot errors. Herstel opties als opstartherstel, safe mode etc.werken niet, soms een direct een 0x000000E melding dat een apparaat niet beschikbaar is en dan komen er geen herstel opties , een schone herinstallatie van Windows10 is noodzakelijk. Via een herstelstation op USB krijg ik ook geen mogelijkheden op herstel. Via een CMD prompt kan ik wel de C-schijf benaderen en zie ik wel de normale bestanden staan van de Windows installatie. Dus de SSD is benaderbaar
Probleem historie:
Deskmini 310
Crucial DDR4 Sodimm 2x8gb 2666
Samsung 970 EVO
Het (windows10) systeem heeft regelmatig vastlopers en geeft boot errors. Herstel opties als opstartherstel, safe mode etc.werken niet, soms een direct een 0x000000E melding dat een apparaat niet beschikbaar is en dan komen er geen herstel opties , een schone herinstallatie van Windows10 is noodzakelijk. Via een herstelstation op USB krijg ik ook geen mogelijkheden op herstel. Via een CMD prompt kan ik wel de C-schijf benaderen en zie ik wel de normale bestanden staan van de Windows installatie. Dus de SSD is benaderbaar
Probleem historie:
- Na ontvangst order vorige week gestart met opbouw van de geleverde onderdelen en installatie van Windows10.
- Daarna drivers van de geleverde DVD geinstalleerd.
- Systeem start op maar geeft en kan verder worden voorzien van software, al snel vastlopers en/of boot errors. ( tijdstip is random soms een paar uur OK en soms direct een probleem).
- Bios geupdate.
- Daarna systeem verschillende malen opnieuw voorzien van Windows10 en elke driver apart geinstalleerd en getest zodat ik kan uitsluiten dat het een driver probleem is. Ook online nieuwe drivers gebruikt.
- Systeem start op maar geeft al snel vastlopers en/of boot errors.
- Daarna compatibiliteitslist opgevraagd en niet op de lijst staande hardware geretourneerd/omgeruild. Dit betrof de Samsung 970 EVO en de Crucial DDR4 16gb. Omgeruild voor G.Skill memory en Intel 760P SSD die op de lijst staan
- Systeem op de zelfde wijze opnieuw opgebouwd en geinstalleerd met volgens de lijst compatibele hardware
- Systeem start op maar geeft al snel vastlopers en/of boot errors bij gebruik.