Asrock Deskmini 310 build problemen

Pagina: 1
Acties:

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Ik ben al een paar dagen bezig om het volgende operationeel te krijgen:

Deskmini 310
Crucial DDR4 Sodimm 2x8gb 2666
Samsung 970 EVO

Het (windows10) systeem heeft regelmatig vastlopers en geeft boot errors. Herstel opties als opstartherstel, safe mode etc.werken niet, soms een direct een 0x000000E melding dat een apparaat niet beschikbaar is en dan komen er geen herstel opties , een schone herinstallatie van Windows10 is noodzakelijk. Via een herstelstation op USB krijg ik ook geen mogelijkheden op herstel. Via een CMD prompt kan ik wel de C-schijf benaderen en zie ik wel de normale bestanden staan van de Windows installatie. Dus de SSD is benaderbaar
Probleem historie:
  • Na ontvangst order vorige week gestart met opbouw van de geleverde onderdelen en installatie van Windows10.
  • Daarna drivers van de geleverde DVD geinstalleerd.
  • Systeem start op maar geeft en kan verder worden voorzien van software, al snel vastlopers en/of boot errors. ( tijdstip is random soms een paar uur OK en soms direct een probleem).
  • Bios geupdate.
  • Daarna systeem verschillende malen opnieuw voorzien van Windows10 en elke driver apart geinstalleerd en getest zodat ik kan uitsluiten dat het een driver probleem is. Ook online nieuwe drivers gebruikt.
  • Systeem start op maar geeft al snel vastlopers en/of boot errors.
  • Daarna compatibiliteitslist opgevraagd en niet op de lijst staande hardware geretourneerd/omgeruild. Dit betrof de Samsung 970 EVO en de Crucial DDR4 16gb. Omgeruild voor G.Skill memory en Intel 760P SSD die op de lijst staan
  • Systeem op de zelfde wijze opnieuw opgebouwd en geinstalleerd met volgens de lijst compatibele hardware
  • Systeem start op maar geeft al snel vastlopers en/of boot errors bij gebruik.
Iemand tips? Of heb ik een defect moederbord in het systeem.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zou het niet handig zijn als je de meldingen ook deelt? Enige wat er nu te lezen valt is dat je nieuwe systeem vastloopt, daar kunnen we weinig mee.

Om te beginnen zou ik eens booten met minimale hardware, memtest draaien en kijken waar je dan tegenaan loopt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is je moederbord wel geschikt voor deze SSD ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Welke cpu?

Hoe staan de instellingen van ram en ssd in het bios?

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Okidoko allen....

Meldingen: GEEN. Systeem sluit regelmatig niet goed af blijft hangen.Een reboot daarna geeft zwart scherm met draaiende cirkel. Na twee extra reboots komt hij in herstelmode. Daar heb ik de volgende keuzes gedaan:

Opstartherstel : niet mogelijk
Systeemherstel : niet mogelijk
Exta functies als fout opsporing, safeboot zijn niet te kiezen.

Booten met minimale hardware reeds uitgevoerd
Memtest geeft geen problemen zowel met de crusical als G.skill modules
SDD samsung 970 evo stond nog niet op de AVL maar de Intel 760P wel.....geen verbetering.
Instellingen van BIOS staan op default. Meerdere malen gecheckt.
CPU I5 8400

[ Voor 54% gewijzigd door Ebfoto op 16-08-2018 19:31 ]