Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan muziek rippen naar mijn wd elements 2tb harde schijf en dit ook afspelen op mijn laptop. Maar zodra ik mijn harde schijf via usb aansluit op mijn Stream magic van Cambridge audio geeft deze aan dat er geen afspeelbare muziek op staat/herkend wordt.

Ik maak geen gebruik van een NAS en dat wil ik ook niet. ik wil gewoon via usb muziek afspelen.

Wie o wie kan mij helpen!! Heb ik ergens een instelling fout??

Relevante software en hardware die ik gebruik Acer laptop met LG losse dvd drive
een WD elements 2tb harde schijf op netstroom en een Cambridge audio stream magic 6 streamer
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: we hebben eerst getest of dit mogelijk was met een acasis harde shijf en dit lukte wel. Dus zijn we een grotere harde schijf gaan kopen om een kleine 500 cds op te zetten in WAV bestand. Vijf cds geript en dit werkt als een zonnetje. Alleen het afspelen op de streamer niet.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Hoe is de 2tb geformatteerd en hoe is de acasis harde schijf geformatteerd?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Welk bestandssysteem hebben de genoemde schijven? Als ik even snel snuffel in de handleiding lijkt enkel FAT32 ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welke stream magic heb je en in wat voor formaat heb je nou geript?

Ahh de 6 dit gelezen?
Use with PCs
With the Stream Magic 6 switched to USB Audio 1.0 (this is the default setting) the
Stream Magic 6 will work with the native Windows XP, Vista or 7 Audio 1.0 driver (no
need to load any new driver) and accept audio up to 24-bit/96kHz.
With the Stream Magic 6 switched to USB Audio 2.0 the Stream Magic 6 needs
the Cambridge Audio USB Audio 2.0 Driver to be loaded and can then accept up to
24-bit/192kHz (and support ASIO and WASAPI Exclusive if required).
The driver is available from www.cambridge-audio.com/StreamMagic6Support

[ Voor 81% gewijzigd door Herby op 16-08-2018 17:14 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ben net terug geweest naar de winkel. hier de schijf omgezet naar twee keer een tb. Het schijnt dat de stream magic 6 usb poort dit geheugen niet aankan..... en zelfs nu hij is gedeeld in twee partities doet hij het nog steds niet...….…. Ik ben echt een leek als het gaat om computers. heb dus besloten om maar te stoppen met de hele zooi. Iedereen bedankt voor jullie antwoorden. wordt zeer gewaardeerd.

groet

rogier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een toevoeging We zijn eruit! Het blijkt dat de Cambridge audio niet werkt met harde schijven groter dan 600 MB. Dit was al heel wat voor die tijd. Een simpele test met een oude harde schijf deed uitkomst bieden. Iedereen bedankt nogmaals voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
600 MB? Wat een arbitrair getal. Dat ding is toch niet zo oud, 2011-ish?
If you have problems with USB Media playback always check the following:
• Check the Stream Magic 6 is capable of playing back the file type you are trying
to access. WMA, AAC, MP3, Vorbis, FLAC and WAV can currently be played.
• The Stream Magic 6 does not support ALAC, WMA Pro, WMA lossless, RAW, AU or
other file types not mentioned.
• For USB Media the Stream Magic 6 can only play non DRM files. Files that have
DRM controls cannot be played.
• Check that your device does not require more than 1A if it is powered from the
USB socket itself.
• Check your device is formatted in FAT32 format.
• The way you organise your USB media affects the size of internal database the
Stream Magic 6 needs to build dynamically as you browse content. Good practice
is to create folders for Artists within which you should have a sub folders for each
Album which then containing the tracks for that Album. Libraries with thousands
of tracks in one folder will progressively slow down the Stream Magic 6s media
browsing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Jeroen3

Alles geprobeerd en uitgevoerd. Niets werkt. De reden dat ik voor de wd elements koos is dat deze op aparte netstroom draaide en niets vroeg van de streamer.
Inmiddels omgeruild naar twee van 500 GB ( sorry geen mb ) En nu wrkt alles als een zonnetje!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Jammer voor ons dat je de gestelde vragen niet hebt beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Renault,

alle vragen en antwoorden die jullie hebben gegeven zijn uitgevoerd / nagekeken / geprobeerd Niets gaf het gewenste resultaat. De formattering van beide schijven waren identiek. Alle bestanden in WAV geript. Via Dimex contact gehad ivm extra updates en of wijzigingen aan de stream magic 6. En al jullie antwoorden zijn meegenomen in het gesprek en probleemoplossend gebeuren in de winkel. Uiteindelijk ( twee keer op en neer verder ) bracht alleen een kleinere opslagcapaciteit de gewenste oplossing. Excuses als ik iets verkeerd heb gedaan op dit forum, heb echt al jullie oplossingen meegenomen en daar ben ik ook dankbaar voor.

Groet,

Rogier
Pagina: 1