pricewatch filters voor versterkers en receivers kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Als je filtert op apparaten die een kenmerk hebben, was het altijd zo dat je kon kiezen tussen en & of en tussen wel & niet. Zoek ik nu versterkers en receivers, dan gebeurt het ineens dat de of-functie als en-functie wordt gebruikt en dat ook de wel-functie als en-functie wordt gebruikt en ik in plaats van te selecteren wat ik wel wil hebben dus ineens moet gaan aangeven wat ik juist niet wil hebben. Vandaag lijkt het alweer wat beter te kloppen, maar gisteren werkte het gewoon niet naar behoren. Als voorbeeld het aantal speakerkanalen. Kies je 5.1 en 7.2 bij wel, dan moet je receivers te zien krijgen die ofwel 5.1 ofwel 7.2 aankunnen en niet enkel receivers die beide in de specificaties hebben staan. Die zijn er ook niet, want enkel het hoogste aantal speakerkanalen wordt vermeld.

Dit is me ook al opgevallen bij laptops: videokaarten wel, levert niks op (want geen enkele laptop heeft een 1080 en een 1060) en dus moet je videokaarten niet kiezen.

Zijn er achter de schermen soms wat dingen veranderd in de manier van de filtering?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Alles lijkt te werken, er is gisteren en vandaar niks aangepast. Dat soort filters worden nauwelijks bijgewerkt, deze staan al jaren goed. Heb het nog even nagekeken.....

Als ik een laptop met een 1050 of 1050Ti zoek, dan krijg ik gewoon de laptops te zien:
categorie: Laptops

Er zijn weinig laptops met twee videokaarten. Je kunt het beste gelijk naar de specificatie ''videochip tweede videokaart'' gaan om een kaart te selecteren, bijv. de 1080: categorie: Laptops

Bij receivers kan ik ook geen fout ontdekken. Zowel 5.1 en 7.2 is zichtbaar:
categorie: Versterkers en receivers

Uiteraard kunnen alle 7.2 receivers ook 5.1 aan :)

“Do. Or do not. There is no try.”

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er was dinsdag een bug mbt de filters gereleased die woensdagochtend werd gefixed. Kan je concreet aangeven wat nu nog fout gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 16-08-2018 16:52 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
BartvanOranje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:55:
Alles lijkt te werken, er is gisteren en vandaar niks aangepast. Dat soort filters worden nauwelijks bijgewerkt, deze staan al jaren goed. Heb het nog even nagekeken.....

Als ik een laptop met een 1050 of 1050Ti zoek, dan krijg ik gewoon de laptops te zien:
categorie: Laptops

Er zijn weinig laptops met twee videokaarten. Je kunt het beste gelijk naar de specificatie ''videochip tweede videokaart'' gaan om een kaart te selecteren, bijv. de 1080: categorie: Laptops

Bij receivers kan ik ook geen fout ontdekken. Zowel 5.1 en 7.2 is zichtbaar:
categorie: Versterkers en receivers

Uiteraard kunnen alle 7.2 receivers ook 5.1 aan :)
Dat van die 2e videokaart begrijp ik. Hij liep echter vast op wel 1060 en wel 1070 bij gewoon 1 videokaart. Dan was er ineens niks meer.

Versterkte luidsprekerkanalen precies eender. Als ik koos voor wel 9.2, 7.2, 7.1, 5.2, 5.1, 5.1.2 en 5.2.2 vond ie wederom niks meer, terwijl ik alle receivers had moeten zien die eender welk van bovenstaande opties hebben, zou moeten zien.

Edit: als ik mijn huidige filters bewaar, maar alle versterkte kanalen weghaal en enkel 2.0 kies, zou ik idealiter natuurlijk alle apparaten moeten zien die 2.0 of hoger ondersteunen. Dus ook receivers met 2.1, 5.2 of 7.2.4. Nu zie ik echter NIKS meer. Ik weet niet of dat een bug is of een feature, maar eigenlijk is het onhandig dat de PW dat niet meteen juist eruit filtert.
ACM schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:52:
Er was dinsdag een bug mbt de filters gereleased die woensdagochtend werd gefixed. Kan je concreet aangeven wat nu nog fout gaat?
Wat er nu nog misgaat is dat bijv. de Denon 6400h geen HDMI-versie heeft aangegeven. Als je kiest voor "niet x" dan zie je hem wel; als je kiest voor "wel x" dan zie je hem niet. Onterecht er wél bij staan, is net zo onhandig, als helemaal overslaan. Aangezien het de opvolger is van de 6300, lijkt het me evident dat hij wel over HDMI 2.x beschikt.

Daarnaast valt de Denon 3400h er tussenuit als je bij audiofilters wisselt tussen of & en. Ik kies dan Dolby Atmos, Dolby Digital, Dolby TrueHD, DTS HD, DTS X. Bij OF staat hij ertussen; bij EN ineens niet.

Ik krijg het idee dat ik hierdoor toch minder hits te zien krijg, dan er daadwerkelijk zijn.

Van de week gold dit ook nog voor de beeldschermresolutie bij smartphones. Dat lijkt nu wel goed te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 16-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[b][message=56148219,noline]Jorgen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @

Wat er nu nog misgaat is dat bijv. de Denon 6400h geen HDMI-versie heeft aangegeven. Als je kiest voor "niet x" dan zie je hem wel; als je kiest voor "wel x" dan zie je hem niet. Onterecht er wél bij staan, is net zo onhandig, als helemaal overslaan. Aangezien het de opvolger is van de 6300, lijkt het me evident dat hij wel over HDMI 2.x beschikt.

Daarnaast valt de Denon 3400h er tussenuit als je bij audiofilters wisselt tussen of & en. Ik kies dan Dolby Atmos, Dolby Digital, Dolby TrueHD, DTS HD, DTS X. Bij OF staat hij ertussen; bij EN ineens niet.

Ik krijg het idee dat ik hierdoor toch minder hits te zien krijg, dan er daadwerkelijk zijn.
Maar staan ze er niet bij omdat hun specificaties fout zijn ingevoerd of omdat de filters niet goed werken?
Als je bijvoorbeeld al die dts/dolby-opties afdwingt, dan zal iedere receiver die er ook maar 1 mist in hun specificaties, gelijk afvallen. Dat is dan een fout bij de specificaties, maar technisch gezien werkt het filter dan gewoon zoals verwacht.

Kortom, dat is een belangrijk onderscheid omdat het aangeeft of er sprake is van foute of onvolledige informatie of van een bug. En daarmee ook of @BartvanOranje of een van zijn teamleden aan de slag moet of juist ik en/of mijn teamleden ;)

Overigens lijken mij de concrete voorbeelden dat er foutieve of incomplete specificaties staan. Mocht je het leuk vinden die te verbeteren, dan kan dat via de knop helemaal onderaan de specificatiepagina's van die producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@ACM Vandaag staat met dezelfde audiofilters de 3400h er ineens wel weer tussen. Volgens mij werd hij er dus ofwel verkeerd uitgefilterd, of het was vanwege een andere filteroptie. Apart. Nu komt hij in elk geval wel weer naar boven.
En ja, ik heb ook wel eens specs toegevoegd. :) Dat is inderdaad handig dat de PW-gebruikers dit ook zelf kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@Jorgen het lijkt me dan eerder dat a.d.h.v. dit topic de specificaties zijn bijgewerkt en niet dat de filters ineens technisch anders werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@ACM fijn in elk geval dat de bug uit de filters gehaald is. Nu is het in ieder geval weer werkbaar (y)

Pagina: 1