Inlezen facturen voor crediteurenadministratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:32

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Ik weet niet of het 'mag' want het is bedrijfsmatig maar er zullen vast meer tweakers zijn die met hetzelfde probleem zitten of zaten en die een oplossing weten:

Mijn vraag is: wat is een goed pakket om facturen 'slim' in te laten lezen en ze automatisch te laten boeken in een crediteurenadministratie?
Ik werk met een boekhoudpakket dat in eigen beheer geschreven is dus als zo'n pakket een exportfile .CSV of .XLS kan maken en we zelf een importfunctie schrijven voor die CSV/XLS dan is het rond.

We werken in een windows omgeving.

Uiteraard heb ik al wat huiswerk gedaan en gekeken naar pakketten zoals:
https://www.scansys.eu/
http://www.therefore.net
http://www.irisxtract.com

Dus ik weet dat het bestaat. Maar ik ken geen bedrijven of mensen die ervaring met deze pakketten hebben.
Zijn er tweakers die wél ervaring hebben met (een van) deze pakketten en deze ervaring wil delen?

Het lijkt me verstandig om eerst ervaringsdeskundigen te vragen voordat ik ze alle drie uitnodig om te laten vertellen dat hun pakket het beste is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Beste antwoord (via Lordy79 op 05-09-2018 16:32)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie Scan Sys draaien bij een klant van ons. Na wat priegelen lijkt dat goed te werken. Je moet wel redelijk standaardformulieren gebruiken, anders zit je toch elk formulier handmatig te verwerken (je moet dan een kader trekken om de gegevens heen en specificeren wat voor data het om gaat). Maar volgens mij is de support van Scan Sys hierin wel ok.

Maar goed, zoals ik zeg; ik ben geen gebruiker van dat systeem. Dat is de fin. admin. van de klant. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 16-08-2018 14:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zie Scan Sys draaien bij een klant van ons. Na wat priegelen lijkt dat goed te werken. Je moet wel redelijk standaardformulieren gebruiken, anders zit je toch elk formulier handmatig te verwerken (je moet dan een kader trekken om de gegevens heen en specificeren wat voor data het om gaat). Maar volgens mij is de support van Scan Sys hierin wel ok.

Maar goed, zoals ik zeg; ik ben geen gebruiker van dat systeem. Dat is de fin. admin. van de klant. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 16-08-2018 14:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 15:18
Ik werk er momenteel niet mee, maar heb wel in de accountancy gezeten toen ca. 5-7 jaar geleden dit bij een aantal bedrijven/klanten ingevoerd werd.
Bij de selectie van je pakket moet (kun) je opletten dat het ook écht automatisch gebeurt. Er waren destijds heel wat pakketten die je factuur scanden, naar een Indiaas IT-centrum stuurden en dat daar de factuur gewoon met de hand werd geboekt. Wél goedkoper, maar niet wat je wil, omdat het lerend vermogen veel te laag is.
Helaas kan ik je over geen van de specifieke pakketten wat vertellen.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rovadodo
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-07 20:19
Hoewel ik geen ervaring heb met de stukken software,
is het een idee om te kijken of ze een demo pakket hebben en deze op een virtual machine (of meerdere) te installeren en er zelf even mee te 'spelen'? Zo kan je bij een paar pakketten een idee krijgen hoe ze werken en kan je op basis daarvan een paar uitnodigen voor een gesprek! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien handig om gebruik te maken van UBL?