Geen ondersteuning Skyp op TV - Alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
Ik heb gelezen dat Skype tv niet meer word ondersteund?

Het gaat hier om mijn 93 jaar oude moeder die in een verzorgingshuis zit en met wie wij dag en nacht verbinding willen hebben mocht dat nodig zijn. Momenteel staat er een flatscreen aangesloten op een laptopje waarop ik Skype heb geïnstalleerd en via HDMI naar de tv verbonden. Na jaren aanstaan is dat laptopje een beetje op z'n eind waardoor deze verbinding niet altijd stabiel is. Dus dachten wij aan de optie een Smart TV met Skype aan te schaffen,maar nu lees ik dus dat Skype het niet meer ondersteund rechtstreeks via de tv.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 16-08-2018 13:31 ]

Anoniem: 1026657

Maar, wat kunnen wij voor je doen hierin? Wat is precies je vraag?

Anoniem: 472287

Nee niet echt.

Welke TV?

Hier kunnen we nog steeds vrij weinig mee.

https://support.skype.com...nger-supported?q=Smart+tv

hier geeft skype inderdaad duidelijk aan Skype on TV no longer supported.

Maarja, heb je een TV met Android, dan gaat het weer wel, mits modern genoeg.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 16-08-2018 13:25 ]

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:05
Als je toch al gelezen hebt dat dit Skype TV niet meer ondersteund gaat worden, waarom zou je dat dan nog overwegen als een optie? Is toch niets moeilijks aan?
Je hebt nu een oude laptop die versleten is zeg je. Pak een nieuwe, en doe het op dezelfde manier. Klaar.

Overigens slaat je topictitel natuurlijk nergens op..

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:15
Voor nieuwe lezers: Skype via de tv opties?

Skype voor TV is dus inderdaad niet meer ondersteund, dus dat gaat hem niet meer worden. Wat houdt je tegen om de laptop te vervangen door een andere laptop, of een nucje met een webcam? Skype heeft niet veel nodig,dus het kan al heel goedkoop :). Ik zou zelf voor een NUCje omdat ik verwacht dat die stiller zijn.

Als je voor een nucje gaat moet je ook rekening houden met dus een webcam én een microfoon (maar die kan ook in de webcam zitten)

[ Voor 33% gewijzigd door Nat-Water op 16-08-2018 13:33 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Als je het niet eens bent met een slotje mag je mij per DM of e-mail daar op aanspreken. Dit is niet de vorm om je commentaar te leveren en op deze manier een topic te openen. Ook dat staat in het beleid van GoT wat je nu wederom niet nakomt (de vorige was de slechts TS van het andere topic).

Bij deze de Topic Titel aangepast en TS gewijzigd door onnodig gefrustreerde informatie te verwijderen.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 16-08-2018 13:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• V.Roelofs
Dus als we een android tv aanschaffen hebben we Skype,dit was mijn vraag?

• Nat-Water
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:41:
Nee, want
Skype voor TV is dus inderdaad niet meer ondersteund,

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:41:
Als je een TV met Android er op aanschaft heb je de mogelijkheid om Skype te installeren.

Of het dan goed werkt met de camera en of microfoon die je van plan bent aan te schaffen (neem ik aan?) dat is dan weer afwachten.

• V.Roelofs
..volgens Intelligo wel?

• V.Roelofs
Ja,ik dacht gewoon allles via 1 apparaat,is er niemand die daar dan ervaring mee heeft?

V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:44:
Ja,ik dacht gewoon allles via 1 apparaat,is er niemand die daar dan ervaring mee heeft?
De ervaring is dat Skype/Microsoft het niet hebben wil op de TV.

Je bent beter af met een laptop/desktop verbonden aan je TV.

• Nat-Water
Laten we het dan zo zeggen:

https://support.skype.com...r-supported?q=unsupported

Tenzij je het allemaal uit wil zoeken welke TV welke versie draait, zou ik gewoon een nieuwe PC neer zetten. Is ook goedkoper dan een nieuwe TV lijkt me?

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 16-08-2018 13:46 ]

• V.Roelofs
Ok,bedankt,dan laten we alles bij het oude!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-07 16:20
Is een Raspberry Pi geen goedkope oplossing?
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=195556

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Koop gewoon een Yealink Skype for Business telefoon. Gun je moeder met 93 jaar eens wat rust en zadel haar niet op met moderne technologie. Met zo'n Yealink toestel kan ze dat apparaat gebruiken zoals ze het gewend is: Ook in haar tijd had je geheugentoetsen, zelfs op puls telefoons.

• V.Roelofs

• V.Roelofs
Trommelrem schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:51:
Koop gewoon een Yealink Skype for Business telefoon. Gun je moeder met 93 jaar eens wat rust en zadel haar niet op met moderne technologie. Met zo'n Yealink toestel kan ze dat apparaat gebruiken zoals ze het gewend is: Ook in haar tijd had je geheugentoetsen, zelfs op puls telefoons.
Ze hoeft er niets voor te doen hoor,Skype staat zo ingesteld dat-ie automatisch opstart en naar het tv scherm gaat als wij bellen..

• Nat-Water

• V.Roelofs
..helaas..

• V.Roelofs
Wat is eigenlijk de achterliggende reden dat Skype niet meer via tv's ondersteund word?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je s.v.p. stoppen met dat dubbelposten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:57:
Wat is eigenlijk de achterliggende reden dat Skype niet meer via tv's ondersteund word?
Allemachtig, je kunt toch zelf ook wel even zoeken? :o Probeer eens: [google=microsoft stopt met skype voor tv] en lees de nieuwsberichten hierover.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Nat-Water
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:57:
Gokje: Geld.
Gebruikers t.o.v. kosten van onderhoud.

Is zoiets leuk? Klik. Webcam erbij, ben je klaar voor 100 piek. Is wel een oud barreltje, maar you get the point.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 16-08-2018 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 14:27
Geef je moeder een Ipad dan hoeft er niet heel de dag een laptop aan te staan en de TV ook niet.

Cloud ☁️

• V.Roelofs
Goeie tip,bedankt!

Als ik als leek ff mag brainstormen;
"Als ik m'n android flatscreen met internet als monitor gebruik zou ik toch gewoon de Skype app moeten kunnen installeren en draaien,hoe ziet Skype het verschil tussen een monitor en flatscreen"?

Waarschijnlijk dom gedacht?

• HKLM_
  • Laatst online: 14:27
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:07:
Goeie tip,bedankt!

"Als ik m'n android flatscreen met internet als monitor gebruik zou ik toch gewoon de Skype app moeten kunnen installeren en draaien,hoe ziet Skype het verschil tussen een monitor en flatscreen"?

Nope het gaat niet om het scherm maar om de android. Ik heb een sony android TV en daar zit een store op maar die is anders als de Android store op mijn samsung.

Cloud ☁️

• V.Roelofs
HKLM_ schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:06:
Geef je moeder een Ipad dan hoeft er niet heel de dag een laptop aan te staan en de TV ook niet.
Ze heeft helaas maculadegeneratie,een oogafwijkijng waardoor ze nog maar heel weinig kan zien,vandaar de optie grote flatscreen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:07:
Goeie tip,bedankt!

Je bedoelt dat je een apparaat aansluit waarop Skype wel ondersteund wordt en dan de TV als monitor gebruikt? Ja, dat werkt (natuurlijk) want dan maak je geen gebruik van de smart-functionaliteiten van de TV. Skype op een Android tablet/telefoon wordt gewoon ondersteund.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 16-08-2018 14:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• V.Roelofs
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Je bedoelt dat je een apparaat aansluit waarop Skype wel ondersteund wordt en dan de TV als monitor gebruikt? Ja, dat werkt (natuurlijk) want dan maak je geen gebruik van de smart-functionaliteiten van de TV.
nee,dacht via de android van de flatscreen,maar als ik het goed begrijp is die weer verschillend van je tablet en/of telefoon?
Ik dacht android is android..

[ Voor 3% gewijzigd door V.Roelofs op 16-08-2018 14:13 ]

• Room42
  • Niet online
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

nee,dacht via de android van de flatscreen,maar als ik het goed begrijp is die weer verschillend van je tablet en/of telefoon?
Dan snap ik niks van je vraag :o

Zie anders ook even dit: Wat zijn de systeemvereisten voor Skype?
V.Roelofs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:12:
[...] Ik dacht android is android..
Ja, das war einmal...

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 16-08-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V.Roelofs
Room42 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

Dan snap ik niks van je vraag :o

Zie anders ook even dit: Wat zijn de systeemvereisten voor Skype?
Ik dacht dat Skype op een android tv rechtstreeks te downloaden was via de appstore en te draaien,dus ook niet?
Iedereen iig bedankt voor de hulp en adviezen,we gaan maar voor zekerheid! ;)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 18:46

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb hier een Philips TV met Android en daarop zit standaard Skype geïnstalleerd. Als ik Skype start springt de camera tevoorschijn (nog niet eerder gezien haha). Ik heb alleen geen Skype account dus kan het niet even snel testen.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-07 16:20
Orac schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:25:
Ik heb hier een Philips TV met Android en daarop zit standaard Skype geïnstalleerd. Als ik Skype start springt de camera tevoorschijn (nog niet eerder gezien haha). Ik heb alleen geen Skype account dus kan het niet even snel testen.
Werkt dat niet met ieder hotmail/outlook/live account?

@Orac Ben je je er van bewust dat de accounts die ik hierboven noem allemaal microsoft accounts zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door pacificocean op 16-08-2018 14:40 ]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 18:46

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb even gekeken. Het moet met een microsoft account. -O- En dat heb ik niet.

@pacificocean : Ik heb een hotmail account geprobeerd en dat werkt niet. Ik heb geen outlook/live account.

Edit: Zo te zien zijn er geen nieuwe TV's meer met een ingebouwde camera. Mijn TV is 4 jaar oud.

[ Voor 113% gewijzigd door Orac op 16-08-2018 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48
Een NUC met laatste generatie atom ( dacht 6y6a of zoiets ) , met HDD en ram ben je voor 200 euro klaar, draait W10 en dus recente versie van Skype.

Runs everything...

Pagina: 1