Ik heb net bij de "electronica-zaak om de hoek" 24 m interlink-kabel gehaald. Die wil ik gebruiken voor digitaal geluid (pc -> receiver), maar ook voor composiet video. Ik fijn 2 kabeltjes in elkaar flansen, blijkt de video niet te werken. Het is een 75 ohm kabel, maar ik heb het idee dat dit niet de goede kabel is voor video. Klopt dit? Of doe ik iets anders verkeerd?
Verwijderd
24meter met een composite kabel???? ik kreeg toch al wel beeldverlies met 10meter kabel. Misschien dat je hier wle een erg hoge-kwaliteitskabel voor moet hebben.
Tja, nou, hij's dus 12 m. Het moeten namelijk 2 kabels van worden. Eén voor audio en één voor video, die dus niet werkt. Maar dit was kabel van f 1,95 pm. Niet echt duur dus.
Verwijderd
ahha. Ehm een beetje coaxkabel is al duurder, k denk niet dat dit echt supergoede kwaliteit is.Op woensdag 18 juli 2001 18:55 schreef Flippit het volgende:
Tja, nou, hij's dus 12 m. Het moeten namelijk 2 kabels van worden. Eén voor audio en één voor video, die dus niet werkt. Maar dit was kabel van f 1,95 pm. Niet echt duur dus.
Ja, oké maar waarom krijg ik dan echt bijna geen beeld? Moeilijk om te laten zien, maar het is echt zwaar naatje. Niet een beetje ruis ofzo, maar bijna zwart beeld. Vreemd?
het type kabel dat je voor composiet video nodig hebt is idd. 75 ohm. maar de kwaliteit is erg belangrijk. als je een RG59 kabel koopt heb je voor 12 meter altijd genoeg kwaliteit. en afhankelijk van het merk kun je dan ook veeeeeeeeeeeel langere lengtes aan. zo heb ik laats voor een examenstunt een camera via de composiet uitgang met 100METER! kabel aangesloten op een LCDprojector. haarscherp beeld (merk kabel: TASKER)
als je even verteld hoe dik die kabel is (in mm dus) dan kunnen mensen je al meer vertellen over de kwaliteit. ook de dichtheid van de afscherming is van belang (veel/weinig draadjes, gewoon gedraaid/vlechtwerk, wel/geen folie, enz enz enz)
waarschijnlijk is je kabel gewoon niet ok, of je hebt dus een fout gemaakt bij het solderen.
PS weet je zeker dat het geen SOFTWARE probleem is? bijvoorbeeld NTSC ipv PAL protocol
of verschillende aansluitingen zoals SVHS ipv COMPOSIET?
probeer het eens met een korte kabel als het dan wel goed werkt, ligt het aan de kabel, als het dan ook niet werkt, ligt het ergens anders aan.
als je even verteld hoe dik die kabel is (in mm dus) dan kunnen mensen je al meer vertellen over de kwaliteit. ook de dichtheid van de afscherming is van belang (veel/weinig draadjes, gewoon gedraaid/vlechtwerk, wel/geen folie, enz enz enz)
waarschijnlijk is je kabel gewoon niet ok, of je hebt dus een fout gemaakt bij het solderen.
PS weet je zeker dat het geen SOFTWARE probleem is? bijvoorbeeld NTSC ipv PAL protocol
of verschillende aansluitingen zoals SVHS ipv COMPOSIET?
probeer het eens met een korte kabel als het dan wel goed werkt, ligt het aan de kabel, als het dan ook niet werkt, ligt het ergens anders aan.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Verwijderd
Heb hier 20 meter kabel compositevideo gecombineerd met stereogeluid van m'n Matrox G450 c.q. soundblaster AWE64 Gold naar m'n tv en stereo lopen met een perfect beeld en geluid. Geluid is wel ietsje zachter maar da's een kwestie van de versterker heel ietsje harder. Koste wel 60 gulden.
Kabel:
zwart
diameter 6mm
harde koperen kern
enkelvoudige afscherming
gevlochten koperdraadjes
Hij werkt prima als digitale interlink (geluid dus), maar video werkt niet. Kabel is dus naar mijn mening goed gefabriceerd.
Hij loopt gewoon van composiet naar composiet, en volgens Matrox is het PAL, NTSC heb ik ook geprobeerd, maar dat is dus helemaal geen beeld (wat te verwachten was).
Moet ik soms overgaan tot de aanschaf van een Oehlbach video kabel met dubbele afscherming etc. Quanta costa?
zwart
diameter 6mm
harde koperen kern
enkelvoudige afscherming
gevlochten koperdraadjes
Hij werkt prima als digitale interlink (geluid dus), maar video werkt niet. Kabel is dus naar mijn mening goed gefabriceerd.
Hij loopt gewoon van composiet naar composiet, en volgens Matrox is het PAL, NTSC heb ik ook geprobeerd, maar dat is dus helemaal geen beeld (wat te verwachten was).
Moet ik soms overgaan tot de aanschaf van een Oehlbach video kabel met dubbele afscherming etc. Quanta costa?
Nee, die kabel van 1 meter die ik geprobeerd heb, werkte hiervoor wel altijd. WTF is er aan de hand hier??Op woensdag 18 juli 2001 22:14 schreef neographikal het volgende:
kutkabel??
RG-59, maaruh, wat maakt dat uit?Op woensdag 18 juli 2001 22:40 schreef artfather het volgende:
is het RG-58 of RG-59 kabel?
Nou, het maakt geen verschil of ik die lange kabel neem of dat ik de korte neem. Volgens mij ligt het dus niet aan de kabel. Ook niet aan mijn receiver, niet aan mijn tv, dus moet het aan de matrox liggen. Maar wat is de oplossing dan? Ik wordt echt gek hiervan.
Verwijderd
Heb je cinchpluggen gesoldeerd, of BNC-tjes met cinchverloop gesoldeerd/geknepen.
Ik heb met laatstgenoemde een keer soortgelijke problemen gehad. Afscherming raakte toen met een draadje de binnenader.
Ik heb met laatstgenoemde een keer soortgelijke problemen gehad. Afscherming raakte toen met een draadje de binnenader.
Maar ik heb het probleem dus ook met een kant-en-klare kabel, die het eerder wel gedaan heeft. Volgens mij ligt het dus aan die Matrox.
Verwijderd
Heb je misschien niet per ongeluk een kabel met sluiting aangesloten, dan is het vrijwel zeker dat je matrox een opdonder heeft gehad.
Of installeer de kaart opnieuw.....
Ach ja... je moet eigenlijk alles proberen en dingen uitsluiten, daar ben je dus al mee bezig geweest!
Ik denk idd ook dat het je matrox is!
Of installeer de kaart opnieuw.....
Ach ja... je moet eigenlijk alles proberen en dingen uitsluiten, daar ben je dus al mee bezig geweest!
Ik denk idd ook dat het je matrox is!
Mwah, waarschijnlijk is het dan software. Ik ga wel weer de bezem door mijn computer halen. Dan zie ik wel weer. Of ik moet ff sparen voor een standalone dvd. 
Tnx anyway, ik ga slapen.
Tnx anyway, ik ga slapen.
Pagina: 1