Ik moet hier evenwel mededelen dat ik nooit lessen Excel heb gevolgd, al wat ik weet heb ik zelf (of via forums) geleerd.
Af en toe stoot ik op problemen (voor mij althans
) die ik na verloop van tijd toch niet kan oplossen, bijgevolg kom ik bij mensen als jullie terecht, waarvoor bij voorbaat mijn oprechte dank
.
Probleem:
In de cellen F5 t.e.m. F16 staan tijdsnotaties [u]:mm van manueel ingevoerde tijdstippen, zoals 1:00, 2:30, 4:00 enzovoort…
In de cellen T5 t.e.m. T19 staan uitkomsten van een ALS formule in tijdsnotatie u:mm, lopende van 00:15 tot 01:30
Als ik echter deze twee kolommen (F & T) wil optellen met elkaar wordt alleen de som van de eerste kolom (manueel ingevoerde) tijdsnotaties samen gerekend, mogelijks worden uitkomsten van de ALS formule niet herkend als tijdsnotatie…?
De formule van T5 is bijvoorbeeld:
=ALS(R5="vast";"1:00";ALS(R5="afbesteld";"00:15";ALS(R5="los";"00:30";ALS(R5="shift";"01:30"))))
Relevante software die ik gebruik is de Office 365.
Af en toe stoot ik op problemen (voor mij althans
Probleem:
In de cellen F5 t.e.m. F16 staan tijdsnotaties [u]:mm van manueel ingevoerde tijdstippen, zoals 1:00, 2:30, 4:00 enzovoort…
In de cellen T5 t.e.m. T19 staan uitkomsten van een ALS formule in tijdsnotatie u:mm, lopende van 00:15 tot 01:30
Als ik echter deze twee kolommen (F & T) wil optellen met elkaar wordt alleen de som van de eerste kolom (manueel ingevoerde) tijdsnotaties samen gerekend, mogelijks worden uitkomsten van de ALS formule niet herkend als tijdsnotatie…?

De formule van T5 is bijvoorbeeld:
=ALS(R5="vast";"1:00";ALS(R5="afbesteld";"00:15";ALS(R5="los";"00:30";ALS(R5="shift";"01:30"))))
Relevante software die ik gebruik is de Office 365.