Vraag

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
Ik zoek een?
Aangezien ik binnenkort verhuis naar een loft zou ik ook graag een audio willen aankopen. Aangezien een degelijke setup redelijk wat kost zou ik willen beginnen met een deel van de setup. De loft is ook niet super groot dus is het ook niet nodig om alles aan te kopen.
Dus wat heb ik nodig: Receiver, 2 front speakers, 1 center en een subwoofer.
Ik ben ook helemaal geen kenner, in het geval ik iets kan laten vallen en huidige onderdelen een upgrade kan geven is voor mij ook zeker goed.

Wat is je budget?
schatting rond de 1500-2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral om muziek te luisteren, maar ga dit natuurlijk ook aan mijn TV hangen om films en series te zien.

Wat heb je zelf al gevonden?
Receiver:Denon AVR-X3400H - 800EUR
https://tweakers.net/pric...avr-x3400h/specificaties/

Speakers: Aangezien momenteel de Q Acoustics 3050 zeer mooi geprijst staan, zou ik heirvoor gaan. dus dat is 2x 250EUR
https://tweakers.net/pric...3050-(grafiet-grijs).html

Center: Ik heb dus helemaal geen kennis van audio setups, maar ik zou dus alles van het zelfde merk nemen. bij Q Acoustics zijn er dus 2 modellen, Q Acoustics 3090C of Q Acoustics Concept Center (kleuren zouden niet echt passen bij de set). 125EUR vs 215EUR
https://tweakers.net/pric...-3090c-mat-(grafiet).html
https://tweakers.net/pric...concept-center-(wit).html

Subwoofer: afgaande op de pricewatch beoordeling zou ik voor Klipsch R-110SW (Zwart) 380EUR
https://tweakers.net/pric...psch-r-110sw-(zwart).html

Totaal: net geen 2000EUR

Welke vragen heb je hier nog over?
Is deze setup een verstandige keuze? Kan ik hier op verder bouwen of moet ik hiervoor andere spullen gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:43
Advies (wat eigenlijk altijd bij dit soort vragen wordt gegeven): ga luisteren!
Op basis van reviews was ik van plan om een paar Q Acoustics aan te schaffen, maar na 2 luistersessies bij 2 verschillende winkels heb ik toch voor een ander merk gekozen omdat ik deze prettiger vond klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@glekke55 Zoals @nielsgaastra ook al opmerkt: speakers moet je horen! Wat ik mooi vind, vindt jij misschien wel helemaal niet mooi. Reviews zeggen natuurlijk wel iets, maar uiteindelijk bepaalt jouw smaak welke speakers het beste voor je zijn.

Zet eens op een rijtje wat je precies met je setup wilt gaan luisteren / zien / aansluiten. Dan kunnen we een gedegener advies aan je geven. (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Koop gewoon dikke 2.0 (doormiddel van twee duurdere zuilen) ipv zuilen met losse woofer en een center.

[ Voor 22% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-08-2018 13:19 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• glekke55
Jorgen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:12:
@glekke55 Zoals @nielsgaastra ook al opmerkt: speakers moet je horen! Wat ik mooi vind, vindt jij misschien wel helemaal niet mooi. Reviews zeggen natuurlijk wel iets, maar uiteindelijk bepaalt jouw smaak welke speakers het beste voor je zijn.

Zet eens op een rijtje wat je precies met je setup wilt gaan luisteren / zien / aansluiten. Dan kunnen we een gedegener advies aan je geven. (y)
Ik luister naar heel veel verschillende types van muziek (House, electro, rock, classic,..).
Ik ga er enkel mijn tv aanhangen(voor netflix) en mijn laptop om muziek te spelen.
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:16:
Koop gewoon dikke 2.0 (doormiddel van twee duurdere zuilen) ipv zuilen met losse woofer en een center.
Wat bedoel je hiermee? Kan je hier een voorbeeld van geven?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:16:
Waarom? Juist voor tv kijken biedt een center meerwaarde ten op zichte van enkel zuilen. Het komt de helderheid/verstaanbaarheid van de spraak ten goede én als direct voordeel komt de spraak ook nog eens direct onder het scherm vandaan wat ook de natuurgetrouwheid van het geluidsbeeld ten goede komt. Ik zou iemand die ook tv/film ermee wil horen, daarom juist wel aanraden om ook een center te nemen.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:57

GforceNL

Out of memory....

Complete Sonos set niks voor je?

Erg tevreden over en kan alles wat je er mee wilt doen.

Ook geen gedoe met kabels enzo.

<Zinloze tekst hier>

• Sir_Hendro
glekke55 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Zo een grote staande luidspreker noemen we vaak een zuil. Het is qua geluidskwaliteit prettiger om twee goede zuilen te kopen dan iets goedkopere maar dan met een center en een subwoofer erbij. Een redelijke zuil kan al behoorlijk veel (en aardige diepe) bass produceren. Subwoofers zijn voor interessant voor films (vooral met een LFE kanaal) en misschien ook een beetje voor gaming bij explosies en dergelijke.

Dus luister eens naar een mooie stereo opstellingen van twee zuilen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

glekke55 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Ik luister naar heel veel verschillende types van muziek (House, electro, rock, classic,..).
Ik ga er enkel mijn tv aanhangen(voor netflix) en mijn laptop om muziek te spelen.

[...]

De muziekstijl maakt nog niet zo zeer uit ;) waar het meer om gaat is of je er bijv ook Spotify mee wilt luisteren, wat voor een soort tv het is (4k, 3d, hdr, etc) wat de videobron is van je tv (tv zelf via de coax kabel, of bijv. de tv-tuner van je internetprovider), of er nog een dvd/blu-rayspeler aangesloten moet worden, of je alleen nu een 3.1 overweegt en bijv. later wilt uitbreiden naar 5.1, etc. Dat bepaalt allemaal mee welke receiver geschikt voor je gaat zijn.
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

Zo een grote staande luidspreker noemen we vaak een zuil. Het is qua geluidskwaliteit prettiger om twee goede zuilen te kopen dan iets goedkopere maar dan met een center en een subwoofer erbij. Een redelijke zuil kan al behoorlijk veel (en aardige diepe) bass produceren. Subwoofers zijn voor interessant voor films (vooral met een LFE kanaal) en misschien ook een beetje voor gaming bij explosies en dergelijke.

Dus luister eens naar een mooie stereo opstellingen van twee zuilen.
Het één sluit het ander niet uit toch? Ik luister mijn muziek in stereo en alle films/series in 5.1.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 16-08-2018 13:56 ]

• Sir_Hendro
Jorgen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:54:

[...]

Het één sluit het ander niet uit toch? Ik luister mijn muziek in stereo en alle films/series in 5.1.
Hij wil geen 5.1 maar een 2.1 met een center speaker. In dat geval zou ik eerder 2.0 nemen of anders 5.1. Echter qua budget zou hij met een 2.0 installatie iets veel mooiers kunnen krijgen dan bij een 5.1.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Hij wil geen 5.1 maar een 2.1 met een center speaker. In dat geval zou ik eerder 2.0 nemen of anders 5.1. Echter qua budget zou hij met een 2.0 installatie iets veel mooiers kunnen krijgen dan bij een 5.1.
Een 2.1 met een center is een 3.1 ;)
Je zult binnen je budget altijd ergens op moeten bezuinigen, of accepteren dat je in stappen uitbreidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glekke55
Jorgen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

De muziekstijl maakt nog niet zo zeer uit ;) waar het meer om gaat is of je er bijv ook Spotify mee wilt luisteren, wat voor een soort tv het is (4k, 3d, hdr, etc) wat de videobron is van je tv (tv zelf via de coax kabel, of bijv. de tv-tuner van je internetprovider), of er nog een dvd/blu-rayspeler aangesloten moet worden, of je alleen nu een 3.1 overweegt en bijv. later wilt uitbreiden naar 5.1, etc. Dat bepaalt allemaal mee welke receiver geschikt voor je gaat zijn.

[...]

Aahzo, momenteel een oudere tv met maar 1080p (nog te updaten).
streaming via laptop(HDMI)
voor muziek gebruik ik Spotify en soms ook youtube.
Decoder is ook gewoon via HDMI (ik ben van Belgie, gebruiken momenteel ProximusTV). een voor de rest geen andere apparaten.

Het is inderdaad de bedoeling om later naar 5.1 of 7.2 te gaan (vandaar ook de 7.2 receiver)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is de reden dat je op die relatief dure receiver bent uitgekomen dan? De pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart kan in principe ook alles wat jij wil. Wat voor een nieuwe tv zou je in de toekomst willen kopen?

Gebruik de Tweakers Pricewatch en filter daarbij op de volgende punten:

1) Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
5) Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
6) Vanzelfsprekend de prijs.

Op 1 t/m 4 vergelijk je in de pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee.

• glekke55
De Denon receiver had goede reviews :). Ik hen zelf gewoon geen/weinig kennis over die dingen dus was ik maar op zoek gegaan naar reviews.

Die is in alles ook net iets beter denk ik, en zou dus ook iets meer future proof zijn. Denk ik hier verkeerd en ga ik gewoon te veel geld uitgeven aan dingen die niet nodig zijn?

Voor een TV was ik aan het denken richting LG OLED C8. Maar dat staat allemaal noh niet vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OLED C8 is een prima koop. C7 trouwens ook nog.

Dan wil je dus in elk geval een receiver met alle zaken zoals HDMI 2.x (2.0, 2.0a, 2.0b of 2.1); HDCP 2.2; passthrough van 4k, HDR, enz.

Qua verdeling van je budget zou ik denken aan maximaal 1/3 voor je receiver en de rest voor de speakers. Daarvan gebruik je weer het grootste deel voor je fronts (stereo links en stereo rechts). De center koop je dan liefst van hetzelfde merk en uit dezelfde serie, zodat het geluidsbeeld het best klinkt.

Of je teveel geld uitgeeft, is vooral een kwestie van kijken welke functies je nodig hebt en dan de receiver kiezen die het beste bij je budget past. € 200 meer voor dezelfde functies is niet nodig. Tenzij er bijvoorbeeld een aantal extra's op zitten die jij de moeite waard vindt.

Ik zal ook straks nog wel eens kijken naar welke receivers er het beste aansluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 16-08-2018 16:52 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Alle speakers het liefst uit dezelfde serie,sinds Dolby Digital, is elk kanaal gelijk en je hoort dat gewoon terug.Ik had eerst andere achterspeakers als de fronts, maar sinds ze gelijk zijn is het geluid echt enorm vooruit gegaan

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

freaky35 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:16:
Alle speakers het liefst uit dezelfde serie,sinds Dolby Digital, is elk kanaal gelijk en je hoort dat gewoon terug.Ik had eerst andere achterspeakers als de fronts, maar sinds ze gelijk zijn is het geluid echt enorm vooruit gegaan
Ja en nee. Fronts + center wel. Sub en surrounds (achter, naast, atmos) zijn puur effectspeakers. Dat verschil is echt niet zo groot.

• glekke55
@Jorgen Alvast bedankt voor de info.
Dus de subwoofer kan ik ook gewoon schrappen en op een later moment kopen? aangezien ik 2 zuilen koop en een center.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja hoor, dat kan. Als je een 5.1 set stap voor stap wilt opbouwen, begin je vanzelfsprekend bij de 2.0. Hoe je van daaruit verder gaat is geheel aan jou, maar de keuze voor 3.0 is prima.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nog even gekeken. Ik denk dat je al een heel eind komt met een pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart of een pricewatch: Sony STR-DN1080 bijvoorbeeld.

Je moet zelf bij de fabrikant even nazien of ze alle HDR-versies e.d. ondersteunen en hoeveel vd aanwezige HDMI-poorten ook HDCP 2.2 ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Vind je lijst in openingspost niet verkeerd, je zou een iets minder dure receiver kunnen nemen met een betere sub een svs pb1000 ofzo.
Die gaat dieper das mooi bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Bedankt allemaal ;)
Ik denk voor de Sony STR-DN1080 tegaan. Helaas is hier geen audio winkel in de buurt om eens wat speakers te testen. Dus ga het toch maar voor de Q Acoustics 3050 gaan.Als center weet ik het nog niet zo goed.
Sub ga ik nog even mee wachten, svs pb1000 is precies nergens meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Als je Sony wilt moet je de ES lijn nemen. Die hebben de beste geluidskwaliteit.
http://www.sonypremiumhome.com/receivers/

Dan wordt het qua budget iets als deze modellen:
STR-ZA810ES
STR-ZA1100ES

Heb zelf ook een Sony ES series draaien. Niet omdat ze beter zijn dan andere merken (Denon en Marantz zijn volgens mij het meest geliefd). ik heb echter niks te klagen over mijn STR-DA1200ES. Dat is nu al een aardig oud beestje :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32:
Bedankt allemaal ;)
Ik denk voor de Sony STR-DN1080 tegaan. Helaas is hier geen audio winkel in de buurt om eens wat speakers te testen. Dus ga het toch maar voor de Q Acoustics 3050 gaan.Als center weet ik het nog niet zo goed.
Sub ga ik nog even mee wachten, svs pb1000 is precies nergens meer te kopen.
Als center een bij je fronts horende speaker nemen. Dat is de 3090ci.

De SVS PB1000 is hier op voorraad https://www.hificorner.nl...channable=e23950.UEIxMDAw. Mooie sub, heb em zelf ook :) Voor films wil je echt geen sub missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 17-08-2018 11:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glekke55
Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
Als je Sony wilt moet je de ES lijn nemen. Die hebben de beste geluidskwaliteit.
http://www.sonypremiumhome.com/receivers/

Dan wordt het qua budget iets als deze modellen:
STR-ZA810ES
STR-ZA1100ES

Heb zelf ook een Sony ES series draaien. Niet omdat ze beter zijn dan andere merken (Denon en Marantz zijn volgens mij het meest geliefd). ik heb echter niks te klagen over mijn STR-DA1200ES. Dat is nu al een aardig oud beestje :9
Niet helemaal overtuigt waarom ik voor ES moet gaan i.p.v. de STR-DN1080. Voor zover ik kan zien heeft die enkel HDR hlg extra. Daarnaast verlies ik wel wat connectiviteit, zoals internet,bluethooth, remote app en chromecast.
Hulleman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Als center een bij je fronts horende speaker nemen. Dat is de 3090ci.

De SVS PB1000 is hier op voorraad https://www.hificorner.nl...channable=e23950.UEIxMDAw. Mooie sub, heb em zelf ook :) Voor films wil je echt geen sub missen.
Bedankt, zou perfect in het budget passen met 1725EUR in totaal met sub.

[ Voor 6% gewijzigd door glekke55 op 17-08-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Niet helemaal overtuigt waarom ik voor ES moet gaan i.p.v. de STR-DN1080. Voor zover ik kan zien heeft die enkel HDR hlg extra. Daarnaast verlies ik wel wat connectiviteit, zoals internet,bluethooth, remote app en chromecast.
Met de ES lijn heb je inderdaad iets minder connectiviteit maar een hogere geluidskwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Jorgen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:22:
Ik heb nog even gekeken. Ik denk dat je al een heel eind komt met een pricewatch: Onkyo TX-NR656 Zwart of een pricewatch: Sony STR-DN1080 bijvoorbeeld.

Je moet zelf bij de fabrikant even nazien of ze alle HDR-versies e.d. ondersteunen en hoeveel vd aanwezige HDMI-poorten ook HDCP 2.2 ondersteunen.
Kijk ook even naar Yamaha. Mooie receivers met een uitstekende geluidskwaliteit. Ook is de app van Yamaha vele malen beter dan die van Onkyo. Sony heb ik een tijdje terug ook geprobeerd maar die versterker maakte het geluid schel met mijn speakers.

Hou er dus rekening mee dat bepaalde merken speakers in combinatie met een bepaald merk versterker totaal anders kunnen klinken. Om een goede samenstelling te kunnen maken zul je dus echt moeten gaan luisteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Ik lees hier weer eea over geluidskwaliteit. Een receiver heeft daar nagenoeg geen impact op. Als je een andere klank hoort bij een receiver tov een andere receiver dan zit dat voor 99% in de calibratie van de receiver en 1% tussen je oren :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
sjaool schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Kijk ook even naar Yamaha. Mooie receivers met een uitstekende geluidskwaliteit. Ook is de app van Yamaha vele malen beter dan die van Onkyo. Sony heb ik een tijdje terug ook geprobeerd maar die versterker maakte het geluid schel met mijn speakers.

Hou er dus rekening mee dat bepaalde merken speakers in combinatie met een bepaald merk versterker totaal anders kunnen klinken. Om een goede samenstelling te kunnen maken zul je dus echt moeten gaan luisteren.
Ik denk dat een vergelijkbare Yamaha al richten de +800EUR gaat.
https://tweakers.net/pric...d-titanium/specificaties/ is al 750EUR en heeft maar 60W Frontspeakervermogen en de Q Acoustics 3050 verwachten 100W. Of begrijp ik het verkeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door glekke55 op 17-08-2018 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Je moet je niet gek laten maken door wattages of receivers die een betere geluidskwaliteit leveren. Dat is echt onzin. Je moet kijken naar wat je voor opties gaat gebruiken van een receiver. Denk aan het aantal speakers, de codecs (DTS HD, dolby, atmos etc), wifi, HDR en 4K ondersteuning, HDCP2.2, spotify/tidal etc. Daarnaast spelen looks ook mee natuurlijk.

Alle receivers in jouw prijsklasse kunnen prima de speakers aansturen die je bij de reguliere hifizaak koopt. Echt exotische speakers met een hele lage gevoeligheid gaan mogelijk wel problemen opleveren. Gevoeligheid van een speaker wordt uitgedrukt in het aan db/meter. Dat houdt in hoe hard een speaker kan spelen bij 1 watt vermogen, gemeten vanaf een meter. Meeste speakers zitten rond de 90db/meter. 90db is al hard zat natuurlijk :) Bij elke 3db toename in lawaai heb je dubbel vermogen nodig. In dit geval kost 93db 2 watt, 96db 4watt etc. Dan ga je ook meteen zien dat het verschil tussen 1 en 2 watt vermogen net zo groot is in het verschil in decibel als tussen 50 en 100watt, terwijl 50 watt extra vermogen al heel wat (t :P) lijkt.

Waarom koop je dan een receiver die 200watt vermogen kan leveren met dikke voedingen van € 1.500+?
Het ziet er ook gewoon vet uit, laten we wel zijn. Daarnaast, als je een 5.4.2 (of zelfs 7.4.2) atmos opstelling gaat draaien in een dedicated thuis bioscoop dan moet alles wel lekker hard gaan. Dan is vermogen echt wel lekker.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 17-08-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

@glekke55 Verkijk je niet op vermogens. Yamaha geeft echte Watts op terwijl andere merken hier nog wel eens een loopje mee nemen. Onkyo is daar een van.

Een receiver die doet wat jij wil hoeft echt geen €800 te kosten. Voor rond de €400 à €500 heb je minstens net zo'n goede versterker. Wat dat betreft kun je het geld beter in goede speakers steken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
wat @sjaool zegt. Een Denon X2400H kost je € 400 denk ik en doet hetzelfde. Al vind ik die Sony wel mooier en die kost € 600. Dus dat verschil valt ook nog wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Nogmaals bedankt allemaal. Ga toch voor de Sony dan, twijfel wel nog of ik de sub direct ga kopen of nog even mee ga wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:13:
Nogmaals bedankt allemaal. Ga toch voor de Sony dan, twijfel wel nog of ik de sub direct ga kopen of nog even mee ga wachten
Wellicht als je alles ineens haalt dat je nog een leuke pakketprijs ergens kunt krijgen. Gewoon zo brutaal zijn om dat te vragen (zit zat marge op|) bij een hifiwinkel. Ik heb goede ervaringen met Hificorner en stassen hifi. Veel plezier alvast met je set, gaaf spul!

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 17-08-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Ik ben nog 1 ding vergeten, ik heb namelijk ook nog kabels nodig. Zijn dit gewoon RCA(tulp) male-male kabels? zoals dit https://tweakers.net/pric...ereo-interconnect-2m.html ?
Is dit ook goed voor de sub of heb ik daar nog een andere voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:13:
Verdiep je nog een beetje in het correct plaatsen van speakers. Dan zul je merken dat de bass weergave vanuit de speakers erg goed uit de verf komt en eventueel met een beetje EQ als nog het huis op zijn kop zou kunnen zetten zonder een losse subwoofer daar voor nodig te hebben.

Op dit moment gebruik ik nog steeds vier budget JBL Northridge E80 speakers die ik in mijn studententijd had gekocht. Destijds had ik ze perfect geplaatst met een goede EQ waarbij muziek en films alles fantastisch klonk. Zo konden de woofers van de E80 met gemaakt het huis op zijn kop zetten bij een film zoals Saving Private Ryan. Nu in mijn flat krijg ik ze niet echt goed geplaatst waardoor ik helaas niet dezelfde goede resultaten kan behalen. Ik kan hier sowieso niet meer het huis op zijn kop zetten i.v.m. de buren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:31:
Ik ben nog 1 ding vergeten, ik heb namelijk ook nog kabels nodig. Zijn dit gewoon RCA(tulp) male-male kabels? zoals dit https://tweakers.net/pric...ereo-interconnect-2m.html ?
Is dit ook goed voor de sub of heb ik daar nog een andere voor nodig?
Dat is de goede kabel al vind ik het wel duur.
Gewoon subwooferkabel zoeken op google.
Of bij hificorner mee bestellen gelijk met de sub.

https://www.hificorner.nl/subwooferkabel-30-meter.html

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 17-08-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Goofy1978 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

Dat is de goede kabel al vind ik het wel duur.
Gewoon subwooferkabel zoeken op google.
Of bij hificorner mee bestellen gelijk met de sub.

https://www.hificorner.nl/subwooferkabel-30-meter.html
Maar die heeft toch maar 1 connector, ik heb er toch 2 nodig voor mijn speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
voor de sub is maar 1 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Idd is een mono kanaal dus 1 is goed, met car audio doen ze wel vaak 2 omdat het een boost geeft van 6 db op de line ingang.
Je receiver stelt de sub toch goed af geen probleem, 2 kabels in de receiver voor 1 sub gaat ook mis dat snapt ie gewoon niet.

Dit is echt ook een hele mooie versterker is nog in de aanbieding ook, model van vorig jaar maar gewoon up to date met 4k en hdcp 2.2 :)

pricewatch: Yamaha RX-A670 Zwart

Heb zelf een denon x3400 twijfelde ook over een Yamaha maar was het denon menu gewend, en de Yamaha die ik wilde was ook een stuk duurder.

[ Voor 44% gewijzigd door Goofy1978 op 17-08-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Voor de sub was het duidelijk, maar voor de speakers heb ik wel degelijk 2 connectoren nodig zoals deze: https://tweakers.net/pric...ereo-interconnect-2m.html
Goofy1978 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:03:
Idd is een mono kanaal dus 1 is goed, met car audio doen ze wel vaak 2 omdat het een boost geeft van 6 db op de line ingang.
Je receiver stelt de sub toch goed af geen probleem, 2 kabels in de receiver voor 1 sub gaat ook mis dat snapt ie gewoon niet.

Dit is echt ook een hele mooie versterker is nog in de aanbieding ook, model van vorig jaar maar gewoon up to date met 4k en hdcp 2.2 :)

pricewatch: Yamaha RX-A670 Zwart

Heb zelf een denon x3400 twijfelde ook over een Yamaha maar was het denon menu gewend, en de Yamaha die ik wilde was ook een stuk duurder.
Bedankt, maar ik zie niet echt iets speciaal tegenover de Somy of Denon dus ga toch maar bij mijn eerste keuze blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
glekke55 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:38:
[...]

Voor de sub was het duidelijk, maar voor de speakers heb ik wel degelijk 2 connectoren nodig zoals deze: https://tweakers.net/pric...ereo-interconnect-2m.html
Nee je hebt geen actieve speakers, je hebt gewoon 2.5mm2 speakerdraad nodig dat moet je in de schroefterminals vastdraaien. :P
Tulpstekkers gebruik je alleen voor speakers of subwoofers met een eigen versterker. :)
Die sony is ook idd helemaal geen verkeerde keuze heeft erg veel aansluitingen ook zie ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Goofy1978 op 17-08-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Goofy1978 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:44:
[...]

Nee je hebt geen actieve speakers, je hebt gewoon 2.5mm2 speakerdraad nodig dat moet je in de schroefterminals vastdraaien. :P
zoals dit dan https://www.hificorner.nl...ml?id=91808432&quantity=1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
jep,dan ben je nodig,normale speaker kabel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofy1978
Ja zulke speakerdraad maar dan veel goedkoper ;)

https://www.teufelaudio.n...rkabel-2.5mm2-p14081.html

Je hebt het ook in rol van 30 meter echt mooie kabel en niet duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 17-08-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Wellicht als je alles ineens haalt dat je nog een leuke pakketprijs ergens kunt krijgen. Gewoon zo brutaal zijn om dat te vragen (zit zat marge op|) bij een hifiwinkel. Ik heb goede ervaringen met Hificorner en stassen hifi. Veel plezier alvast met je set, gaaf spul!
Precies dit. Vragen om een offerte; aangeven dat je ook nog ergens anders gaat kijken en dat je op basis van die verschillende offertes een keuze voor een winkel wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Verdiep je nog een beetje in het correct plaatsen van speakers. Dan zul je merken dat de bass weergave vanuit de speakers erg goed uit de verf komt en eventueel met een beetje EQ als nog het huis op zijn kop zou kunnen zetten zonder een losse subwoofer daar voor nodig te hebben.

Op dit moment gebruik ik nog steeds vier budget JBL Northridge E80 speakers die ik in mijn studententijd had gekocht. Destijds had ik ze perfect geplaatst met een goede EQ waarbij muziek en films alles fantastisch klonk. Zo konden de woofers van de E80 met gemaakt het huis op zijn kop zetten bij een film zoals Saving Private Ryan. Nu in mijn flat krijg ik ze niet echt goed geplaatst waardoor ik helaas niet dezelfde goede resultaten kan behalen. Ik kan hier sowieso niet meer het huis op zijn kop zetten i.v.m. de buren :9
Ik speel af en toe mijn films behoorlijk luid en heb nul klachten van de buren. En ja, ik vraag er actief naar.

Pagina: 1