De modem? Volgens mij is het toch echt het modem!
Kan volgens een paar zoekopdrachten beide zijn
https://www.vandale.nl/gr...ekenis/modem#.W3VLEc4zZhE
https://www.vandale.nl/gr...ekenis/modem#.W3VLEc4zZhE
[ Voor 48% gewijzigd door Dutchdeveloper op 16-08-2018 12:00 ]
Die had ik zelf ook al gevonden en daar staat dat het later toe is gevoegd. Van oudsher is het dus altijd het modem geweest.
Ben misschien van de oude stempel maar ik vind het modem echt veel mooier.
taaladvies.net is het niet met je eens:[Yellow] schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:54:
Van oudsher is het dus altijd het modem geweest.
Aanvankelijk namen de meeste naslagwerken het op als een mannelijk de-woord, misschien omdat modulator en demodulator beide de-woorden zijn.
Dat staat er niet.... Je draait het om.... Het was van oudsher altijd de modem (omdat het een afkorting is van de modulator/demodulator)[Yellow] schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:54:
Die had ik zelf ook al gevonden en daar staat dat het later toe is gevoegd. Van oudsher is het dus altijd het modem geweest.
In DE of HET modem is de overheersende mening dat het toch 'het' modem is.
Je hebt helemaal gelijk![Yellow] schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:09:
In DE of HET modem is de overheersende mening dat het toch 'het' modem is.

Is het trouwens het narcist of de narcist?
Dank je voor je bijzonder kinderachtige reactie.
Zijn niet mijn woorden.Modem is volgens Vandale.nl een onzijdig woord, dan kan je zowel de lidwoorden 'de' en 'het' voor gebruiken. Op Tweakers.net gebruiken wij in iedergeval het modem, en niet 'de'. Aangezien de spellingfreak van ons 'het modem' schrijft zou ik dat maar aanhouden
[ Voor 7% gewijzigd door [Yellow] op 18-08-2018 10:33 ]
Het ging om de discussie wat er van oudsher gebruikt werd.. Van oudsher is het DE modem (omdat het een afkorting was van DE MOdulator/DEModulator)[Yellow] schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:31:
Dank je voor je bijzonder kinderachtige reactie.
[...]
Zijn niet mijn woorden.
Jij beweerde het tegendeel.... En bleef dit doen....
Ik ben het wel met je eens dat HET modem beter klinkt en dat in het hedendaags taalgebruik eigenlijk niemand meer weet dat het een afkorting is en modem daardoor een eigen woord is geworden. Wat het hedendaags gebruik van HET modem ook rechtvaardigt.
@[Yellow] Het modem klinkt mij ook beter in de oren. Maar icm Router/Modem is De niet gek, want je zegt niet Het Router, maar de router. "sluit het modem aan, en kijk welke lampjes u ziet branden" .
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Pagina: 1