Advies gevraagd: Accu Ipad Air uit 2014 vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
De iPad Air van mijn moeder uit 2014 valt zeer regelmatig uit, ook wanneer deze net volledig is opgeladen. Zeer waarschijnlijk een accu-probleem. Voor € 79,- kan er bij gsm reparaticentrum een nieuwe accu ingezet worden (met 3 maanden garantie). De iPad is verder nog onbeschadigd.

Graag advies: Is het nog de moeite € 79,- te investeren in een nieuwe accu of is het verstandiger een nieuwe Ipad aan te schaffen? Een iPad 2018 zou voor het huidige gebruik voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Hallo Saskia.

Zou je eens willen kijken in instellingen bij algemeen - batterij - Batterijconditie (Beta) welk % staat daarbij ?
Dan kun je nog het toestel aansluiten aan iPad lader en org kabel of MFI (geen kabels van de action)
en home en powerbutton ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt en dan nog uurtje bij 100% lading. (goed voor de nacht te doen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Mocht het daadwerkelijk de accu zijn dan zou ik die laten vervangen. Ik zou zelfs €20 extra investeren en de vervanging door Apple zelf laten uitvoeren.
https://support.apple.com/nl-nl/ipad/repair/service
Volgens mij is er nog prima te werken met een iPad Air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:44
Hackus schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:02:
@Verwijderd Hallo Saskia.

Zou je eens willen kijken in instellingen bij algemeen - batterij - Batterijconditie (Beta) welk % staat daarbij ?
Dan kun je nog het toestel aansluiten aan iPad lader en org kabel of MFI (geen kabels van de action)
en home en powerbutton ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt en dan nog uurtje bij 100% lading. (goed voor de nacht te doen)
Het gaat om een iPad, dus de optie voor batterijconditie is niet beschikbaar. Dat kan alleen op iPhone’s. In dit geval kan @Verwijderd beter contact opnemen met Apple Support om een diagnostische test uit te voeren. Apple kan haar dan vertellen of de batterij toe is aan vervanging of dat het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Ik ben toevallig met hetzelfde bezig voor de iPad Air van moeders... pas wel op als je het via 'certified apple repair centres' laat doen, je bent sowieso standaard al geld kwijt aan de onderzoekskosten en al heeft het scherm een licht krasje langs de randen dan weigeren ze de accu te vervangen en bieden ze je alleen maar een vervangende iPad aan die bijna net zo duur is als een nieuw iPad. Want vanwege dat krasje zegt men dan dat de iPad niet meer goed opengemaakt kan worden en wordt dus het hele apparaat als defect beschouwd. Daarna naar een 'niet certified' reparateur geweest die de accu zonder problemen verving, was in een half uurtje klaar.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
MelvinW schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Het gaat om een iPad, dus de optie voor batterijconditie is niet beschikbaar. Dat kan alleen op iPhone’s. In dit geval kan @Verwijderd beter contact opnemen met Apple Support om een diagnostische test uit te voeren. Apple kan haar dan vertellen of de batterij toe is aan vervanging of dat het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt.
Als je de beschikking hebt over een Mac zou je nog wel de app Coconut Battery kunnen gebruiken om de batterij health van je iPad te zien volgens mij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MelvinW Oja, Niet aan gedacht.
en @pacificocean Dat lijkt mij dan de beste optie, om het via Apple te laten doen. €99,- is de iPad wel waard
(mocht de accu defect zijn en niet meer)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple heeft vaak dat soort problemen na lang gebruik mensen denken vaak dat het de accu is maar ik heb te veel iphone's gezien waarbij dat geen resultaat heeft het kan ook zijn dat de chip van de accu kapot is dat is vaaker het probleem dat is wel duurder dan 79 euro ik denk dat het verstandiger is om een nieuwe aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:30:
Apple heeft vaak dat soort problemen na lang gebruik mensen denken vaak dat het de accu is maar ik heb te veel iphone's gezien waarbij dat geen resultaat heeft het kan ook zijn dat de chip van de accu kapot is dat is vaaker het probleem dat is wel duurder dan 79 euro ik denk dat het verstandiger is om een nieuwe aan te schaffen
Dat kan veroorzaakt worden door fake laadkabels te gebruiken. Maar goed, TS reageert niet meer

Pagina: 1