MySql win98 installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:41

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik krijg MySql niet sporend geinstalleerd.

Ik installeer hem in c:\webserver\mysql

Vervolgens wil ik mysqld.exe opstarten:

Krijg ik een of andere fout (weet niet meer) moest in volgens die geweldige help van 2mb (lekker wroeten) iets in my.cfg file verandren. Heb ik fijn gedaan, nog maar eens proberen:

010718 18:15:44 Can't init databases

Ik probeer hem maar eens in c:\mysql te installeren, begint hij te blaten dat hij peblaade files in c:\webserver\mysql\nogwat niet kan vinden.

Ik had hem toch echt gedeinstaleerd.

Ik zit een uur in de reg en alle files op cd te zoeken. Het enige bestand waar de string: c:\webserver\mysql nog in staan is user.dat maar die wis ik liever niet.

Ik heb hem al eens eerder aan de praat gehad door de adminding op te starten, maar zodra ik met PHP wat wil doen, krijg ik gewoon een leeg scherm, zonder een foutmelding of wat dan ook?

Is er geen alternative mysql compatible server?

Of anders een goeie client die alles instelt, ook kwa users enz. En dan bedoel ik niet een vage client met perl files (gisteren zitten downloaden) want daar wordt je ook niet echt blij van.

Ben na 5 uur kloten nog geen steek verder gekomen.

Begin toch te denken dat ACCES database heel zo gek nog niet werkt.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

op phpfreakz.com hebben ze volgens mij een hele windows tutorial staan, lijkt me dat je die eens moet volgen, want zo moeilijk kan het eigenlijk toch niet zijn..

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Daar staat wel een webserver tutor, alles fijn, maar daar wordt geen 1 woord vuilgemaakt aan mysql zelf, alleen maar aan Apache en Php, maar dat werkt allemaal wel hierzo

Is wel zoiets:

installatieprocedure van mySQL naar het artikel van Vincent

Alleen die is 404, dus daar schiet ik ook niks mee op

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik me my.ini weer normaal hersteld.

De fout die ik krijg na schone install:

Can't initialize InnoDB as 'innodb_data_file_path' is not set

Het is achterlijk dat je hier gelijk als gebruiker mee geconfronteerd wordt als je een server voor het eerst start.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik kan inloggen in op mysql, dan zeg ik status, en dan schijnt hij te runnen. (omdat ik WinmySqladmin draai)

Na phpMyAdmin te installeren werkt die niet:

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in ./lib.inc.php on line 303
Fout
MySQL retourneerde:
Terug

:( :(

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
MySqlManager kan wel connecten.. dus draaien doet hij wel.

Alle instellingen in config.inc.php zijn goed.

Server: localhost
user: root
pass:

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 12:56
Op woensdag 18 juli 2001 19:00 schreef DeathKnight het volgende:
....
Can't initialize InnoDB as 'innodb_data_file_path' is not set
....
Deze foutmelding krijg ik ook, ook de gehele tutorial van phpfreakz doorgelopen. Heb echter nog niks kunnen vinden. Ik zoek nu even een MySQL tutorial waarin dit probleem misschien voorkomt. Post m wel als ik het weet.

...Ondertussen.. als hier iemand is met een antwoord.. schroom niet :)

Sidekick out..

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Probleem is over..

Heb heel m'n server opnieuw geinstalleerd, en nu spoort hij.

Ook heb ik het gisteren nog opgelost met oude install.

Gooi alles eraf, installeer hem, kies typical install (belangrijk)

Daarna ga je naar dat MYsql admin ding, daar stel je alle dingen in die ini file goed in, en dan werkt het tot op zekere hoogte, die fout was weg. Wel kon ik toen nog steeds niet connecten, wat nu wel goed gaat :)

• Sidekick
  • Laatst online: 03-05 12:56
Kee. ga het proberen. Inmiddels Apache voor de derde keer geïnstalleerd. Werkt nu als een trein. PHP en MySQL wil nog niet, maar weekend komt eraan.. :)

Thnx.. anyway..

Sidekick out..

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Apache vind ik echt niks.. Meer voor linux als je het mij vraagt.

Vind xitami wonderbaarlijk goed werken voor Windows

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 19:17
Apache werkt voor de gewone man (en daar heb je het toch wel over als je het bv. over Win98 hebt) als een zonnetje onder Windows. Met kant-und-klar-pakketten als EasyPHP heb je Apache+PHP+MySQL bovendien binnen een minuut up and running.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Ramon
  • Laatst online: 23:22
Op donderdag 19 juli 2001 22:41 schreef DeathKnight het volgende:
Apache vind ik echt niks.. Meer voor linux als je het mij vraagt.

Vind xitami wonderbaarlijk goed werken voor Windows
doet Xitami ook PHP dat je weet?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
ja kan ook met php hebben ze op phpfreakz ook een tutorial voor :) Gaat ook maar weer eens proberen mysql te runnen >:)
Pagina: 1