Onze aannemer heeft voor de uitbouw van de woonkamer Kingspan K8 75 mm gebruikt in plaats van 110 mm wat in het bestek staat. Als oplossing wordt nu het volgende voorgesteld:
Ik vraag me echter af of de EPS parels vocht problemen kunnen veroorzaken. Aangezien er na het toepassen ervan geen sprake meer is van een "spouw". Iemand ervaring met dit systeem die de voor- en nadelen kan opsommen?
Omdat het op een misverstand berust (aannemer heeft in offerte wel de mindere isolatie vermeld maar dat was ons niet opgevallen), moeten we de helft (€ 589,88 incl. B.T.W.) betalen.Onderstaand treft u ons advies aan met de ons inziens te realiseren Rc waarde nadat de bestaande luchtspouw van 75 mm wordt na-geïsoleerd m.b.v. ons gebonden systeem met grijze EPS Plusparels (zie tevens bijgevoegd KOMO attest en ISSO gecontroleerde kwaliteitsverklaring)
± 50 m2 na-isoleren 70 mm m.b.v. grijze EPS Plusparels € 975,00 excl. BTW (€ 1.179,75 incl. B.T.W.)
De Rd waarde van de isolatie bedraagt bij een spouwbreedte van 70 mm 2,06 m2.K/W
Ons inziens zou de Rc waarde van de gehele constructie uitkomen op 6,34 m2.K/W
Ik vraag me echter af of de EPS parels vocht problemen kunnen veroorzaken. Aangezien er na het toepassen ervan geen sprake meer is van een "spouw". Iemand ervaring met dit systeem die de voor- en nadelen kan opsommen?
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II