7" HDMI monitor voor raspberry pi ook voor Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Lollonator
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09-2019
beste Tweakers,

Om mijn pc wat op te fraaien wil ik graag een kleine 7" monitor aanschaffen om statistische informatie en dergelijke weer te geven achter het doorzichtige zijpaneel van mijn case. Na wat zoeken ben ik verschillende modellen tegengekomen die specificeerden voor een raspberry pi geschikt te zijn. (Deze worden voor minder dan €50,- verkocht). De monitoren die wel aangeven dat ze voor Windows geschikt zijn worden verkocht voor meer dan €100,- (dit is buiten mijn budget).

Ik vroeg mij daarom het volgende af:
Zijn 7" HDMI monitoren (die alleen aangeven dat ze voor raspberry pi geschikt zijn) ook geschikt voor Windows?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Lollonator op 16-08-2018 03:13)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows kan niet zo veel, alleen standaard display aansluitingen. Embedded wil het nog wel eens lukken met andere soorten displays (MIPI DSI, eDP enz.)

Als je zorgt dat je een scherm met HDMI, DP, DVI of zelfs VGA regelt moet het wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 16-08-2018 02:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Windows kan niet zo veel, alleen standaard display aansluitingen. Embedded wil het nog wel eens lukken met andere soorten displays (MIPI DSI, eDP enz.)

Als je zorgt dat je een scherm met HDMI, DP, DVI of zelfs VGA regelt moet het wel lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 16-08-2018 02:13 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDMI is HDMI. Of je het aanstuurt via Raspbian, Windows, of voor mijn part Haiku maakt daarbij erg weinig uit. Een scherm heeft een native resolutie en zal daarop werken. Enige uitdaging is zooi als HDCP, maar daar heb je bij normaal desktopgebruik geen last van, hooguit als je het op DTV decoders aan wilt sluiten.

Ik heb een 8" 1280x720 monitor voor testdoeleinden (als m'n huisserver uitvalt wil ik niet met zware grote monitoren richting meterkast) die ik voor een paar tientjes op Aliexpress besteld heb. De server waar ik het normaliter op aansluit draait Linux, maar het werkt ook prima onder verschillende Windows-versies. Enige waar het moeite mee heeft zijn sommige legacy DOS display modes met lage refresh rate - maar dat is over VGA, niet HDMI.

Oslik blyat! Oslik!

• johnkeates
Een bron van (duurdere) kleine schermen met HDMI zijn de auto-filmkijk-voor-de-kinderen schempjes met HDMI input. Andere optie is een achteruit-rij-camera-scherm.