• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Een vriendin van mij gaat 6 maanden naar Aruba. Dit is natuurlijk hartstikke leuk enzo, maar ik heb het idee dat een "nederlandse/europese" GSM daar niet gaat werken. Of wel?
Als dat ding het niet doet, wat is dat de beste oplossing? Een prepaid toestel kopen daar of zijn de prijzen daar te hoog voor?
Wie o wie kan "ons" helpen en weet wat te doen?
Alvast bedankt

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

is het via een vaste tel. niet een stuk goedkoper??

En Libertel zal daar toch wel een roaming hebben? Er zitten op Aruba toch aardig wat rijk spul..

Verwijderd

kijk ff op de websites van de providers, daar staan meestal de roaming landen (volgens mij heet dat zo) wel op.

libertel: http://www.libertel-vodafone.nl/roaming/landen/main.html

Verwijderd

M'n oom en tante wonen op curacuau of hoe je het dan ook schrijft voor werk.
hebben ook 3 jaar op aruba gezeten, zal het is navragen, maar volgens mij is het anders.

Alles werkt daar op amerikaanse stuff dus zal mobiel ook wel zijn.

En ik denk dat als je 6 maanden gaat, het toch een heeel stuk goedkoper is om er daar 1 te gaan halen hoor

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 13:28

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Op de Nederlandse Antillen en dus ook Aruba is nog geen GSM. Er zijn wel twee bedrijven die een licensie hebben maar er is nog niets operationeel. Ik neem aan dat er wel iets is van een Amerikaans systeem maar zeker weten doe ik dat niet.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

gewoon vast bellen is veel goedkoper.. en gsm's zitten op het Amerikaanse netwerk+ dat ze nog geen roaming hebben..

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
bellen is idd niet zo handig, maar het gaat vooral om de sms'jes. Het is ook niet mijn idee, maar ja, ik ga dan ook niet naar aruba.
Het probleem is dus dat een nederlandse gsm niet in amerika werkt.

PC-verslaafde: zou je dat aub even kunnen navragen? alvast bedankt

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 13:02
Weet niet zeker of er in Aruba in mobiel netwerk is.
In Curacao in ieder geval wel, maar dat is een 800 Mhz netwerk (analoog), dus ook niet het Amerikaanse 1900 Mhz netwerk. Er is hier weer een aparte telefoon voor nodig (Nokia 6120 bijvoorbeeld) en die zijn ook te huur.
Check oa bovenstaande Libertel link.
Pagina: 1