Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben toe aan een nieuwe desktop. ik doe er niet zoveel mee, administratie in Excel en een beetje mailen en internetten. Het hoeft dus van mij ook niet zoveel te kosten. Echter... mijn zoontje wil graag Fortnite spelen en de laptop is daar te oud voor. Hij krijgt pas over een jaar een nieuwe laptop, dus ik wil best een desktop kopen waar hij Fortnite op kan spelen, maar niet als ik dan veel meer geld moet neertellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht om ongeveer 600 euro uit te geven.Dit is geen absoluut maximum, meer een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn desktop is ouwe meuk, dus alles gaat weg. Randapparatuur blijft: muis, toetsenbord, monitor, printer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd, niet zoveel. Videokaart die geschikt is voor Fortnite, mits dit binnen budget past. Wel inclusief Windows, aangezien ik daar niet meer goedkoop aan kan komen,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het liefst een kant-en-klaar systeem kopen, of eventueel door een winkel iets laten samenstellen. Ik heb een blinde vlek op het gebied van techniek, dus ik wil me niet wagen aan zelf samenstellen. Ik denk zelf aan deze:
Alternate Mercurius M810 pc-systeem, prijs 649 euro.
Art-nr. S3IVZN2H
Type PC-systeem
Kleur Zwart
Fabrikantcode S3IVZN2H
Behuizing Form factor Minitower
Afmetingen 198 x 378 x 426 mm
Processor Naam Intel® Core i3-8100
Aantal processorkernen 4 cores
Kloksnelheid 3600 MHz
Cache L3 6144 KB
Socket-type 1151
CPU-Koeler Stock
Geheugen Capaciteit Totaal 8 GB (waarvan 8 GB geïnstalleerd )
Maximaal ondersteund 32 GB DDR4 (waarvan 32 GB verwisselbaar )
Type DDR4 (2666 MHz)
Chipset Intel® H310
Opslagcapaciteit Primaire harde schijf Capaciteit 256 GB (M.2 (SSD))
Secundaire harde schijf Capaciteit 2.000 GB (SATA (HDD), 7.200 rpm)
DVD of Blu-ray drive Type niet beschikbaar
Grafisch Type Intel® UHD Graphics 630
Aansluitingen extern 1x microfoon, 2x line-out, 1x HDMI, 1x VGA, 2x PS/2, 1x RJ-45, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Netwerk LAN LAN 10/100/1000 MBit/s
Voeding Vermogen 400 Watt
Besturingssysteem Windows 10
Overige informatie Wordt geleverd exclusief toetsenbord en muis.
Garantie 24 maanden
Ik hoop dat het een beetje leesbaar is. Voor de zekerheid hierbij de link.
https://www.alternate.nl/...utm_campaign=backtoschool
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit, hij komt onder mijn bureau te staan. Niet al te lawaaiig zou mooi zijn. Opstartsnelheid vind ik wel belangrijk, dus SSD, heb ik me laten vertellen.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet, aangezien ik net heb opgezocht wat dat is.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie zou willen weten: is deze pc, of in het algemeen, iets in deze prijsklasse, geschikt om Fortnite op te spelen? Of moet ik dan meer geld uitgeven? Of mijn zoontje teleurstellen, dat kan natuurlijk ook nog. En koop ik hiermee iets behoorlijks, of kan ik beter even verder zoeken (en waarom)?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Ik ben toe aan een nieuwe desktop. ik doe er niet zoveel mee, administratie in Excel en een beetje mailen en internetten. Het hoeft dus van mij ook niet zoveel te kosten. Echter... mijn zoontje wil graag Fortnite spelen en de laptop is daar te oud voor. Hij krijgt pas over een jaar een nieuwe laptop, dus ik wil best een desktop kopen waar hij Fortnite op kan spelen, maar niet als ik dan veel meer geld moet neertellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had gedacht om ongeveer 600 euro uit te geven.Dit is geen absoluut maximum, meer een richtlijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn desktop is ouwe meuk, dus alles gaat weg. Randapparatuur blijft: muis, toetsenbord, monitor, printer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd, niet zoveel. Videokaart die geschikt is voor Fortnite, mits dit binnen budget past. Wel inclusief Windows, aangezien ik daar niet meer goedkoop aan kan komen,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil het liefst een kant-en-klaar systeem kopen, of eventueel door een winkel iets laten samenstellen. Ik heb een blinde vlek op het gebied van techniek, dus ik wil me niet wagen aan zelf samenstellen. Ik denk zelf aan deze:
Alternate Mercurius M810 pc-systeem, prijs 649 euro.
Art-nr. S3IVZN2H
Type PC-systeem
Kleur Zwart
Fabrikantcode S3IVZN2H
Behuizing Form factor Minitower
Afmetingen 198 x 378 x 426 mm
Processor Naam Intel® Core i3-8100
Aantal processorkernen 4 cores
Kloksnelheid 3600 MHz
Cache L3 6144 KB
Socket-type 1151
CPU-Koeler Stock
Geheugen Capaciteit Totaal 8 GB (waarvan 8 GB geïnstalleerd )
Maximaal ondersteund 32 GB DDR4 (waarvan 32 GB verwisselbaar )
Type DDR4 (2666 MHz)
Chipset Intel® H310
Opslagcapaciteit Primaire harde schijf Capaciteit 256 GB (M.2 (SSD))
Secundaire harde schijf Capaciteit 2.000 GB (SATA (HDD), 7.200 rpm)
DVD of Blu-ray drive Type niet beschikbaar
Grafisch Type Intel® UHD Graphics 630
Aansluitingen extern 1x microfoon, 2x line-out, 1x HDMI, 1x VGA, 2x PS/2, 1x RJ-45, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Netwerk LAN LAN 10/100/1000 MBit/s
Voeding Vermogen 400 Watt
Besturingssysteem Windows 10
Overige informatie Wordt geleverd exclusief toetsenbord en muis.
Garantie 24 maanden
Ik hoop dat het een beetje leesbaar is. Voor de zekerheid hierbij de link.
https://www.alternate.nl/...utm_campaign=backtoschool
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet uit, hij komt onder mijn bureau te staan. Niet al te lawaaiig zou mooi zijn. Opstartsnelheid vind ik wel belangrijk, dus SSD, heb ik me laten vertellen.
Ga je overklokken?
Lijkt me niet, aangezien ik net heb opgezocht wat dat is.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie zou willen weten: is deze pc, of in het algemeen, iets in deze prijsklasse, geschikt om Fortnite op te spelen? Of moet ik dan meer geld uitgeven? Of mijn zoontje teleurstellen, dat kan natuurlijk ook nog. En koop ik hiermee iets behoorlijks, of kan ik beter even verder zoeken (en waarom)?
Alvast bedankt voor jullie feedback!